تعداد زیادی از خوانندگان پاپ کشور صبح امروز، سوم دی‌ماه با حضور در مرکز توانبخشی جانبازان «ثارالله»، به آنها ادای احترام کردند.
کد خبر: ۶۲۹۳۶۲
ادای احترام خوانندگان پاپ به جانبازان

 در این مراسم که به همت معاونت امور هنری و با حضور رئیس انجمن موسیقی ایران و جمعی از هنرمندان موسیقی برگزار شده بود، هنرمندان با اهدای شاخه گل به رزمندگان به آن‌ها ادای احترام کرده و به گفت‌وگو با آن‌ها نشستند.

این در حالی بود که رزمندگان حاضر در این مرکز توانبخشی نیز به گپ و گفت و درد دل با این هنرمندان پرداختند.

علی مرادخانی پس از بازدید از این مرکز در سخنانی گفت: ما افتخار می‌کنیم که امروز توانستیم شما عزیزان را زیارت کنیم. جانبازان سرفصل خیلی از کتاب‌هایی هستند که باید نوشته شود، چرا که همین‌ها آینده کشور را تضمین کرده است.

معاون امور هنری ادامه داد: خداوند توفیق داد که در ایام ماه محرم که ایام ذکر است به اینجا بیاییم و از شما دیدن کنیم.

وی افزود: کسانی خون دادند و در واقع جان دادند که ما با آرامش زندگی کنیم و ما دست و پایشان را می‌بوسیم. حضور هنرمندان در این مراسم نشان دهنده دغدغه‌های آن‌ها است. امیدوارم شما باز هم با گشاده‌رویی، میزبان ما باشید.

سپس امیر تاجیک در سخنانی گفت: تشکر می‌کنم که این موقعیت پیش آمد و چنین تغییری را با حضور آقای مرادخانی مغتنم می‌شماریم که بعد از 30 سال هنرمندان توانستند کنار یکدیگر جمع شوند و با ایثارگران ملاقات کنند. چنین مراسم‌هایی انگیزه می‌شود تا ما بتوانیم این حس و حال را درک کرده و با این مضمون، اثر بسازیم.

خشایار اعتمادی هم که در این مراسم حضور داشت در جمع هنرمندان و جانبازان گفت: آدم وقتی با اعتقاداتش زندگی می‌کند احساس خاصی دارد. هویت ملی و آیین‌های ما جزو واقعیت‌های ما و باورهایمان هستند. در این دیدار تلنگری هم به من زده شد که مثلا یک عزیزی گفت چرا ما را در اجراهای‌تان دعوت نمی‌کنید.

این خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ ادامه داد: قطعا ما در هر وادی که زندگی کنیم وظیفه داریم به شما احترام بگذاریم و خوشحالم که وزارت ارشاد چنین فضایی را ایجاد کرده است.

همچنین ایلیا منفرد در سخنانی گفت: با حضور در این محل احساس نمی‌کنم که یک غریبه هستم، بلکه احساس می‌کنم اینجا خانه خودم است و چشم من با این فضا آشناست زیرا که سال‌ها پدرم را روی ویلچر دیده‌ام. چرا که او هم جانباز بود.

خواننده «گل ارکیده» ادامه داد: احساس می‌کنم همه شما برادران پدر من و در واقع عموهای من هستید که امیدوارم همه شما عمر با عزت داشته باشید چرا که به ایران عزت داده‌اید. شما با سلاح به جنگ رفتید و اسلحه ما نیز ساز ما است. امیدواریم بتوانیم کارهایی انجام دهیم که در شأن شما باشد. از طرفی انتظار نداشتم که این همه هنرمند را یکجا ببینم.

احسان خواجه‌امیری نیز ضمن اظهار خرسندی از حضور در این جمع بیان کرد: خدا را شکر می‌کنم که سعادت داشتم خدمت شما برسم، البته کار امروز ما خیلی کوچک است در برابر کارهای شما جانبازان که از خود گذشته‌اید تا ما امروز باشیم.

در ادامه این مراسم شهرام شکوهی اظهار کرد: من متعلق به دهه 50 هستم و با آن موشک‌هایی که در دوران جنگ از بالا سرمان می‌گذشت، آشنا هستم و جنگ را حس کردم. دوستانی داشتیم که رفتند به جبهه‌ها و برنگشتند. من با پوست و گوشت و استخوانم این چیزها را حس کردم.

محسن یگانه نیز که در طول مراسم به گپ و گفت با جانبازان می‌پرداخت، در سخنانی اظهار کرد: فکر می‌کنم همه خیلی خوشحالند و خنده‌ها مصنوعی نیست. دلیلش این است که شما جانبازان خیلی عزیز هستید و شما کاری کردید که ما راحت سر پا ایستاده‌ایم. این‌ها همه‌اش از برکت وجود شما است.

خواننده آلبوم «حباب» تأکید کرد: خیالتان راحت باشد زیرا ما حافظه خوبی داریم و هیچ وقت شما را فراموش نخواهیم کرد.

رضا یزدانی نیز در ادامه این مراسم گفت: خوشحالم که امروز اینجا هستم. اگر ما خودمان بخواهیم دور هم جمع شویم این اتفاق راحت فراهم نمی‌شود اما وزارت ارشاد امروز همه را دور هم جمع کرده است.

او ادامه داد: خیلی از ما کارهایی با مضمون جنگ داشته‌ایم و فکر می‌کنم باید در آثار هنری‌مان به این نکته توجه کرده و هر کاری را که از دستمان برمی‌آید برای پرداختن به این مقوله انجام دهیم. شما از جان خودتان گذشتید که امروز ما راحت اینجا ایستاده‌ایم.

امیریل ارجمند نیز با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم خطاب به مرادخانی گفت: باز هم از این کارها بکنید. با شما اتفاق‌های خوبی در حال رخ دادن است. با شما به نقطه‌هایی می‌رسیم که فتح آن دور نیست.

مازیار فلاحی هم اظهار کرد: حضور ما اینجا صرفا فیزیکی نیست. این اتفاقی است که در دل ما افتاده است. جمع کردن چند خواننده کنار هم کار سختی محسوب می‌شود و از کسانی که باعث شدند چنین فضایی ایجاد شود، سپاسگزارم.

وی افزود: این رویداد نشان دهنده عشق میان دل‌هاست که با یک تلفن ساده همه دور هم جمع می‌شوند. اگر ما امروز راحت اینجا هستیم و راحت موسیقی اجرا می‌کنیم دلیلش شما جانبازان هستید.

این هنرمند همچنین گفت: ما عاشقانه دوست داریم شما در کنسرت‌هایمان باشید زیرا که حضور شما هویت دیگری به اجراهای ما می‌دهد و من شخصا تلاش می‌کنم که این اتفاق بیافتد.

مجید خراط‌ها نیز در سخنان کوتاهی اظهار کرد: جانبازان بودند که ما امروز هستیم اما امیدوارم این مراسم‌ها به همین یکبار ختم نشود و ادامه‌دار باشد.

او در ادامه قطعه‌ای کوتاه را برای حاضران خواند.

در بخش دیگری از این مراسم مهدی یراحی در سخنانی بیان کرد: خیلی خوشحالم که به اینجا آمدم و از معاونت هنری از این بابت تشکر می‌کنم. امیدوارم که باز هم چنین اتفاق‌هایی رخ دهد. من سعادت دارم که فرزند یک جانباز باشم و برای همین دوست دارم در میان شما بخوانم.

این خواننده پاپ سپس قطعه «هر جای دنیایی دلم اونجاست» را اجرا کرد.

سعید شهروز یکی دیگر از پیشکسوتان موسیقی پاپ بود که با حضور در این مراسم در سخنانی گفت: اینجا قطعه‌ای از بهشت است و ما از حضور در این مکان انرژی می‌گیریم.

او همچنین بیان کرد: آقای مرادخانی ما هیچ وقت فراموش نمی‌کنیم که شما در حوزه موسیقی پاپ چه دلی به دریا زدید.

این هنرمند با بیان اینکه کنسرتش 26 دی‌ماه برگزار می‌شود، گفت: سعی می‌کنم هماهنگی‌های لازم انجام شود تا شما جانبازان هم در کنسرت‌ من حضور داشته باشید.

شهروز در پایان یک قطعه کوتاه لری خواند.

سعید عرب نیز از حضور در این مراسم ابراز خرسندی کرد.

سپس امید حاجیلی در سخنانی بیان کرد: خوشحالم که پس از سال‌ها شاهد حضور آقای مرادخانی هستم. دلیل حضور ما در این محل هم آقای مرادخانی است.

این نوازنده ترومپت گفت: برادر و پدر من هم جانباز هستند و به محض اینکه خبر برگزاری چنین مراسمی را شنیدم به اینجا آمدم. آقای مرادخانی من از شما می‌خواهم که در زمینه صدور مجوز تسهیلاتی را فراهم کنید که ما بتوانیم کنسرت‌هایی را مخصوص همین محل برگزار کرده و عوایدش را به همین جانبازان اختصاص دهیم.

این خواننده همچنین اظهار کرد: شما بودید که ما اینجا ایستادیم و با صدای بلند صحبت می‌کنیم و ما هم باید دین‌مان را به شما با انجام کارهای فرهنگی ادا کنیم. این جلسات همیشه باید باشد و ما از دیدن شما لذت ببریم.

مهدی مدرس هم در پایان مراسم از حضور در این مکان ابراز خرسندی کرد.

این مراسم با حضور چهره‌هایی چون حمید عسگری، فریدون بیگدلی، محسن رجب‌پور و علی ترابی مدیر انجمن موسیقی ایران و علیرضا پاشایی سرپرست دفتر موسیقی همراه بود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها