4 فیلم جدید از امروز در سینماهای مختلف تهران و شهرستان‌ها روی پرده می‌رود

خسته نباشید به «رنجرو» و ورود جیب‌برها

از امروز سالن‌های سینما با اکران چهار فیلم جدید، تغییرچهره می‌دهند و تماشاگران در روزهای پایانی پاییز و در آستانه فصل زمستان به ملاقات چهره‌های شناخته شده‌ در سینما خواهند رفت.
کد خبر: ۶۲۴۵۷۷

به گزارش جام‌جم، در حالی که بیش از یک ماه به آغاز مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور یعنی جشنواره فیلم فجر باقی‌مانده و همه اهالی سینما خود را برای این ضیافت بزرگ آماده می‌کنند، سالن‌های سینما همگام با سرمای بازیگوش آخر پاییز و سرسختانه پیش روی زمستان، سردی آزاردهنده‌ای را از سر می‌گذرانند.

از سویی کفگیر سینمای ایران در اکران تقریبا به ته دیگ خورده و همه فیلم‌های شاخص و به اصطلاح بفروش در نوبت‌های قبلی روی پرده رفته اند و از طرف دیگر باتوجه به فیلم‌های باقیمانده اکران نشده امید چندانی به معجزه نمی‌رود. واقعیت این است که فیلم‌های فعلی و آینده اکران باوجود پاره‌ای از امتیازات ساختاری و مضمونی فاقد ابزارها و امکانات لازم برای جذب گسترده مخاطبان عام هستند و نباید انتظار فروش بالای آنها را در گیشه داشته باشیم.

با این حال فیلم‌هایی که از امروز روی پرده سینماهای کشور می‌روند ظرفیت‌هایی دارند که با ترکیب شانس می‌توانند تا اندازه‌ای گرمابخش گیشه‌های سرد باشند. حضور چهره‌هایی چون لیلا حاتمی، هانیه توسلی، حسین یاری، مصطفی زمانی، بهناز جعفری، نورا هاشمی و رویا تیموریان بخشی از این بارقه‌های امید قلمداد می‌شوند.

البته باتوجه به دستور روز گذشته حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی درخصوص تدوین آیین‌نامه و ضوابط اکران سال 93، کار شورای صنفی نمایش فعلی همزمان با جشنواره فجر امسال به پایان خواهد رسید و وضع اکران در آینده‌ با تغییراتی همراه خواهد بود.اما تا پیش از آن تغییر و از امروز چهار فیلم جدید «جیب برخیابان جنوبی»، «ابرهای ارغوانی»، «خسته نباشید» و «سربه مهر» در سینماهای مختلف تهران و شهرستان‌ها روی پرده می‌روند.

خداحافظی با رنجروی «تنهای تنهای تنها»

فیلم «سربه مهر» نخستین ساخته هادی مقدم‌دوست، فیلمنامه‌نویس تلویزیون و سینما از امروز در گروه استقلال جایگزین «تنهای تنهای تنها» می‌شود و به این ترتیب رنجروی دوست داشتنی از سینماهای این سرگروه خداحافظی خواهد کرد. سر به مهر که با موضوع نماز ساخته شده در جشنواره سال قبل فجر جایزه سیمرغ بهترین کارگردانی در بخش مسابقه فیلمسازان اول را از آن خود کرد. لیلا حاتمی، آرش مجیدی و خاطره اسدی بازیگران این فیلم هستند.

«جیب برخیابان جنوبی» دومین فیلم بلند سیاوش اسعدی پس از فیلم موفق و تحسین شده «حوالی اتوبان» است که از امروز روانه پرده سینماها خواهد شد. «جیب برخیابان جنوبی» که اسمش یادآور یکی از فیلم‌های مشهور تاریخ سینما و فیلمی به همین نام ساخته ساموئل فولر است، داستان دزد جوانی را روایت می‌کند که به دختری علاقه‌مند می‌شود. این آشنایی و علاقه در ادامه اتفاقاتی را برای آنها رقم می‌زند. این فیلم که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با استقبال تماشاگران و برخی منتقدان روبه‌رو شد، به گفته اسعدی براساس کتاب «یک داستان فرانسوی» و با نگاهی به فیلم اسپانیایی «دزدان» ساخته شده است.

مصطفی زمانی، نورا هاشمی، بهناز جعفری، امیر جعفری و محمود جعفری بازیگران این فیلم هستند. تهیه‌کنندگی «جیب‌بر خیابان جنوبی» را علی سرتیپی و حسن دادخواه برعهده دارند.

«ابرهای ارغوانی» به نویسندگی و کارگردانی سیامک شایقی هم از امروز در سینماهای آزاد و خارج از پنج سرگروه شناخته شده اکران می‌شود. سیامک شایقی که کارش را در سینما به عنوان منتقد آغاز کرد پیش از این فیلم‌هایی چون «خواب زمستانی» و «مادرم گیسو» را ساخته است.

این فیلم ماجرای دختری را روایت می‌کند که برای گریز از ازدواج اجباری از شهرستان به تهران می‌آید. حسین یاری، هانیه توسلی، بهناز جعفری، شبنم مقدمی، شیرین یزدان بخش و رویا تیموریان بازیگران «ابرهای ارغوانی» هستند.

«خسته نباشید» ساخته مشترک افشین هاشمی و محسن قرایی نیز از فیلم‌های تحسین شده جشنواره سال گذشته فجر است که از امروز به جای فیلم «ترنج» در گروه آزادی روی پرده می‌رود.

علی رستگار ‌/ ‌گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها