اظهارات چندی پیش محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در جمع دانشجویان درباره توان نظامی آمریکا، هرچند روز شنبه با توضیحات ظریف همراه شد، اما نتوانست جلوی تذکر نمایندگان مجلس را بگیرد. چنین بود که دیروز از یک‌سو 20 نفر از نمایندگان در تذکری کتبی به رئیس‌جمهور خواستار تجدیدنظر در ادامه خدمت محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه «به علت مواضع وی در برابر دشمنان و نادیده گرفتن امنیت و عزت ملی ایران» شدند و از دیگر سو 53 نفر از نمایندگان مجلس با انتقاد از سخنرانی وزیر امورخارجه در دانشگاه تهران به وی تذکر دادند.
کد خبر: ۶۲۳۹۷۷
تذکر برخی نمایندگان به روحانی و ظریف

چنان که در تذکر نمایندگان مجلس اشاره شده، این جمله ظریف که «آیا آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را به کار بیندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟» باعث ابراز نگرانی نمایندگان از سوءاستفاده دشمنان شده است.

تقاضای عجیب شیمون پرز

در حالی که جمهوری اسلامی ایران، اصلا موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و صهیونیست‌ها بارها این موضع را در صحنه‌های مختلف دیده‌اند، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عجیب گفت:‌ «من برای دیدار با روحانی آمادگی دارم و ایران را دشمن نمی‌دانم.»

به گزارش مهر و به نقل از یونایتدپرس، شیمون پرز در یک کنفرانس اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد: ترجیح می‌دهیم موضوع هسته‌ای ایران از راه دیپلماتیک حل شود.

حمایت ایرانی‌ها از فعالیت‌های هسته‌ای

موسسه زاگبی، یک مرکز تحقیقاتی آمریکایی ـ عربی، نتایج یک نظرسنجی را اعلام کرده که براساس آن ۹۶ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند، ادامه «برنامه هسته‌ای» به تحریم‌ها می‌ارزید.

به گزارش انتخاب، هر چند ۳۶ درصد از پرسش‌شوندگان نتایج تحریم‌های اقتصادی را بر زندگی خود موثر می‌دانند، اما این موسسه برنامه هسته‌ای کشورمان را گره خورده با «غرور ملی» می‌داند و نوشته است که این می‌تواند از دلایلی باشد که بیشتر ایرانیان از ادامه برنامه هسته‌ای با وجود تحریم‌ها و انزوای بین‌المللی حمایت کرده‌اند.

شیخ‌های خلیج فارس هم مدعی شدند

پس از پایان موفقیت‌آمیز سه دور مذاکرات هسته‌ای در ژنو، برخی کشورهای عربی مدعی حضور در فرآیند گفت‌وگوها شدند.

شاید برای اجرایی شدن همین ایده باشد که وزیر خارجه قطر گفته است: شورای همکاری خلیج‌فارس به‌عنوان شرکای مهم در ثبات منطقه‌ای، شایسته و لایق یک صندلی در میز مذاکرات هستند. او اضافه کرده، می‌دانم که ما روابط خوبی داریم و البته شریکی استراتژیک با متحدانمان آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگران هستیم. اما آنچه به آن فکر می‌کنم تنها پنج به‌علاوه آلمان نیست بلکه باید پنج به‌علاوه شورای همکاری خلیج فارس باشد.»

درخواست کمیسیون اصل 90 برای معرفی هدیه بگیران

پس از آن‌که در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی آمده بود که 37 نماینده از این سازمان کارت هدیه دریافت کرده‌اند، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این‌که نامه‌ای به مرتضوی خواهم نوشت تا اسامی 37 نماینده‌ای را که کارت هدیه از سازمان تامین اجتماعی گرفته‌اند اعلام کند، گفت: هیچ دلیلی برای اعلام نکردن اسامی این افراد وجود ندارد و مرتضوی باید با شجاعت این اسامی را اعلام کند.

محمدعلی پورمختار در پاسخ به جوابیه مرتضوی به گزارش مجلس که اشاره به دریافت کارت هدیه از سوی برخی اعضای هیات تحقیق و تفحص داشته است، بیان کرد: وی بهتر است به جای فرافکنی، اسامی آنها را اعلام کند.

علیرضا محجوب دیگر عضو تیم تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی هم درباره بخشی از جوابیه مرتضوی که اشاره به عدم واگذاری شرکت‌های تابعه به مجموعه بابک زنجانی دارد، گفته است: توافق‌نامه و چک‌های بابک زنجانی موجود است، مرتضوی چه چیزی را تکذیب می‌کند؟

دیدار انتخاباتی باهنر با برخی اصولگرایان

با آن‌که بیش از یک سال به انتخابات مجلس مانده، اما برخی رایزنی‌های انتخاباتی از هم‌اکنون شروع شده و در تازه‌ترین دیدارها در این خصوص، محسن کوهکن، دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس در گفت‌وگو با تسنیم از دیدار جداگانه محمدرضا باهنر با اعضای شاخص جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران خبر داده و گفته است: محتوای این دیدارها وحدت و همدلی اصولگرایان در انتخابات است.

او تاکید کرده که تنها راه پیروزی، رسیدن اصولگرایان به وحدت است.

هیات پارلمانی اروپا، جمعه در تهران

هیات پارلمانی اروپا با هدف توسعه روابط پارلمانی میان ایران و اتحادیه اروپا بامداد جمعه 22 آذر وارد تهران می‌شود.

به گزارش ایرنا، این هیات پارلمانی متشکل از پنج عضو پارلمان اروپاست که برای انجام دیدارهایی با نمایندگان مجلس به تهران سفر می‌کنند.

گفته می‌شود که محور اصلی این دیدارها، از سرگیری روابط پارلمانی میان ایران و پارلمان اروپاست.

دفاع وکیل رحیمی از موکلش

وکیل‌مدافع محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد گفته است که موکلم در پرونده اختلاس از بیمه ایران متهم نیست.

رضا نادری این را هم به ایسنا گفته که هیچ احضاریه‌ای مبنی بر ضرورت حضور رحیمی در دادگاه کیفری استان برای رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران ارسال نشده است.

وی البته یادآور شده است: آقای رحیمی یک پرونده دارد که در مرحله تحقیقات در دادسراست.

جلسه دادگاه پرونده اختلاس از بیمه امروز برگزار می‌شود. رئیس دادگاه کیفری استان تهران پیش از این دلیل برگزاری دوباره دادگاه اختلاس از بیمه را ایراد دیوان عالی کشور به این پرونده اعلام کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
ظریف اشتباه كرده ولی نیت و هدفش ارزشمنده.پس بذاریم ادامه بده.
صادق
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
نمیدانم چرا نمایندگان مجلس اینقدر سیاسی برخورد میكنند هر روز یه نطقی در باره دولت میكنند شما كه همه چیز رو رصد میكنید چرا هر كاری كه دولت قبل كرد سكوت كردین و هر تصمیم اشتباهی گرفت هیچ نگفتین كه به این وضعیت بیفتیم
جواهریان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
صداق خان
اتفاقا شما احتمالا در ایران تشریف نداشته اید
مجلس الان بیشترین همراهی را با دولت دارد وگرنه یكی از چالش های بزرگ دولت قبل سنگ اندازی خارج از حد مجلس بود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
من موندم چرا یه عده دارن كاسه داغتر از آش میشن؟؟؟
این ظریف و روحانی همونایی هستن كه مورد حمایت مقام معظم رهبری هستن...پس با این اوصاف این آقایون مخالف مقام معظم رهبری دارن حرف میزنن و عمل میكنن...یه نفر هم پیدا شده كه میخواد كار كنه اینا نمیزارن...
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
بركناری وزیر اقتصاد بعد وزیر خارجه عجب ! ؟
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
ازدشمن نمی هراسیم ولی به دشمن كوچك وسطحی به او فكرنكنیم واگر واقعیتی راكسی گفت قبول كنیم
رضا
United Kingdom
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
با نظرات ظریف موافقم نظر نمایندگان از روی احساس و غیر منطقی است
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
آمریكا همان است كه آقای ظریف گفته اند نمایندگان بایدآگاهی خودشان رابالاببرند چراغیرمنطقی باشیم
جهاندیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
محمد اقا رهبری صراحتا این روش را رد كردند و آن را نتیجه بخش ندانستند و اصل را بر مقاومت دانسته اند ولی اصرار گروه جدید و ...
بهتر است سخنرانی آبان ماه رهبری را حتما گوش دهید
در ضمن فرضا رهبری كسی را تایید كرد فرموده اند این سخن من نباید جلو نقد عملكرد را بگیرد و ما دیدیم كه شما علی رغم تایید های مكرر رهبری بر تلاش احمدی نژاد چه بر روزگارش آوردید!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها