دولت پیگیر وضع ایرانیان زندانی در خارج کشور

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور با ابراز امیدواری نسبت به امضای موافقت‌نامه انتقال محکومان، وضع ایرانیان زندانی در کشورهای دیگر را نامطلوب دانست.
کد خبر: ۶۲۱۴۰۶

به گزارش ایسنا، سیدکاظم سجادی با اشاره به مسئولیت‌های این اداره در قبال ایرانیان خارج از کشور، زندانیان ایرانی خارج از کشور را یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث این اداره دانست و افزود: ما از ابتدا تا انتها و تا زمان آزادی به‌دنبال رفع مشکلات همه اتباع ایرانی هستیم که به‌هر دلیل در کشورهای دیگر زندانی می‌شوند. در این مورد ما در دادگاه‌های این زندانیان از سفارتخانه‌ها کمک می‌گیریم و از آنها می‌خواهیم در دادگاه‌ها حضور پیدا کنند و ضمن استخدام مترجم، برای زندانیان وکیل بگیرند. همچنین خانواده‌های زندانیان را نیز در ایران مطلع می‌کنیم تا در صورت امکان از نظر مالی قدم‌هایی را برایشان برداریم.وی به بازدید تیم ایرانی از زندان‌های مالزی و دیدار با زندانیان ایرانی اشاره کرد و گفت: در این سفر با برخی از زندانیان ایرانی دیدار داشتم و در جریان مشکلات آنها قرار گرفتم و این مشکلات را به رئیس زندان‌ها منتقل کردم.

سجادی، محیط زندان را یکی از مهم‌ترین مشکلات زندانیان ایرانی در مالزی عنوان کرد و افزود: تعدادی از زندانیان از سلول خود ناراضی بودند که خواستیم شرایط عوض شود، تعدادی هم بیمار بودند که خواستیم مورد درمان قرار گیرند یا به بیمارستان منتقل شوند و تعدادی نیز برای دریافت نامه از خانواده‌هایشان دچار مشکل شده بودند که همه این موارد را مطرح کردیم، اما در مجموع اظهارات زندانیان نشان‌دهنده این بود که وضع زندان‌ها در مالزی به‌هیچ عنوان خوب نیست و زندانیان از نظر آب آشامیدنی، غذا و بهداشت در مضیقه‌اند.

وی درباره آمار زندانیان ایرانی خارج از کشور توضیح داد: آمار دقیقی از زندانیان خارج از کشور نداریم، زیرا برخی از آنها وقتی دستگیر می‌شوند تمایلی به اعلام نام خود ندارند و به همین علت نمی‌توانیم رقم دقیقی را اعلام کنیم، اما خوشبختانه هر سال شاهد کاهش 500 تا 600 نفری زندانیان هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها