25 درصد موقوفات متعلق به زنان

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف با بیان این‌ که ۵۷ درصد موقوفات زنان مربوط به عزاداری سید‌الشهدا(ع) است، گفت: براساس آخرین آمار دفتر اسناد، ۲۵ درصد موقوفات مربوط به خانم‌ها می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۱۴۷
25 درصد موقوفات متعلق به زنان

به گزارش فارس، معصومه فرزانه در نشست نقش بانوان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف افزود: در مدت‌ زمان 30 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد زنان نقش ماندگار و جاویدانی در تمام عرصه‌ها از جمله عرصه‌های علمی و فرهنگی و همچنین هشت سال دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشتند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این ‌که هم‌اکنون اقشار مختلف جامعه با فرهنگ وقف بیگانه هستند، ادامه داد: به منظور آگاه‌سازی جامعه نسبت به این سنت حسنه در سه عرصه مفهوم‌سازی فرهنگ وقف، مدل‌سازی و همچنین نهادینه‌سازی فرهنگ وقف گام‌های جدی برداشته شده است.

فرزانه توضیح داد: طی 30 سال گذشته اطلاعات و آمار به شکل سنتی بوده است، اما با زحمات زیادی که صورت گرفت اطلاعات به شکل سامانه ثبت و ضبط شد که امید می‌رود طی سال‌های آینده در این باره آمار دقیق‌تری ارائه شود، اما براساس آخرین آمار دفتر اسناد، 20 تا 25 درصد موقوفات مربوط به خانم‌ها می‌شود.

فرزانه خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین واقف زن دختری به نام ملیکا گلی است که چند کتاب وقف کرده است، البته وی هدیه خود را نیز که یک سکه بهار آزادی بود، وقف کرد. ملیکا حدودا 12 سال سن دارد و ساکن استان خراسان رضوی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها