مهاجرت اتباع 4 کشور به ایران برای کار

1.7 میلیون شغل رسما به خارجی‌ها واگذار شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از اقامت 3 میلیون پناهنده در ایران خبر داد.
کد خبر: ۶۳۷۷۴۲
3 میلیون پناهنده در ایران اقامت دارند

عزیز کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 3 میلیون پناهنده در ایران وجود دارد که علاوه بر این 700 هزار اتباع بیگانه‌ نیز به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند.

وی تصریح کرد: بیشترین اتباع بیگانه از مرزهای پاکستان و افغانستان وارد کشور می‌شوند که به دلیل پایین بودن وضعیت خدمات بهداشتی در این کشورها، هزینه‌های بسیاری در این بخش به کشور تحمیل می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه از مجموع پناهندگان 218 هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر هستند، ادامه داد: هم اکنون 218 هزار نفر از اتباع بیگانه برای انجام بیمه درمانی شناسایی شده‌‌اند که از این میزان یک‌هزار و 500 نفر را بیماران خاص تشکیل می‌دهند.

کاظمی با بیان اینکه در دیدگاه جمهوری اسلامی ایران پناهندگان از لحاظ دینی و عاطفی نیازمند محبت هستند، خاطرنشان ساخت: ایران صمیمانه افغانی‌ها را پذیرفته و شرایط تحصیل فرزندان آنان را به خوبی فراهم کرده به طوری که در حال حاضر 330 هزار دانش‌آموز در مراکز آموزش عالی و مدارس مقاطع مختلف کشور در حال تحصیل هستند.

به گفته وی هم اکنون سه درصد جامعه پناهندگان با زندگی در مهمانشهرها از خدمات متنوع بهره‌مند می‌باشند و 97 درصد مابقی نیازمند ارائه خدمات هستند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها