سپاهان با پیروزی بر تراکتورسازی به طلسم 7 هفته ناکامی خود پایان داد

استقلال؛ همچنان در یک امتیازی صدر جدول

در هفته‌ای که نفت تهران و فولاد خوزستان با پیروزی بر حریفان خود همچنان در قامت مدعی باقی ماندند، استقلال هم صبای قم را 2 بر یک از پیش رو برداشت تا به یک امتیازی صدر جدول برسد.
کد خبر: ۶۲۸۰۷۰

این پیروزی ارزشمند درحالی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی به دست آمد که آنها تا قبل از دقیقه 40 نشانی از تیم برتر میدان نداشتند، اما در این لحظه روی ارسال زیبای مجید غلام‌نژاد و ضربه سر محمد قاضی به گل برتری رسیدند و نیمه نخست را برنده به رختکن رفتند. ضعف شاگردان صمد مرفاوی روی توپ‌های ارسالی در نیمه دوم هم کار دست آنها داد، به طوری که در دقیقه 66، این بار ارسال آندرانیک تیموریان با ضربه سر پژمان منتظری وارد دروازه صبا شد. هرچند اشتباه پژمان منتظری در دقیقه 80 باعث شد رضا عنایتی با فرصت‌طلبی بالا، یکی از گل‌های خورده صبا را جبران کند، اما استقلال در نهایت با پیروزی بر صبا 35 امتیازی شد تا در کورس رقابت باقی بماند.

در روزی که آبی‌ها یک سه امتیاز شیرین خارج از خانه را به دست آوردند، نفت تهران و فولاد هم مقابل حریفان خود پیروز شدند تا استقلال فقط یک پله در جدول رده‌بندی صعود کند. این صعود یک پله‌ای هم به دلیل شکست خانگی تراکتورسازی بود. سپاهان، تیمی که هفت هفته متوالی طعم پیروزی را نچشیده بود، دیروز در سرمای کشنده تبریز، حساس‌ترین بازی هفته را به سود خود خاتمه داد تا پس از هفته‌ها دوباره به جمع مدعیان اضافه شود. دیدار دو تیم سپاهان و تراکتورسازی تا دقیقه 91 با تساوی یک بر یک در جریان بود، اما امید ابراهیمی در وقت‌های اضافی تیر خلاص را با یک ضربه سر تماشایی شلیک کرد تا تراکتورسازی پس از هفته‌ها در تبریز طعم شکست را بچشد. شاگردان مجید جلالی که تا همین دو هفته پیش صدرنشین بودند، حالا با 33 امتیاز در رده پنجم قرار دارند و سپاهان نیز با 30 امتیاز ششمین مدعی قهرمانی لقب گرفت.

در دیگر بازی‌های مهم دیروز نفت تهران در ورزشگاه تختی مقابل راه‌آهنی که یک بازیکن اخراجی داشت، 3 بر یک پیروز شد و فولاد خوزستان نیز در گیلان، میزبان خود داماش را با نتیجه 2 بر یک از پیش رو برداشت.

مخالفت ضمنی قلعه‌نویی با درخواست کرش

سرمربی استقلال با وجود پیروزی مقابل صبا از عملکرد خط دفاعی خود انتقاد کرد. امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از بازی با صبا گفت: بازی خوبی بود. ما فرصت‌های زیادی برای گلزنی به دست آوردیم و خدا را شکر می‌کنم که به برتری رسیدیم. اما ناراحتم از این‌که در ده دقیقه آخر بازی فشار روی تیم ما زیاد شد و روی یک اشتباه بچگانه گل خوردیم. این اشتباه سابقه‌دار است و ما مقابل تیم سئول هم از همین نقطه ضعف گل دریافت کرده بودیم.

در ادامه خبرنگاری درباره مشکلات مالی استقلال از سرمربی این تیم پرسید که قلعه‌نویی در پاسخ گفت: ما از سال‌پیش این مشکلات را داریم. استقلال قهرمان ایران شد و در آسیا هم به جمع چهار تیم راه یافت. اما تا الان 10 میلیون هم پاداش نگرفتیم. ما پارسال به جمع چهار تیم آسیا رسیدیم، اما تنها 300 دلار پاداش گرفتیم. پولی که برابر پول یک کتانی ورزشی است. اما تیمی بوده که ما را شکست داده و در رختکن نفری ده میلیون پاداش گرفته است. به همین دلیل دغدغه مالی ما را اذیت می‌کند، اما بازیکنان استقلال به خاطر پیراهن و مردم، تلاش خود را خالصانه انجام می‌دهند.

یکی از موضوعات مهمی که این روزها پیرامون باشگاه استقلال مطرح شده، در اختیار قرار دادن بازیکنان این تیم به تیم ملی هنگام برگزاری لیگ قهرمانان آسیاست. خبرنگاران دیروز برای چندمین بار درباره این موضوع از سرمربی استقلال پرسیدند و قلعه‌نویی چنین پاسخ داد: من تا به حال با کرش جلسه نداشته‌ام. کرش قدیم‌ها حرف خوبی می‌زد. او می‌گفت مربیان باید در جلسات مشترک حرف‌هایشان را بزنند، اما امروز برعکس شده و کرش حرف‌هایش را در مطبوعات می‌زند. این نیست که به سادگی از لیگ قهرمانان آسیا بگذریم. این بازی‌ها برای بسیاری از مردم مهم است. ما با تیم‌های عربی بازی داریم و اگر نتوانیم از کیان ایران دفاع کنیم، اتفاق خوبی نخواهد افتاد. هیچ تیمی دوست ندارد نتیجه بدی در این مسابقه‌ها بگیرد. سرمربی استقلال اضافه کرد: ما می‌توانیم از کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم. من کرش را دوست دارم. سیموئز را هم همین طور. ما باید این را بدانیم که برگزاری لیگ کمک زیادی به صعود تیم ملی به جام‌جهانی کرد. نمی‌دانم چرا دوستان این موضوع را نادیده می‌گیرند. این که بخواهند ایران و ایرانی را بکوبند و شأن و شخصیت ایرانی را پایین بیاورند، اصلا خوب نیست. من این آدم‌ها را می‌شناسم و برنامه‌هایشان را هم می‌دانم، اما باید طرحی پیاده کنیم که خواسته‌های کرش اجرایی شود و ما هم به منافع‌مان برسیم.

پیش‌تر زلاتکو کرانچار، سرمربی کروات سپاهان هم با درخواست کرش مبنی بر حضور نفرات ملی‌پوش در اردوی تیم ملی پس از پایان رقابت‌های لیگ، مخالفت کرده بود.

تابلوی نتایج

استقلال صنعتی صفر ـ ملوان 2 / گل: سیامک کوروشی(54) و سیدجلال رافخایی(60 - پنالتی)

ذوب‌آهن اصفهان یک ـ مس کرمان یک/ گل: سینا عشوری (27) برای ذوب‎آهن و کریم اسلامی(70) برای مس

پرسپولیس یک ـ سایپا صفر/ گل: محسن مسلمان (73)

صبا یک ـ استقلال 2/ گل: محمد قاضی(40) و پژمان منتظری(65) برای استقلال و رضا عنایتی(80) برای صبا

داماش یک ـ فولاد 2 / گل: لوسیانو پریرا (45 و 48) برای فولاد و علیرضا نظیف کار (53 ـ پنالتی) برای داماش

راه‌آهن یک ـ نفت تهران 3 / گل: پیروز قربانی (45) برای راه‌آهن و رضا نوروزی (38 ـ پنالتی)، هادی نوروزی (86) و مجتبی شیری (90) برای نفت

تراکتورسازی یک ـ سپاهان 2/ گل: مهدی شریفی(45) و امید ابراهیمی(90) برای سپاهان و کریم انصاری‌فرد (83) برای تراکتورسازی

فجرسپاسی صفر ـ گسترش فولاد صفر

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها