پنهان شدن ویروس «اچ.آی.وی» در سلول های بنیادی ایمنی

دانشمندان دریافتند ویروس «اچ.آی.وی» در بعضی از سلول های سیستم ایمنی انسان پنهان می شود و به این ترتیب می تواند با وجود درمان های ضد ویروسی، مدت طولانی در بدن باقی بماند.
کد خبر: ۶۳۵۵۸۸
پنهان شدن ویروس «اچ.آی.وی» در سلول های بنیادی ایمنی

ویروس «اچ.آی.وی»، سلول های بنیادی سیستم ایمنی بدن را آلوده می کند که  ده ها سال به حیات خود ادامه می دهند و سلول های ایمنی جدیدی تولید می کنند.

براساس این گزارش، بیشتر سلول های بدن انسان عمر کوتاهی دارند و دانشمندان نمی دانستند چرا ویروس «اچ.آی.وی» حتی با وجود درمان ضد ویروسی برای مدت طولانی در بدن باقی می ماند.

به نظرمی رسد گروهی از سلول های بنیادی در برابر این ویروس آسیب پذیرند و ویروس مدت زیادی داخل آنها پنهان می شود و در نتیجه این سلول ها به تولید سلول های آلوده ادامه می دهند.

پژوهشگران بیمارستان ماساچوست در بوستون پس از بررسی نمونه خون بیماران آلوده به ویروس «اچ.آی.وی» بلافاصله پس از آلودگی و به فاصله شش تا 10 سال بعد از درمان، متوجه شده اند سطح «دی.ان.آی» ویروسی در سلول های بنیادی حافظه، فقط پس از چندین سال درمان با دارو های ضد ویروس به همان مقداری باقی می ماند که مدت کوتاهی بعد از آلوده شدن در سایر سلول ها است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها