یوونتوس پس از شکست مقابل گالاتاسرای در لیگ اروپا، باز هم به یک تیم ترکیه‌ای خورد

سخت‌ترین قرعه برای بایرن و بارسلونا

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد تا تیم‌های بایرن‌مونیخ، بارسلونا، آرسنال و منچسترسیتی به عنوان مدعیان بدشانس مرحله یک‌هشتم نهایی معرفی شوند.
کد خبر: ۶۲۶۸۳۹

صعود دو تیم آماده آرسنال و منچسترسیتی به عنوان تیم دوم، خواب هر هشت سرگروه لیگ قهرمانان را آشفته کرده بود، اما در نهایت این قرعه دشوار به نام بایرن‌مونیخ و بارسلونا درآمد. بایرن‌مونیخ باید برای صعود به جمع هشت تیم از سد آرسنال بگذرد و بارسلونا هم باید در این مرحله با منچسترسیتی روبه‌رو شود.بایرن‌مونیخ و آرسنال فصل گذشته هم در همین مرحله به یکدیگر برخورد کردند که بایرن بازی برگشت را 2 بر صفر باخت، اما به لطف پیروزی 3 بر یک در بازی رفت و با قانون گل زده در خانه حریف، صعود کرد و در نهایت هم قهرمان شد.

البته آتلتیکومادرید سرگروه هم نباید از بازی با میلان راضی باشد. میلانی‌ها هرچند شرایط خوبی در سری A ندارند، اما در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یکی پرافتخارترین ها، همواره یک تیم مدعی به شمار می‌روند. در مقابل بهترین قرعه به نام سه تیم منچستریونایتد، بورسیادورتموند و رئال مادرید درآمد.

یونایتدها با المپیاکو یونان دیدار می‌کنند و رئال‌مادرید هم به مصاف شالکه آلمان می‌رود. دورتموندی‌ها هم که به لطف پیروزی ناپولی بر آرسنال صدرنشین گروه خود شدند باید با زنیت سنت پترزبورگ بازی کنند.

در دیگر بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پاری‌سن‌ژرمن فرانسه با بایرلورکوزن آلمان دیدار می‌کند و دو تیم چلسی و گالاتاسرای هم به مصاف هم می‌روند. تقابل دیدیه دروگبا و خوزه مورینیو از اتفاقات جالب در این رویارویی خواهد بود. دروگبا که در 341 بازی با پیراهن چلسی 157 گل برای این تیم به ثمر رساند، حالا باید تلاش کند تا با گلزنی در استمفوردبریج، باعث صعود گالاتاسرای و حذف چلسی شود.بازی‌های دور رفت مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا روزهای هجدهم و نوزدهم فوریه (بیست‌ونهم و سی‌ام بهمن) برگزار می‌شود و بازی‌های برگشت هم روزهای یازدهم و دوازدهم مارس (بیستم و بیست‌ویکم اسفند) برگزار می‌شود. شهر لیسبون پرتغال هم میزبان دیدار فینال این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست.

بازگشت یوونتوس به ترکیه

هرچند هواداران دو آتشه یوونتوس تا مدتها شکست یک بر صفر این تیم مقابل گالاتاسرای و حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان را فراموش نخواهند کرد، اما بانوی پیر فوتبال ایتالیا به قید قرعه در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا باید دوباره به ترکیه برود.

دیروز بلافاصله بعد از قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان، 32 تیم حاضر در لیگ اروپا هم حریفان خود شناختند که طی آن در یکی از جالب‌ترین قرعه‌ها، یوونتوس، تیمی که به دست گالاتاسرای روانه لیگ اروپـــــا شد، حالا باید با دیگر تیم ترکیه‌ای یعنی ترابوزان اسپور روبه‌رو شود. یــــووه در صورت صعود از این مرحله باید با برنده دیدار ایـــزبرگ دانمارک و فیورنتینا روبه‌رو شود که با این حساب احتمال تقابل دو تیم ایتالیایی در این مرحله وجود دارد.

نتایج قرعه‌کشی‌های دیروز یوفا

لیگ قهرمانان اروپا – مرحله یک‌هشتم

منچسترسیتی - بارسلونا، المپیاکو - منچستریونایتد، میلان - آتلتیکومادرید، بایرلورکوزن - پاری‌سن‌ژرمن، گالاتاسرای - چلسی، شالکه - رئال‌مادرید، زنیت سنت‌پترزبورگ - بورسیا دورتموند، آرسنال - بایرن‌مونیخ

لیگ اروپا – مرحله یک شانزدهم

دنیپروی اکراین – تاتنهام انگلیس، بتیس اسپانیا – روبین‌کازان روسیه، سوانسی انگلیس – ناپولی ایتالیا، یوونتوس ایتالیا – ترابوزان اسپور ترکیه، ماریبور اسلوانی - سویای اسپانیا، ویکتوریا پلژن چک – شاختاردونتسک اکراین، اودسای اکراین – لیون فرانسه، لاتزیوی ایتالیا – لوگورتس بلغارستان، ایزبرگ دانمارک – فیورنتینا ایتالیا، آژاکس هلند – سالزبورگ اتریش، مکابی رژیم اشغالگر قدس – بازل سوئیس، پورتو پرتغال – اینتراخت فرانکفورت آلمان، ماخاچکالا روسیه – خنک بلژیک، دیناموکی‌یف اکراین – والنسیا اسپانیا، پائوک سالونیکا یونان – بنفیکا پرتغال، لیبرک جمهوری چک – الکمار هلند.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها