۶.۵ میلیون ایرانی مزین به نام، القاب و کنیه‌های پیامبر

حدود شش میلیون و پانصد هزار ایرانی به نام، القاب و کنیه‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) نامیده می‌شوند.
کد خبر: ۶۳۶۸۵۱
۶.۵ میلیون ایرانی مزین به نام، القاب و کنیه‌های پیامبر

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور ؛ دو میلیون و  484 هزار و 715 نفر ایرانی به نام «محمد» نامگذاری شده‌اند و در میان اسامی پیامبر اکرم (ص) نام‌های احمد با ثبت 756 هزار بار، عبدالله نزدیک به 322هزار بار ، رحیم بیش از 150هزار بار، یاسین 82361بار و نعمت نزدیک به 24هزار بار از فراوان ترین اسامی ایشان است که در پایگاه جمعیتی به ثبت رسیده است.

همچنین نام‌های مصطفی با ثبت بیش از 406هزار بار و امین نزدیک به 202هزار بار از فراوان ترین القاب حضرت ختمی مرتبت است که در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.

ابوالقاسم نیز با ثبت 95162 بار از فراوان ترین القاب حضرت محمد مصطفی (ص) در این پایگاه است.

محمد در لغت از واژه «حمد» بخاطر کثرت حمد و ستایش خداوند است. محمد آخرین فرستاده خدا، نام پیامبر گرامی اسلام (ص) است که خلق عظیم آفرینش و جمیع انبیاء در او جمع شده است «و انک لعلی خلق عظیم».

رسول خدا (ص) فرمود: هرگاه بر فرزندتان نام «محمد» نهادید ، او را گرامی بدارید و در مجالس برایش جا باز کنید و بر او چهره درهم نکشید و نیز فرمودند: «هیچ سفره‌ای نیست که بر آن کسی به نام احمد یا محمد حاضر شود جز اینکه دو بار در روز تقدیس می‌شود.

هرکس را نام «محمد» باشد و حرمت آن در میان خانواده حفظ شود و با ذکر نام «محمد» همه بانگ صلوات سردهند، خداوند متعال اعضای خانواده را در درجات عالی بهشت مسکن می‌دهد تا جایی که فرشتگان از درخشش نور آنها مبهوت می‌شوند.

همچنین کسانی را که نام «محمد» است اعمال آنها گم نمی‌شود و همواره مورد ستایش و تکریم مردم واقع می‌شوند و هر کس به «حمد خدا» مداومت کند و شکر این نامگذاری بجا آورد ، خداوند متعال او را از لغزش‌ها مصونیت می‌بخشد ، شوق عبادت و ریاضت را در او تقویت می‌کند ، در روز قیامت در صف امت محمدی (ص) قرار می‌گیرد و از شفاعت آن بزرگوار بهره‌مند می‌ شود.

همچنین عظمت نام «محمد» به حدی است که صاحبان این نام از سوی فرشتگان حفاظت می‌شوند.

محمد مقتدای اولین است       محمد پیشوای مسلمین است

محمد گوهر دریای تقوی         محمد قرب او تا اوج ادنی

خوشا آنکس محمد نام دارد     شراب کوثری در جام دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها