حاشیه های انتشار آلبوم جنجالی «خانه دوست کجاست» ادامه دارد

افتخاری: این اثر مورد تأیید من نیست

آلبوم «خانه دوست کجاست» با صدای «علیرضا افتخاری» و آهنگسازی و تنظیم «مهدی تاری» با اشعاری از «سهراب سپهری» در 8 قطعه چون رسم زندگی، اهل کاشانم و... از ظهر دیروز در سراسر کشور منتشر و توزیع شد و همزمان با انتشار این اثر، «علیرضا افتخاری» اعتراض‌های تندی را نسبت به نوع انتشار این آلبوم و برخی موارد دیگر اعلام کرد.
کد خبر: ۶۳۵۵۰۶
افتخاری: این اثر مورد تأیید من نیست

علیرضا افتخاری  درباره تازه ترین اثرش می گوید : «فایل نهایی و خروجی این اثر به‌هیچ‌وجه با من هماهنگ نشده و مورد تأیید من نیست.» او پس از انتقاد از انتشار این آلبوم می گوید در مورد کیفیت محتوایی این اثر  هیچ اطلاعی نداشته  و مجموعه این اثر در بخش‌هایی همچون  صدا و آواز و سایر ظرائف، نسخه نهایی نبوده است. 
مدیربرنامه‌های این خواننده نیز ضمن تأیید صحبت‌های  افتخاری در این باره توضیح داد: «متأسفانه بی‌خردی برخی افراد باعث می‌شود که سابقه هنری اساتیدی چون آقای افتخاری زیر سوال برود.»
او به سایت موسیقی ما گقته است: «استاد همواره با حمایت از جوانان بی نام و نشان و زیر بال و پر گرفتن آنها سعی در حمایت از آنها دارد، اما متأسفانه این جوان، اتودهایی را که آقای «افتخاری» در اختیارشان قرار داده بود به صورت آلبوم منتشر کرده‌اند.»
اختلاف بر سر  چیست؟ 
مخاطب حرف های «کوهستانی» و گلایه های افتخاری مهدی تاری است. هنرمندی که آهنگساز و تنظیم کننده این آلبوم است و صحبت‌های علیرضا افتخاری را تکذیب می کند. او می گوید: «همه شواهد در اختیار ماست که این اثر نسخه نهایی است و خود ایشان هم آن را تأیید کرده‌اند. من 10 روز پیش هم در منزل ایشان بودم که خودشان ضمن تعریف و تمجیدهای فراوان، این آلبوم را اثری متفاوت و قابل‌توجه لقب دادند. اینکه ایشان چطور ادعا کرده‌اند آلبومی که دارای مجوز نشر و ثبت در کتابخانه ملی است، هنوز نهایی نشده، برای من عجیب است. اما اصل ماجرا چیز دیگری است. ایشان در حین حضور در این اثر، به صورت همزمان مشغول کار کردن بر روی دو آلبوم دیگر به آهنگسازی استاد «فریدون خشنود» و «حسین پرنیا» بودند و با توجه به اینکه چند سالی هست که آلبومی از ایشان منتشر نشده، تمایل داشتند که قبل از انتشار آلبوم «خانه دوست کجاست» آن دو آلبوم دیگر را به بازار بفرستند. این روند غیرحرفه‌ای و اصرار بر آن باعث شده که حالا ایشان نسخه نهایی این آلبوم را «اتود» تلقی کنند و با بهانه‌های فراوان سعی در به تعویق انداختن انتشار این اثر داته باشند.»
«تاری» در ادامه افزود: «آقای افتخاری چند روز پیش با برادر و مدیربرنامه‌های من صحبت کرده‌اند و با گفتن جمله «سهراب سپهری، شخصیتی بزرگ و ماندگار در ادبیات ایران است و این آلبوم هر زمانی که به بازار بیاید، فرقی نمی‌کند»، خواستار تعویق انتشار این اثر شدند تا آلبوم‌های دیگرشان را وارد بازار کنند. این در حالی است که این آلبوم با هزینه‌ای سنگین که از سوی اسپانسر تأمین شده بود، مدت‌ها است که در صف انتشار قرار دارد و این آخرین ترفند ایشان برای تأخیر در انتشار این اثر بوده است. تهیه‌کننده آلبوم هم بعد از اینکه فهمید آقای افتخاری دو آلبوم دیگر را هم همزمان با این آلبوم تولید کرده‌اند و در انتظار مجوز نشر آنها هستند، تصمیم گرفت که آلبوم را منتشر کند و طبق قراردادهای مکتوبی هم که بین ما و ایشان هست، اقدام‌شان کاملاً قانونی و البته حرفه‌ای بوده است.»

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها