نوآم چامسکی، استاد دانشگاه ام.آی.تی با بیان این‌که ایران از نگاه آمریکا و متحدانش بویژه اسرائیل، به سبب برنامه هسته‌ای‌اش تهدیدی برای صلح محسوب می‌شود، گفت: این در حالی است که مردم کشورهای عرب برخلاف حکام دیکتاتور آنها، ایران را تهدید نمی‌دانند.
کد خبر: ۶۲۹۴۵۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، چامسکی در گفت‌وگو با صدای روسیه با طرح این پرسش که تهدیدی که وجود دارد چیست و چه چیزی ایران را به جدی‌ترین تهدید برای صلح جهان تبدیل می‌کند؟ گفت: در واقع ما بر اساس اطلاعات سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و پنتاگون، که به طور منظم رویدادهای امنیتی را به اطلاع اعضای کنگره می‌رسانند، پاسخی محکم به این پرسش داریم.

وی با بیان این‌که این اطلاع‌رسانی‌ها به صورت علنی است، گفت: شما می‌توانید اسناد را مشاهده کنید و آنچه اسناد می‌گویند این است که ایران تهدید نظامی نیست.

چامسکی تاکید کرد: ایران بر اساس استانداردهای منطقه، بودجه نظامی بسیار پایینی دارد.

وی گفت: کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها که بیشتر کشورهای جهان را تشکیل می‌دهند، بشدت از حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم به عنوان امضاکننده ان.پی.تی حمایت کرده‌اند.

وی گفت: اگر به کشورهای عرب اطراف بروید، دیکتاتورهای عرب بشدت با ایران و سیاست‌هایش مخالفند، ولی مردم دیدگاهی متفاوت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها