دمشق بر اهمیت مشارکت در کنفرانس ژنو2 تاکید کرد

«ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه بر اهمیت شرکت در کنفرانس ژنو 2 و عزم کشورش برای اعزام هیات رسمی به این کنفرانس بین المللی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۳۶۳۸۶
دمشق بر اهمیت مشارکت در کنفرانس ژنو2 تاکید کرد

المعلم امروز (جمعه) در نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: اطمینان داریم و بر این باوریم که گفت و گوهای صلح تنها راه حل و فصل بحران سوریه است.

وی افزود: گفت و گو میان طرف های سوری نتایج مثبتی به بار می آورد و باعث بهبودی وضعیت سوریه می شود.

وزیر خارجه سوریه همچنین تاکید کرد: ما مصمم به تداوم تلاش ها برای تحقق آرمان های مردم سوریه و اجرای خواسته های بشار اسد رییس جمهوری کشورمان هستیم.

المعلم با اشاره به این که هم اکنون خواسته اصلی مردم سوریه مقابله با تروریسم و گروه های تروریستی در کشور است، افزود: مواضع روسیه در مورد حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه را ارج می نهیم و دیدار کنونی را که شرایط لازم را برای هماهنگی مواضع طرفین در آستانه کنفرانس ژنو2 فراهم می آورد، مهم می دانیم.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این کنفرانس خبری دولت سوریه خواست که در برابر دسیسه های فراروی برگزاری کنفرانس ژنو2، تسلیم نشود.

وی افزود: شاهد تلاش ها و تحرکات برخی کشورها و نیروها برای ایجاد موانع مصنوعی در مسیر برگزاری کنفرانس ژنو2 به منظور اخلال در کار آن هستیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها