فرا بورس: اوراق امتیاز تسهیلات مسکن را فقط از کارگزاری های رسمی تهیه کنید

متقاضیان تسهیلات مسکن مراقب سودجویان باشند

مدیر روابط عمومی فرابورس، با اشاره به مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن، نسبت به سوءاستفاده افراد سودجو از این مصوبه هشدار داد.
کد خبر: ۶۳۴۲۸۵

به گزارش سنا، رسول شریفی گفت: در پی مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن، معاملات اوراق امتیاز تسهیلات مسکن و مراجعه متقاضیان تشدید شده است.

وی افزود: از سوی دیگر برخی افراد سودجو از ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند و با گرفتن مبالغ کلان، اوراق مسکن را برای آنها از فرابورس خریداری می‌کنند و مردم نیز که اطلاع کاملی از فرآیند خرید این اوراق ندارند به‌جای مراجعه به کارگزاری‌های عضو فرابورس با مراجعه به این اشخاص و پرداخت چند صد هزار تومان کارمزد، اوراق تسهیلات مسکن را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: فرابورس بارها از راه‌های مختلف به مردم تاکید کرده است برای خرید این اوراق، به هیچ وجه به بنگاه‌ها مراجعه نکرده و به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنند.

شریفی اظهار کرد: شرکت فرابورس با همکاری سازمان بورس و بانک مسکن، از سال 89 زمینه‌ساز و میزبان معاملات امتیاز تسهیلات مسکن بوده و طی سه سال در تامین مالی بیش از 6500 میلیارد تومانی نقش بسزایی ایفا کرده و در پی مصوبه اخیر با دور جدیدی در تثبیت جایگاه این مهم و افزایش سهم در خانه‌دار شدن مردم مواجه شده است.

وی گفت: این فصل تازه با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن از 200 به 350 میلیون ریال و وام جعاله از 50 به صد میلیون ریال و همچنین وام ازدواج500 میلیون ریالی زوجین روی یک واحد مسکونی رخ داده است.

وی اضافه کرد: این مصوبه علاوه بر این ‌که موجب رشد بهای امتیاز تسهیلات مسکن در فرابورس شده، متقاضیان زیادی را روانه بازار فرابورس و شرکت‌های کارگزاری‌کرده‌است.

به گفته شریفی، در صورتی که متقاضی کد سهامداری نداشته باشد در قدم اول باید با مراجعه به کارگزاری درخواست صدور کد بدهد که یکی دو روز برای این موضوع زمان می‌برد.

وی افزود: در مجموع حدود پنج روز در سیستم فرابورس زمان لازم است تا یک فرد اوراق تسهیلات مسکن را دریافت کند، اما این ‌که پس از آن چقدر زمان می‌خواهد تا فرد با‌ارائه اوراق به بانک مسکن تسهیلات دریافت کند مربوط به بانک است. براساس این گزارش، طبق مصوبه جدید سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن وام به 350میلیون ریال افزایش یافت که با خرید 70‌عدد اوراق و به ارزش اسمی هر برگه پنج‌میلیون ریال می‌توان وام 350 میلیون ریالی از بانک مسکن دریافت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها