کاهش 2 ساعته زمان سیر قطارهای محور تهران ـ مشهد

معاون امور مسافری راه‌آهن گفت: طرح کاهش زمان سیر قطارها آغاز شده و زمان سیر نزدیک به نیمی از قطارهای محور مشهد دو ساعت کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۲۸۳۳۱
کاهش 2 ساعته زمان سیر قطارهای محور تهران ـ مشهد

 به گزارش مهر، سید محمد راشدی معاونت امور مسافری راه آهن با علام این خبر گفت: از هفته گذشته بیش از نیمی از قطارها با سرعت 140 الی 160 کیلومتر در ساعت در این مسیر تردد می کنند و زمان مسافرت با این قطارها بین 7.5 تا 9 ساعت است.

راشدی در خصوص اجرایی شدن کاهش زمان تاخیرات کلیه قطارها اظهارداشت: با توجه به اصلاح جدول حداکثر تاخیرات این مهم از ابتدای دی ماه سالجاری اجرا و در راستای آن کلیه واحدها ملزم به رعایت زمان بندی سیر قطارها و حداقل کردن تاخیرات خواهند شد.

به گفته وی، در صورت بروز تاخیر؛ 50 درصد از وجه بلیت مسافران به آنان پرداخت خواهد شد.

معاونت مسافری راه آهن تصریح کرد: با این وجود، حداکثر زمان تاخیر قطارها و ترن ست‌ها در محور تهران- مشهد به ترتیب از 4 ساعت به 3 ساعت و از 4 ساعت به 2 ساعت تقلیل  می یابد.

وی افزود: همچنین میزان تاخیرات در محور تهران- بندرعباس و تهران- کرمان از 5 ساعت به 3 ساعت و در محور تهران- ساری از 4 ساعت به 2 ساعت و در محور تهران- زنجان از 4 ساعت به یک ساعت و نیم کاهش می‌یابد.

راشدی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، حداکثر زمان تاخیر در محور تهران اندیشمک و تهران-گرگان از 4 ساعت به 2.5 ساعت و در مسیر های تهران- خرمشهر و تهران- اهواز از 5 ساعت به 3 ساعت کاهش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها