نبض سیاست

بیش از ۶۰ امضا پای طرح استیضاح نعمت‌زاده

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از افزایش تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به ۶۰ امضا خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۵۳۲
بیش از ۶۰ امضا پای طرح استیضاح نعمت‌زاده

سید محمد بیاتیان به واحد مرکزی خبر گفت: متن درخواست استیضاح، چهارشنبه (امروز) یا حداکثر یکشنبه آینده برای اعلام وصول تقدیم هیات رئیسه می‌شود.

به گفته این نماینده، استفاده از نیروهای ناکارآمد، واگذاری معادن به اشخاص غیرمرتبط، استفاده نکردن از نیروهای جوان، به حاشیه راندن کارشناسان، ایجاد التهاب در بازار با اظهارات غیرکارشناسانه و نیز گرانی ملزومات روزانه مردم، افزایش واردات کالاهای لوکس و همچنین اخراج بی‌رویه و غیرمنطقی نیروها در شهرک‌های صنعتی بویژه در تهران، از مهم‌ترین دلایل نمایندگان برای استیضاح وزیر صنعت است.

بیاتیان در گفت‌وگو با ایرنا، تعداد دقیق امضاها را 63 امضا اعلام کرده و البته گفته که حتی اگر این استیضاح اعلام وصول شود، نمایندگان به آن رای نمی‌دهند.

دیدار لاریجانی و حدادعادل

خبرگزاری فارس نوشت: علی لاریجانی و غلامعلی حدادعادل به منظور هماهنگی هرچه بیشتر دو فراکسیون اصولگرای مجلس، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

یک منبع آگاه با اشاره به این دیدار، مهم‌ترین محور آن را علاوه بر هماهنگی دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت در انجام امور نمایندگی، برخی بحث‌های انتخاباتی عنوان کرد.

در همین باره صفر نعیمی‌رز، عضو فراکسیون رهروان هم در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات این دیدار گفت: بحث این دیدار از مدت‌ها پیش در فراکسیون رهروان مطرح شده بود.

وی افزود: برگزاری این دیدار به تقاضای آقای حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان بوده و هماهنگی بیشتر دو فراکسیون اصولگرای مجلس در دستور کار این نشست قرار داشته است.

رئیس هیات پارلمانی اروپا: برخوردم با هاشمی بی‌احترامی نبود

یکی از اقدامات حاشیه‌ساز هیات پارلمانی اروپا در سفری که هفته قبل به تهران داشت، نوع برخورد رئیس این هیات در جلسه ملاقات با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، زیرا وی در این جلسه در زمان ورود هاشمی به محل ملاقات، از روی صندلی خود برنخاست.

به گزارش فارس، در حالی که واکنش‌ها به این اقدام تاریا کرونبرک، رئیس هیات پارلمانی اتحادیه اروپا به تهران همچنان ادامه دارد، وی گفته است بی‌احترامی نکرده و رفتار وی ناشی از ابهام در پروتکل‌های دیپلماتیک و تفاوت فرهنگی بوده است. پیش از این ماریچا اسخاکا، دیگر عضو هیات پارلمانی اتحادیه اروپا به شبکه بی‌.بی‌.سی گفته بود این رفتار حاکی از بی‌احترامی نبوده است.

رئیس‌جمهور و شجریان

پس از آن‌که یکی از سایت‌ها اعلام کرد رئیس‌جمهور حدود سه هفته قبل با محمدرضا شجریان دیدار داشته است، خبرگزاری فارس به نقل از یکی از نزدیکان شجریان نوشت که این خبر صحت ندارد.

سایت پارسینه در خبری که دیروز درباره انجام این دیدار منتشر کرد، نوشته بود: دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور همراه همسرش در یک دیدار غیررسمی و بدون اطلاع قبلی به منزل محمدرضا شجریان استاد آواز موسیقی کشور رفته و با وی دیدار کرده است.با توجه به این‌که پارسینه زمان این دیدار را حدود سه هفته قبل اعلام کرده بود، خبرگزاری فارس به نقل از یکی از نزدیکان شجریان با تکذیب این خبر نوشت: شجریان حدود دو ماه است که در ایران نیست.فارس همچنین تاکید کرد که منابع نزدیک به دولت نیز در تماس با این خبرگزاری، خبر این دیدار را تکذیب کردند.پس از این خبر، سایت پارسینه با اصلاح خبر خود اعلام کرد، این دیدار قبل از سفر محمدرضا شجریان به خارج صورت گرفته است و شجریان اکنون در آلمان به سر می‌برد.

همزمان با انتشار این اخبار پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه ای و بدون اشاره به مصداق خاصی تاکید کرد: نظر به انتشار برخی اخبار و مطالب نادرست در برخی رسانه‌ها و انتساب آن به رئیس‌جمهور در روزهای اخیر، ‌ضمن تکذیب این‌گونه موارد، اعلام می‌شود، مواضع، دیدگاه‌ها و اخبار مرتبط با رئیس‌جمهور صرفاً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور یا با تأیید صریح این دفتر اعلام می‌شود.

جلسه دفاع پایان‌نامه دختر رئیس‌جمهور

مریم روحانی، دختر رئیس‌جمهور دیروز از پایان‌نامه‌اش در مقطع کارشناسی ارشد رشته زیست‌ شناسی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دفاع کرد.

به گزارش مهر، مریم روحانی از استادان خود نمره 19.5 گرفت و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد رشته زیست‌شناسی، تکمیل کرد.

براساس این گزارش، مراسم دفاع پایان‌نامه مریم روحانی بدون حضور هیچ مقام مسئولی و فقط با حضور خانواده وی برگزار شد و به دلیل حضور محافظان، فقط عده محدودی اجازه حضور در این جلسه را داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها