به‌دنبال درخواست از آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید برای انتشار دلایل حرام بودن فیسبوک که از جمله آن می‌توان به نامه صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه به آیت‌الله مکارم اشاره کرد، دفتر این مرجع تقلید پاسخ استفتا در رابطه با دلیل حرمت اشتراک در فیسبوک را منتشر کرد.
کد خبر: ۶۲۴۷۷۴
پاسخ آیت‌الله مکارم‌ به استفتاء درباره فیسبوک

به گزارش باشگاه خبرنگاران در متن این استفتا آمده است: «عزیزان من! دلیل آن روشن است و همان نشر گسترده فساد و انواع گناهان از این طریق می‌باشد.»

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه آورده است: «اگر ورود در این شهر مخصوص افراد دانشمند و فرهیخته که خوب و بد را کاملا می‌شناسند و سِره از ناسِره را تشخیص می‌دهند آن هم برای تحقیقات اجتماعی آزاد بود، مانعی نداشت؛ درست مانند کتب ضلال که فقها مطالعه آن را برای عموم تحریم می‌کنند ولی برای محققان مذهبی، آزاد شمرده می‌شود.»

بالاخره شریعتمداری به آفریقای جنوبی رفت

پس از یکی دو روز اظهارات ضد و نقیض و گمانه‌زنی درباره هیات اعزامی ایران برای شرکت در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور عصر دیروز عازم آفریقای جنوبی شد.

ماندلا، رهبر فقید مبارزات ضدنژادپرستی آفریقای جنوبی، یکشنبه به خاک سپرده می‌شود. دیروز نیز مراسم بزرگداشتی با حضور مقامات کشورهای مختلف جهان در ژوهانسبورگ برگزار شد.

واکنش نمایندگان برخی استان​ها به بودجه

دو روز پس از تقدیم لایحه بودجه93 به مجلس، نمایندگان استان‌های خوزستان، لرستان، مازندران و شهرستان بوکان در اعتراض به لایحه بودجه ۹۳ توسط دولت یا استعفا دادند یا تهدید به استعفا کردند که البته استعفای نمایندگان مستعفی از سوی هیات رئیسه پذیرفته نشده است.

به گزارش جهان، سیدشریف حسینی، نماینده مردم اهواز در مجلس گفته است: پس از بررسی بودجه متوجه شدیم حق خوزستان در بودجه ضایع شده است. به همین خاطر نمایندگان خوزستان به خاطر ظلمی که در بودجه ۹۳ و پولی که برای انتقال آب گذاشته‌اند، به صورت دسته‌جمعی استعفا داده و آن را تقدیم هیات رئیسه کردند. علاوه بر استعفای 18 نماینده خوزستانی، ۹ نماینده لرستان هم تهدید به استعفا کردند.

ایرج عبدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم دولت باید 2 درصد بودجه عمومی را برای استان محروم لحاظ می‌کرد که این اتفاق نیفتاده است.

محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان هم در اعتراض به اعتبار پیش‌بینی شده برای یک سد حوزه انتخابی خود تهدید به استعفا کرده و عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد در مجلس هم در گفت‌وگو با فارس، از احتمال استعفای نمایندگان استان مازندران در اعتراض به لایحه بودجه سال ۹۳ خبر داد.

این در حالی است که محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون رئیس‌جمهور در جلسه غیرعلنی مجلس گفته است: بودجه 93 انقباضی و جای تغییر ندارد.

همچنین فرهاد دژپسند، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفته: تامین اعتبار بودجه طرح‌های عمرانی به هیچ وجه براساس تعصب منطقه‌ای و بخشی نبوده است.

علایی مدیرعامل هواپیمایی آسمان شد

یک منبع آگاه در صندوق بازنشستگی کشوری به مهر گفت: با حکم ایراندخت عطاریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری سردار دکتر حسین علایی مدیرعامل شرکت خدمات هوایی آسمان شد. سردار علایی در کارنامه خود مسئولیت‌هایی چون مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، قائم مقام وزیر دفاع، رئیس ستاد مشترک سپاه، فرمانده نیروی دریایی سپاه، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) و مدیر مسئولی ماهنامه صنایع هوایی را دارد.

وزارت اطلاعات مسببان شنود را شناخت

علی مطهری در ادعایی از شنود تلفن‌های همراه تمامی نمایندگان مجلس و اقدام دوباره برای کار گذاشتن شنود در دفتر کارش خبر داد و گفت که وزیر اطلاعات اسامی مسببان شنود دفترش را به وی اعلام کرده است.

نماینده تهران که چندی پیش از کشف دستگاه‌های شنود در دفترش خبر داده بود، در برنامه‌ای دانشجویی گفته است: دفتر نمایندگان مجلس، محل رفت و آمد بسیاری از سیاسیون است و در دفتر کار من نیز سیاسیون زیادی رفت و آمد دارند که به دلیل این رفت و آمدها، بعضی نسبت به این گونه ورود و خروج‌ها به دفتر من حساس شدند.

سانتریفیوژها خالی می‌چرخند یا پر؟

فریدون عباسی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی که این روزها به یکی از منتقدان دولت در زمینه مذاکرات هسته‌ای تبدیل شده، دیروز در سخنانی در دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: به این‌که رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی دوباره تاکید کردند که علاوه بر چرخش سانتریفیوژها باید چرخ زندگی مردم نیز بچرخد نقد داریم. ما هم معتقدیم باید زندگی مردم بچرخد و چرخه سانتریفیوژها نیز به فعالیت خود ادامه دهد، اما همه باید بدانند که غربی‌ها می‌خواهند نوع چرخش سانتریفیوژهای ما را مشخص کنند و این موضوع را سعید جلیلی می‌دانست.

به گزارش فارس، عباسی افزود: رئیس‌جمهور مطرح نکردند که سانتریفیوژهای هسته‌ای ما باید خالی بچرخد یا پر؟ وی همچنین به اتفاقاتی در سال‌های 88 و 89 اشاره کرده و گفته: جریانی در داخل ساخت ماشین‌های سانتریفیوژ را تعطیل کرد و بهانه‌شان این بود که نسل جدید ماشین‌آلات در راه است. این اتفاقات در سال‌های 88 و 89 اتفاق افتاد و افرادی مانند شهید احمدی روشن‌ها از کار برکنار شدند و به جای آنان افرادی سر کار آمدند که ویزای آمریکا داشتند.

تشییع پیکر مادر شهید بروجردی

پیکر خدیجه محمدی، مادر سرلشکر شهید، محمد بروجردی با حضور انبوه مردم تهران، همرزمان شهید بروجردی و مسئولان کشوری و لشکری، صبح دیروز از مقابل پادگان حضرت ولیعصر(عج) سپاه محمدرسول‌الله تهران تشییع و در قطعه 25 گلزار شهدای بهشت زهرا آرام گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
۰
۰
واقعا فیس بوك هم مثل فیلم های مخرب ماهواره عوارض جبران ناپذیری دارد .
سیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
۰
۰
میتونیم از برنامه های سازنده و خوب ماهواره استفاده كنیم
چرا همش دنبال برنامه های مخرب باشیم!!!
آقا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
۰
۰
با چاقو میشه آدم كشت میشه عمل جراحی كرد جون آدم نجات داد حالا چاقو حرام است یا حلال ؟ اصل استفتا غلط است و اینقدر خودتون شرمنده نسل جوون مملكت نكنید به جای این سوالات كه جوانان نه به سوال و نه به جواب اهمیت نمیدهند بیایید نحوه استفاده از تكنولوژی را آموزش دهید و فرهنگ سازی كنید .///نكته ////

نیازمندی ها