امدادرسانی به 9 هزار مسافر گرفتار در برف و کولاک

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: به 9 هزار نفر از افرادی که طی 4 روز گذشته در برف و کولاک گرفتار شده بودند، امدادرسانی شد.
کد خبر: ۶۳۷۳۹۶
امدادرسانی به 9 هزار مسافر گرفتار در برف و کولاک

حسین درخشان در گفت و گو با مهر اظهار داشت: بر اثر برف و کولاک در کشور تیمهای امداد و نجات هلال احمر از 27 دی ماه تا صبح امروز اقدام به امداد رسانی به مسافران در راه مانده کردند.

وی ادامه داد: 16 استان اصفهان، ایلام، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، فارس، کهگیلوه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تاثیر برف و کولاک قرار داشتند.

به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات، امدادگران به 9 هزار نفر امدادرسانی کردند و 2 هزار و 200 مسافر در راه مانده اسکان داده شدند. ضمن اینکه 35 نفر در این حوادث مصدوم شدند که 11 نفر از آنها از جمله دو زن باردار به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: در این مدت هزار و 350 خودرو گرفتار در برف نیز رهاسازی شد.

درخشان با اشاره به منابع و تجهیزات به کارگیری شده در عملیات برف و کولاک تاکید کرد: 606 نفر در قالب 139 تیم و 140 خودروی عملیاتی در این طرح شرکت داشتند ضمن این که 1800 تخته پتو، 1090 بسته غذایی اضطراری، 700 بسته غذایی یک نفره و 102 کیلوگرم خرما در میان افراد گرفتار در برف و کولاک توزیع شد.

وی با اعلام اینکه تیمهای هلال احمر در طرح زمستانی در آماده باش هستند، افزود: پایگاههای امداد و نجات در گردنه های برفگیر و جاده های کوهستانی افزایش یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها