ایران زمین

اجرای طرح جامع مدیریت زباله در چند شهر مازندران

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل مشکل جمع‌آوری زباله در شهرهای بابل، بابلسر، آمل و چند شهر دیگر، اجرای طرح جامع مدیریت زباله در دست اقدام است.
کد خبر: ۶۲۵۰۲۴

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری افزود: در نشست با وزیر راه و شهرسازی همچنین مقرر شد مطالعه و اجرای اتصال راه‌آهن بابل به قائمشهر و سوادکوه عملیاتی شود و اجرای آن مصوبه هیات دولت است.

وی با بیان این‌که مازندران با نوعی محرومیت مواجه است، تصریح کرد: این استان متعلق به کل کشور است و باید برای حل مشکلات آن در بخش کشاورزی، گردشگری، صنعت و جمع‌آوری زباله چاره‌اندیشی جدی صورت گیرد.‌/ ‌ایسنا

بهره‌مندی دانش‌آموزان عشایر از خدمات آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: دانش‌آموزان عشایر کوچروی مهمان از خدمات آموزشی بهره‌مند می‌شوند و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

یزدانبخش شریفی افزود: با فصل قشلاق عشایر، خانوارهایی از استان‌های همدان و کرمانشاه به ایلام وارد می‌شوند و این دستگاه ارائه خدمات آموزشی برای دانش‌آموزان این عشایر را پیش‌بینی کرده است.

وی گفت: بیشتر عشایر کوچروی مهمان اکنون در مناطق قشلاقی موسیان و دشت عباس از توابع شهرستان دهلران سکونت دارند.

شریفی تاکید کرد: آموزش و پرورش ایلام با هدف جلوگیری از ترک‌تحصیل و بازماندگی از تحصیل این دانش‌آموزان، برای دومین سال متوالی نسبت به پذیرش دانش‌آموزان عشایری کوچروی مهمان اقدام می‌کند که این اقدام با استقبال این خانوارها نیز مواجه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به این‌که دانش‌آموزان این مناطق با هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش، خارج از نوبت به مدت دو ماه پذیرش شده و آموزش‌های تحصیلی به آنها داده می‌شود، خاطرنشان کرد: به منظور اجرای مطلوب این طرح، چادرهایی در دورافتاده‌ترین مناطق استان برای تحصیل این دانش‌آموزان دایر و شرایط تحصیل برای این افراد فراهم می‌شود./ ایسنا

شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری ادغام نمی‌شود

قائم مقام وزیر نیرو از توقف اجرای طرح ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور که اواخر کار دولت سابق مطرح و به صورت پایلوت در برخی استان‌ها انجام شده بود، خبر داد و گفت: به چند دلیل مهم از جمله جلوگیری از افزایش تعرفه و پول آب روستاییان، این طرح حداقل تا چند سال آینده متوقف شد.

ستار محمودی با بیان این‌که آب و فاضلاب روستایی، دولتی و آبفای شهری بخش غیردولتی است و نمی‌توان نیرو را از بخش دولتی به غیردولتی یا برعکس منتقل کرد، افزود: نکته دوم پول آب و هزینه فاضلاب روستایی بود که هم اکنون 30 درصد هزینه‌ای است که در شهرها پرداخت می‌شود.

به گفته وی اگر ادغام‌ها صورت می‌گرفت، روستاها نیز باید به اندازه شهرها هزینه پرداخت می‌کردند، در حالی که هم اکنون خدمات ارائه‌شده برای روستاها در این بخش 0.5 درصد و برای شهرها 38 درصد است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو خاطرنشان کرد: تا دو سه سال آینده به صلاح نیست آبفای شهری و روستایی کشور با یکدیگر ادغام شود و اگر زمانی روستاها توانمند شدند و امکان پرداخت پول آب به میزان شهرها بود، آنگاه شاید بتوان فکر دیگری در این بخش کرد.

به گفته محمودی، فاضلاب 3 استان مرکزی، قم و آذربایجان غربی که اواخر کار دولت سابق ادغام شده بود نیز به روال سابق برمی‌گردند و آبفای شهری و روستایی آنها از یکدیگر جدا عمل خواهد کرد./ مهر

بازسازی خانه‌های زلزله‌زده دشتستان آغاز شد

عملیات بازسازی واحدهای مسکونی تخریب‌شده در مناطق زلزله‌زده دشتستان بوشهر در روستای راهدار آغاز شد.

علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن کشور در مراسم آغاز بازسازی گفت: برای بازسازی خانه‌هایی که 100 درصد تخریب شده و قابل سکونت نیست، ابتدا باید مصالح و امکانات بازیافتی مانند در و پنجره آنها از سوی صاحبان منازل جدا شود و سپس ماشین‌آلات بنیاد مسکن نسبت به تخریب و جمع‌آوری نخاله‌ها به مردم کمک کنند.

وی اضافه کرد: پرونده تسهیلات خانه‌هایی که زودتر کار جمع‌آوری نخاله‌ها و آوارهای آنها انجام شود، سریع‌تر کامل می‌شود و اولین تسهیلات به آنها اعطا خواهد شد.

تابش اظهار کرد: در جریان زلزله دشتستان 1800 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد. همچنین 1400 واحد نیز که بر اثر این زلزله آسیب‌دیده است، باید تعمیر شود.

رئیس بنیاد مسکن کشور ادامه داد: طبق دستور رئیس‌جمهور، کارهای کارشناسی و برآورد خسارت واحدهای مسکونی در همه مناطق زلزله‌زده انجام شده و تاکنون 70 درصد کار کارشناسی به پایان رسیده است. ابراهیم مهتدی، معاون سیاسی ـ‌ اجتماعی فرماندار دشتستان نیز گفت: روستای راهدار جزو روستاهایی است که خسارت زیادی بر اثر زلزله اخیر دیده و حل مشکلات این روستا نیازمند وحدت، همدلی و همت همه مردم و مسئولان است./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها