در نمایشگاه سومین جشنواره ملی عکس ایران 129 عکس برگزیده از طبیعت ایران به نمایش درآمده است

عصاره طبیعت ایران در 129 تصویر

این روزها دیوارهای نگارخانه موسسه صبا، رنگ و بوی طبیعت زیبای ایران‌زمین را به خود گرفته است. عکس‌هایی از سواحل نیلگون خلیج فارس تا جنگل‌های مه‌آلود شمال، عکس‌هایی از سواحل مرجانی کیش تا بلندای دماوند سپیدپوش، عکس‌هایی از شوره‌زار کویرهای مرکزی تا برف‌های سرزمین‌های سردسیر شمال غرب، عکس‌هایی از شب‌های پر ستاره کویرها، عکس‌هایی از مراسم و آیین اقوام مختلف ایران‌زمین و ... تابلوهایی است که این روزها چشم مخاطبان نمایشگاه سومین جشنواره ملی عکس ایران را می‌نوازد.
کد خبر: ۶۳۴۴۸۶

سومین جشنواره ملی عکس امسال نیز مانند دو دوره قبل به همت انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود. جشنواره‌ای که توانسته بسیاری از عکاسان جوان کشور را از نقاط دور و نزدیک زیر چتر خود بگیرد و آثار آنان را گزینش و عرضه کند.

در این دوره از جشنواره ابتدا 5800 عکس از سوی 800 عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. از این میان در نهایت هیات داوری 129 عکس را انتخاب کرد و آنها را در نگارخانه آینه موسسه فرهنگی و هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر ایران به نمایش گذاشت. سومین دوره جشنواره در دو بخش «طبیعت» و «مردم و طبیعت» برگزار می‌شود. در بخش طبیعت 94 عکس روی دیوار رفته است و در بخش مردم و طبیعت هم 35 عکس به معرض نمایش گذاشته شده است.

هفته گذشته در مراسمی که به مناسبت افتتاح نمایشگاه عکس‌های برگزیده این نمایشگاه برپا شد، برگزیدگان بخش‌های مختلف این نمایشگاه معرفی شدند. نکته قابل توجه در میان برگزیدگان، حضور عکاسان از اقصی نقاط کشور بود. در بخش مردم و طبیعت دیپلم افتخار و مبلغ پنج میلیون ریال در بخش استعداد جوان به آرین روستا از شیراز تعلق گرفت و همچنین سه دیپلم افتخار به وحید وارسته از تهران، سیدعلی هاشمی از بندرعباس و فرشید علیزاده از اردبیل اهدا شد. نفرات اول تا سوم این بخش نیز به این ترتیب معرفی شدند: رمضانعلی امامی از ساری، اصغر بشارتی از قشم و متین نوری از تهران. نفر سوم در این بخش علاوه بر لوح تقدیر، پنج میلیون ریال، نفر دوم هفت میلیون ریال و نفر اول ده میلیون ریال دریافت کردند.

در بخش طبیعت دیپلم افتخار به آروین عظیما از ساری، اعظم صباغ از تهران و ابراهیم باختری بناب از اصفهان تعلق گرفت و همچنین جایزه اول این بخش شامل دیپلم افتخار و 20 میلیون ریال به علی اکبری از کرج، جایزه دوم شامل دیپلم و 17 میلیون ریال به عباس رستگار از بجنورد و جایزه سوم شامل دیپلم و 15 میلیون ریال به حسین نیکزاد از آمل تعلق گرفت. نگاهی به زادگاه عکاسان برگزیده دربرگیری و نفوذ این جشنواره را در شهرهای مختلف کشور نشان می‌دهد.

یکی از نکات قابل توجه جشنواره ملی عکس در سومین گام، انتخاب داوران حرفه‌ای در زمینه عکاسی طبیعت بود. امسال علی قلم‌سیاه، افشین بختیار، اسعد نقش‌بندی، فرزاد هاشمی و ابراهیم صافی تیم داوری را تشکیل می‌دادند. داورانی که سال‌هاست در زمینه عکاسی و بویژه عکاسی طبیعت از جاذبه‌های طبیعی ایران‌زمین دستی بر آتش دارند.

در مراسم گشایش این نمایشگاه، همزمان با اعلام نفرات برگزیده، از فرزاد هاشمی پیشکسوت عکاسی طبیعت ایران هم تجلیل شد. حجت‌الله ایوبی، حبیب ایل‌بیگی، اسعد نقش‌بندی، امیرعلی جوادیان، علی قلم‌سیاه، محمود عبدالحسینی، دکتر محمد ستاری، اسماعیل عباسی، حسن غفاری، ساعد نیک‌ذات، افشین بختیار، بهزاد ترکی‌زاده و ابراهیم صافی از هاشمی تجلیل کردند و این هنرمند لوح تقدیر خود را از دستان رئیس سازمان سینمایی دریافت کرد. کتاب سومین جشنواره ملی عکس هم در بخش دیگری از مراسم گشایش نمایشگاه رونمایی شد.

نمایشگاه عکس‌های برگزیده سومین جشنواره ملی عکس ایران تا بیست و هشتم دی در نگارخانه آینه فرهنگستان هنر واقع در تقاطع خیابان‌های ولیعصر و طالقانی برپاست و انتظار علاقه‌مندان هنر و طبیعت را می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها