ایران سراسر یکپارچه سیاه پوش و عزادار است

امروز، جهان و ایران در غم از دست دادن پیامبر اخلاق و امام اخلاق به سوگ نشسته است.
کد خبر: ۶۳۱۳۰۳
ایران سراسر یکپارچه سیاه پوش و عزادار است

مشهدالرضا در سالروز رحلت پیامبر (ص) و شهادت  فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) ماتم زده و سوگوار است.

پرده های عزا از در و دیوار شهر آویخته شده و پرچم ها و علم های عزاداران شانه های شهر را می نوازد  و شهر به قدوم عزاداران و ارادت های خالصانه آنها می بالد.

آستان مقدس شمش الشموس از سحرگاهان  مملو از حضور بی شمار زائران عزاداری شده است که از دور و نزدیک و از گوشه و کنار کشور و حتی از دیگر کشورهای جهان آمده اند تا درمصیبت رحلت ختم رسل و شهادت سبط اکبرش در این صحن و سرا عزاداری کنند و با تشرف به حرم منور رضوی و تسلیت این دو مصیبت بزرگ به محضر امام رئوف  خود حضرت ابوالحسن علی ابن موسی الرضا (ع) دل رهسپار  مدینه کنند.

هیات های عزادار از بامداد سرد امروز در خیابانهای مشهد الرضا به ویژه خیابانهای منتهی به حرم امام رضا (ع) عزاداری خود را آغاز کرده اند و به یاد بقیع غریب برسر و سینه می زنند.

به همین مناسبت امروز‌‌ همزمان با سالروز ارتحال پیامبر اکرم (ص) ویژه برنامه هایی  از بعد از نماز صبح درحرم مطهر رضوی آغاز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علم‌الهدی، سیدابراهیم حسینی اراکی، اسلامی‌فر و آیت‌الله کازرونی، از سخنرانان و  هادی الهی، حمیداکبری، سید مصطفی حسینی، کاظم ذوقیان وامیر عارف از  مرثیه‌سرایان این ویژه برنامه‌ها هستند

مراسم شب رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز  دیشب در حرم منور رضوی با حضور انبوه و با شکوه زائران عزادار برگزار شد.

همچنین در مراسمی که در رواق امام خمینی (ره) حرم منور رضوی برگزار شد، سخنرانان و مداحان پیرامون رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و دومین ستاره پر فروغ آسمان امامت و ولایت امام حسن (ع)، سخنرانی و مرثیه سرایی کردند.

حضور دسته های  عزاداری از نقاط مختلف کشور و زائران پیاده ای که از شهرهای مختلف استان خراسان رضوی و استانهای همجوار خود را به مشهد مقدس رسانده اند جلوه ای خاص به عزاداری های ویژه رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن (ع) ، بخشید.

طبق یک سنت دیرینه همه ساله در دهه آخر ماه صفر و ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن (ع) و شهادت امام رضا (ع)، دسته های عزاداری از سراسر کشور و کاروانهای پیاده به مشهد الرضا(ع) مشرف می شوند.

مراسم عزاداری شب رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن (ع) در مساجد و تکایای شهر مقدس مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی برگزار شد.

قم

همزمان با شب رحلت پیامب راکرم (ص) و شهادت جانسوز حضرت امام حسن مجتبی (ع) شهر مقدس قم سیاه پوش وسوگواران بابرپایی مجالس عزاداری به سوگ نشستند.

به همین مناسبت آئین های عزاداری با حضور گسترده مردم مومن وخداجو برگزاری شد و دسته ها و هیات های عزادار هم با صفوف منظم زنجیرزن و سینه زنی گروه گروه وارد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شدند و این مصیبت عظمی را به آن حضرت تسلیت گفتند.

شیراز

شهر مقدس شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران حضرت شاهچراغ (ع) سوگوار رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است.

به همین مناسبت سر در مساجد، حسینیه ها، تکایا و معابر شهر به ویژه حرم مطهر احمدابن موسی (ع) سیاهپوش شده است.

بارگاه ملکوتی شاهچراغ (ع) مملو از عزادارانی است که در غم پیامبر گرامی اسلام و خاندان مکرمش اشک ماتم می ریزند.

محمدحسین دستغیب مدیر آستان احمدی و محمدی گفت: نوحه سرایی و سخنرانی مذهبی، برگزاری مراسم زیارت عاشوراء ،طلیعه نور ویژه خدام ، نوحه سرایی با حضور مداحان  اهل بیت،  مراسم عزاداری رحلت جانگداز سرور کائنات و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع ) برنامه لاله گردانی و تعزیه خوانی، سخنرانی از مهمترین برنامه های شب و روز 28 صفر در حرم مطهر احمدابن موسی (ع) است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها