پخش مجموعه تلویزیونی «بی‌قرار» به کارگردانی فلورا سام از امشب آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۰۹۴
مخاطبان «بی‌قرار» از امشب شبکه یک را ببینند

سریال بی‌قرار به تهیه‌کنندگی محمدعلی تفکر که تصویربرداری آن در مشهد انجام شده، در ده قسمت 45 دقیقه‌ای و هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه یک پخش خواهد شد.

«بی‌قرار» که فیلمنامه آن را فلورا سام نوشته، روایت زندگی زنی به نام رعناست که پس از پنج سال از زندان آزاد و متوجه می‌شود که همه زندگی خود را از دست داده است. او که می‌خواهد زندگی‌اش را دوباره از نو بسازد به دنبال کودک خود که هنگام دستگیری یکماهه بوده، می‌رود. رعنا در نتیجه جستجوهای فراوانش سرانجام به شهر مشهد می‌رسد و به دنبال نشانه‌ای از کودکی که اینک پنج ساله شده می‌گردد، جستجویی که اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند.

 

/Media/Image/1392/08/19/635196638747000043.jpg

 

به گزارش جام‌جم، نقش اصلی این سریال را لاله اسکندری بازی می‌کند. از دیگر بازیگران و نقش‌های اصلی این سریال می‌توان به محمدرضا شریفی‌نیا (احمد، پدر رعنا)، کامران تفتی (رامین، همسر رعنا)، محمد صادقی (دکتر فروهر)، سارا خوئینی‌ها (سهیلا، همسر فروهر)، مریم بوبانی (شوکت، همسایه احمد)، علی قربان‌زاده (علی، پسر شوکت)، کمند امیرسلیمانی (افسانه، همسر علی)، مریم امیرجلالی (عصمت، کارگر مسافرخانه) و فاطمه دقاقی (هانیه، دختر خردسال رعنا) اشاره کرد.

فلورا ،سام نویسنده و کارگردان «بی‌قرار» درباره ایده شکل‌گیری داستان این مجموعه به جام‌جم گفت: سال گذشته برای بازی در یک تله‌فیلم به شهر مشهد رفته بودم که در این سفر در جریان فعالیت مرکزی تحت عنوان خانه فرشتگان قرار گرفتم. در این مرکز از فرزندان زندانیان نگهداری می‌شد که برایم بسیار جالب بود.

وی افزود: با این حال ایده اصلی بی‌قرار در مواجهه با یک پرونده خاص به ذهنم خطور کرد و در نگارش آن از چند پرونده دیگر نیز برای شخصیت‌پردازی داستان استفاده کردم.

کارگردان بی‌قرار با اشاره به موضوع این سریال اظهار کرد: بی‌قرار روایت زندگی دو مادر است و به نوعی قصه‌ای مادرانه محسوب می‌شود، اما سریال تنها به این داستان و ماجرا محدود نمی‌شود و به این بهانه نگاهی هم به مشکلات اجتماعی و مناسبات انسانی در جامعه دارد. در کنار روایت خط اصلی قصه همچنین به مسائل معنوی نیز پرداخته شده و تصویری از پالایش نفس و درون انسان‌ها در جدال با مشکلات اجتماعی و خانوادگی‌شان ارائه می‌شود، انسان‌هایی که می‌کوشند در این شرایط دشوار زندگی، سالم بمانند.

سام تصریح کرد: شاید قصه در نگاه اول تا حدودی تکراری به نظر برسد، اما به نظرم این موضوع را می‌توان به شیوه‌های مختلف به تصویر کشید؛ ما هم با همین رویکرد در این سریال سعی کردیم تا به دور از شعارزدگی، قصه‌ای جذاب و پرکشش را روایت کنیم.

این کارگردان که مجموعه تلویزیونی «راز پنهان» را هم در کارنامه خود دارد، اظهار کرد: نکته مهمی که در این سریال به نظرم رسید، این است که آدم‌ها تا لحظه آخر زندگی خود می‌توانند، توبه کنند. مهم این است که هیچ‌گاه امید خود را از دست ندهند.

او با بیان این‌که این سریال عشق و عاطفه مادری را به تصویر می‌کشد، افزود: در این سریال شاهد جدال و اختلاف دو مادر با یکدیگر هستیم، اما سعی کردیم تا داوری عادلانه‌ای داشته و از قضاوت یکجانبه بپرهیزیم تا بیننده خود در این زمینه قضاوت کند. روایت قصه به گونه‌ای است که بیننده با شخصیت‌ها همراه شده و نمی‌تواند تمام حق را به یکی از این مادران بدهد.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا این سریال فضایی کاملا زنانه دارد، گفت: خیر چنین نیست، شخصیت‌های مرد هم در این سریال حضوری چشمگیر دارند و اتفاقا یکی از نقش‌های اصلی که موتور قصه نیز هست، شخصیت رامین است که کامران تفتی آن را بازی می‌کند.

کارگردان مجموعه «بی‌قرار» با ابراز رضایت از زمان پخش این سریال خاطر نشان کرد: این سریال از فضایی معنوی برخوردار است و قصه آن نیز در جوار حرم امام رضا(ع) روایت می‌شود. اتفاقا پایان سریال نیز با شهادت امام هشتم رقم می‌خورد و به همین دلیل زمان پخش آن کاملا متناسب با این ایام است. همچنین در این سریال جنبه‌های عاطفی کاملا لحاظ شده که به نظرم با حال و هوای معنوی مردم در این روزها تناسب زیادی دارد.

سام درباره عوامل این مجموعه نیز اظهار کرد: خوشبختانه تمامی بازیگران و همچنین عوامل پشت صحنه این مجموعه بسیار حرفه‌ای و متعهد بوده و به این تیم منسجم افتخار می‌کنم. همچنین باید از تلاش و زحمات فراوان آقای تفکر (تهیه‌کننده) که به نوعی پدر گروه بودند نیز تشکر ویژه‌ای داشته باشم. امیدوارم حاصل این کار گروهی مورد توجه بینندگان نیز قرار بگیرد.

سام بتازگی ساخت مجموعه تلویزیونی «باغ سرهنگ» را به پایان رسانده که هنوز پخش نشده و قرار است بعد از ماه صفر از شبکه تهران پخش شود.

برخی از عوامل سازنده مجموعه «بی‌قرار» عبارتند از صدابردار: محمد علیزاده، مدیر تصویربرداری: محسن فلاحی، تدوین و صداگذاری: روزبه کلباسی، طراح گریم: احسان رناسی و شیوا پاک‌نیت، مدیر تولید: عباس دقاقی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مسعود حقی، عکاس: فریال اوجی، منشی صحنه: مهین شهبازی، دستیار صدا: علیرضا باباخان، دستیار دوم کارگردان: مسعود حقی، جانشین تولید: محمود اتحادی، آهنگساز، امید کرامتی و دستیار تولید: عادله قنبردوست.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جعفر نعمتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
۰
۰
با سلام و خسته نباشید خدمت خانم فلورا سام و تمام كسانی كه در تولید این فیلم به نوعی نقش داشته اند به نظرم فیلم خوب و متفاوتی بود من كه زیاد اهل فیلم نیستم این فیلم رو خیلی با شوق دنیال كردم ولی به نظر من آخر فیلم یه جورایی ضعیف تمام شد،نمیگم به خوبی خوشی باید تمام می شد ولی اینم درست نبود كه خانواده دكتر بره خارج هیچ خبری ازش نشه،كه به كدوم كشور رفته اند...آدم بره خارج در چندین جا ثبت میشه،با تشكر.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها