نبض سیاست

ابهام در حضور نماینده دولت ایران در مراسم ماندلا

مراسم رسمی بزرگداشت نلسون ماندلا، رهبر فقید جنبش ضدآپارتاید درحالی امروز در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود که دیروز خبرهای ضدونقیضی درباره حضور نماینده دولت ایران در این مراسم منتشر شد.
کد خبر: ۶۲۴۳۲۷
ابهام در حضور نماینده دولت ایران در مراسم ماندلا

هرچند ابتدا واحد مرکزی خبر به نقل از سفیر ایران در آفریقای جنوبی اعلام کرد که معاون اول رئیس‌جمهور در رأس هیأتی عالیرتبه به ژوهانسبورگ می‌رود، اما کمی بعد خبر یاد شده، اصلاح و گفته شد که محمدجواد ظریف به‌جای جهانگیری راهی آفریقای جنوبی خواهد شد البته پس از مدتی سخنگوی دولت با بیان این‌که هنوز نماینده دولت در این مراسم مشخص نیست، این خبر را تائید نکرد و دیشب هم خبرگزاری فارس از محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور به عنوان مسافر ژوهانسبورگ نام برد.

خاطره مجری مناظره‌های مشهور

رضا پورحسین مجری مناظره‌های مشهور انتخابات ریاست جمهوری 88 گفته است کتاب خاطراتش که قرار بود درباره مناظرات جنجالی سال 88 منتشر شود، تا آخر سال حتما به پایان می‌رسد.

او درباره خاطره خود از مناظره معروف احمدی‌نژاد و موسوی در سیزدهم خرداد 88 به فارس گفته است: خاطره‌ای که دارم این است که آنها اول مناظره با یکدیگر سلام و علیک گرمی داشتند، اما در آخر مناظره بدون خداحافظی از هم جدا شدند.

وی در مقایسه مناظره‌ نامزدهای ریاست جمهوری در سال 88 و 92 تصریح کرد: این مناظره‌ها کاملا در دو فضای متفاوت برگزار شد و من مناظره‌های امسال را بسیار خوب ارزیابی می‌کنم.

سایه ابهام بر سر انتخاب دبیرکل

به دنبال درگذشت حبیب‌الله عسکراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، تلاش برای تعیین جایگزین وی شدت گرفته و درحالی که به گفته محسن کوهکن، مسئول واحد سیاسی جبهه پیروان «در جبهه بر روی آقای ناطق نوری اتفاق نظر وجود داشت و برخی از اعضای شورای مرکزی نیز این قضیه را دنبال و از وی دعوت کردند» او این سمت را نپذیرفت و پس از آن نام ابوترابی فرد مطرح شد که در این رابطه نیز کوهکن به فارس گفت: طبق اساسنامه جبهه پیروان، رئیس جبهه باید یکی از دبیران کل باشد از این رو معرفی ابوترابی‌فرد منتفی است.

با این حال احمد نیک‌فر، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با تسنیم تاکید کرد که اعضای تشکل متبوعش نظر مساعدی درباره ریاست باهنر بر جبهه پیروان خط امام و رهبری دارند.

پیکر مادر شهید بروجردی امروز به خاک سپرده می‌شود

پیکر مادر سرلشکر شهید محمد بروجردی، نخستین فرمانده سپاه تهران امروز با حضور مسئولان کشوری و لشکری از مقابل پادگان سپاه محمد رسول‌الله(ص) تشییع می‌شود.

خدیجه محمدی، مادر شهید بروجردی، یکشنبه در هشتاد‌و سه سالگی درگذشت و مسئولان کشور در پیام‌های جداگانه ای، درگذشت وی را تسلیت گفته‌اند.

به گزارش ایرنا، در بخشی از پیام تسلیت علی لاریجانی، رئیس مجلس آمده است: به یقین مهم‌ترین نقش در تربیت شخصیت‌های والامقام و برجسته برعهده این مادران صبور و فداکار بوده که در دامان پرمهر خویش این‌گونه فرزندان و دلارمردانی را تقدیم انقلاب و نظام کرده‌اند.

در پیام تسلیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت هم با اظهار تاسف از درگذشت مادر شهید بروجردی آمده است: در دامن این بانوی بزرگوار، جوانمردی چون شهید محمد بروجردی پرورش یافت که به عنوان نخستین فرمانده سپاه تهران، منشأ خدمات فراوانی در دفاع مقدس بود.

برخی تخلفات مرتضوی در گزارش مجلس نیست

در حالی که انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است، یک عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی دیروز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران به برخی تخلفات سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد که در گزارش تحقیق و تفحص از این سازمان قید نشده است.

سیدحسین دهدشتی گفت: زمانی که مرتضوی به ستاد مبارزه با قاچاق سوخت رفت، 90 نیرو را به این ستاد تزریق کرد که تعدادی از این نیروها همزمان با رفتن مرتضوی به سازمان تامین اجتماعی به این سازمان رفتند.

وی همچنین افزود: یکی دیگر از این تخلفات مربوط به نفت پاسارگاد است که طی آن قراردادی در اواخر سال 91 با شرکتی به نام اسپادانا منعقد شده و ارزش این قرارداد 2.6 میلیارد تومان است

شیخ‌الاسلامی هم تکذیب کرد

انتقاد افرادی که نامشان در گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی به عنوان دریافت کننده کارت هدیه آمده، هنوز ادامه دارد و در تازه‌ترین این دست اظهارنظرها، وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره دریافت کارت هدیه از سازمان تامین اجتماعی گفته است: در مورد کارت‌های هدیه، دستگاه‌های حمایتی یک روال قانونی و عرف جاری دارند. این دستگاه‌ها و سازمان‌ها بعضا به مقامات و مسئولان کشور و حتی نمایندگان مجلس مقداری بن کاغذی یا بن‌کارت‌ یا کارت هدیه می‌دهند تا آن را در اختیار افراد نیازمند و خانواده‌های بی بضاعت قراردهند.

شیخ‌الاسلامی به فارس گفت: بنده طی دوران وزارت هرگز از تامین اجتماعی چنین اقلامی را دریافت نکردم، اما پس از این‌که از سمت وزیر کنار رفتم و به عنوان معاون اجتماعی رئیس جمهور مشغول کار شدم کارت‌هایی از سوی تامین اجتماعی داده شد که جنبه اختصاصی نداشته است.

طلب بابک زنجانی از شهرداری تهران

انتشار خبر اختلافات بابک زنجانی و شهرداری تهران، ابعاد فعالیت‌های میلیاردر ایرانی را وسیع‌تر کرد.

در تازه‌ترین اخبار درباره فعالیت‌های اقتصادی او، پورزندی، معاون شهردار تهران دیروز در نشستی خبری توضیح داد: بابک زنجانی قرار بود در قبال واردات ماشین آلات موردنیاز برای ساخت پروژه صدر، به صورت ملک یا غیرنقد هزینه تمام شده ورود قطعات را دریافت کند که رقم آن ۴۰ میلیون دلار است.

از این بابت زنجانی از شهرداری طلبکار است. او از ما خواسته سررسید اقساطش را به بانک نبریم و چک را نیز بازگشت نزنیم ما نیز این کار را انجام داده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها