مالکی: حوادث اخیر عراقی‌ها را علیه القاعده متحد کرد

نوری‌مالکی، نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری مشترک با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل بر عزم دولت و نیروهای ارتش برای مقابله با نیروهای القاعده تاکید و عنوان کرد به هیچ وجه با گروه‌های شبه نظامی مسلح در عراق مذاکره صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۶۳۵۷۳۷

به گزارش مهر، وی اظهار کرد: در دیدار با دبیر کل سازمان ملل عملیات ضد تروریسم، پیشرفت‌های حاصل شده در پرونده‌های میان عراق و کویت، بحران سوریه و حل آن از راه سیاسی را بررسی کردیم. نخست‌وزیر عراق در مورد شرایط کنونی عراق عنوان کرد: حوادث اخیر در الانبار و برخی از شهرها، عراقی‌ها را در جنگ علیه القاعده متحد کرد. وی هر گونه بحث درباره گفت‌وگو با القاعده را مردود دانست. بنا به گفته مالکی، مقامات عراقی پیشنهادی را به بان کی‌مون دادند تا براساس آن سازمان ملل علیه کشورهای حامی تروریسم موضعگیری کند. نخست‌وزیر عراق افزود: من از مواضع شورای امنیت و سازمان ملل و کشورهایی که در جنگ علیه تروریسم در کنار عراق ایستادند قدردانی می‌کنم.

بان کی مون نیز در این کنفرانس خبری خاطرنشان کرد، موضوعات مهم منطقه‌ای و داخلی عراق در دیدار با مقامات عراقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی به این موضوع اشاره کرد که مساله حمایت مالی عربستان از تروریست‌ها در عراق را با مالکی مورد بررسی قرار داده است. وی افزود: مساله حمایت عربستان از تروریست‌ها در عراق را با اعضای شورای امنیت نیز بررسی خواهد کرد. دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد، جامعه جهانی باید برای مبارزه با تروریسم که هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد، متحد شود. در همین حال منابع خبری گزارش دادند بان کی مون صبح دیروز وارد شهر اربیل شد و مورد استقبال نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان عراق و مسئولان بلندپایه این منطقه قرار گرفت.

در همین حال اعلام شد همزمان با سفر دبیر کل سازمان ملل به بغداد، چهار خودروی بمبگذاری شده در پایتخت عراق منفجر شد. به گزارش ایلنا، در انفجار این چهار خودروی بمبگذاری شده در بغداد ۲۵ نفر کشته و ۷۶ نفر دیگر زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها