انتقاد وزارت راه و شهرسازی از نحوه بازسازی بم

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از نوع بازسازی بم پس از زلزله و بی‌توجهی به نقشه طراحان برای این شهر، گفت: در جریان بازسازی بین افرادی که فکر می‌کردند و آنها که عمل می‌کردند، فاصله عمیقی وجود داشت.
کد خبر: ۶۳۲۴۹۵
انتقاد وزارت راه و شهرسازی از نحوه بازسازی بم

پیروز حناچی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در سال 82، 6000 واحد مسکونی با 6000 نوع تیپ و حدود 80 متر بنا برای بم طراحی شد، اما در مقام اجرا پیمانکاران و مجریان بازسازی، اقدام دیگری را که انجام آن ساده‌تر بود انتخاب کردند.

وی افزود: کیفیت یک طرح، محصول زمان، وقت و فکری است که معطوف آن می‌شود و کیفیت یک امر اتفاقی نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خیابانی در بم با نام یکطرفه که اصلی‌ترین خیابان تجاری بم است، قرار بود همان‌طور حفظ شود، بخصوص درختان اکالیپتوسی که با عمر 60 تا 70 سال در این خیابان وجود داشت، اما نمی‌دانم چرا برخی با فضای سبز و محیط‌زیست مشکل دارند، زیرا تمام درخت‌ها در اجرای جداره‌ها در این خیابان قطع شد، در حالی‌که اجازه تعریض خیابان یا قطع درختان داده نشده بود.

وی با بیان این‌که اکنون ظاهر خیابان کاملا تغییر کرده است، گفت: تمام دستمایه زندگی مردم در بم تلفیق فضای سبز و زندگی بود، به طوری که تا پیش از زلزله واحدهای مسکونی در بم به طور متوسط حدود 400 متر مساحت داشت و مردم در خانه باغ زندگی می‌کردند.

حناچی افزود: زندگی در بم بدون تلفیق با فضای سبز ممکن نیست، زیرا بادهای 120 روزه‌ای در این منطقه وجود دارد که بدون فضای سبز تحمل آنها طاقت‌فرساست.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در جمع‌بندی زلزله بم و تجربه بازسازی بین افرادی که فکر می‌کردند و آنها که عمل می‌کردند، فاصله عمیقی وجود داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها