اعلام جزئیات اعطای تسهیلات به زلزله زدگان بوشهر

رئیس جمهور جزئیات اعطای تسهیلات به زلزله زدگان استان بوشهر را اعلام کرد و گفت: بنیاد مسکن مامور شده است در مدت بیست روز برای رفع مشکلات حادثه دیدگان زلزله برنامه ریزی کند.
کد خبر: ۶۲۱۰۱۳
اعلام جزئیات اعطای تسهیلات به زلزله زدگان بوشهر

به گزارش  واحد مرکزی خبر ، دکتر روحانی در جلسه شورای اداری استان بوشهر که در منطقه عسلویه برگزار شد گفت: بنیاد مسکن مامور شده است در مدت بیست روز برای رفع مشکلات حادثه دیدگان زلزله برنامه ریزی کند.

رئیس جمهور افزود: بنیاد مسکن ماموریت دارد همه خسارتها را برآورد و برای همه آنهایی که به شکلی در زلزله دچار مشکل شده اند تشکیل پرونده دهد و از منابع خود نخستین قسط را پرداخت کند.

روحانی با تاکید بر اینکه همه آمارها و پرونده ها باید دقیق باشد تا کسی از قلم نیافتد گفت: برای واحدهایی که ویران شده اند و باید دوباره ساخته شوند 25 میلیون تومان وام بلند مدت 15 ساله با کارمزد 4 درصد و 5 میلیون تومان بلاعوض اعطا خواهد شد.

به گفته رئیس جمهور برای واحدهایی که نیاز به تعمیر دارند دو میلیون تومان وام بلاعوض و همچنین برای ساخت دیوارهایی که بر اثر زلزله فرو ریخته نیز یک میلیون تومان وام بلاعوض در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: همچینن برای تعمیر واحدهایی که بر اثر زلزله آسیب دیده اند ده میلیون تومان وام بلند مدت با سود 4 درصد و برای دیوارهایی که دچار خسارت شده اند سه میلیون تومان وام تعمیر بلند مدت در نظر گرفته شده است.

روحانی افزود: برای تعمیر اماکن دامی روستایی نیز دو میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه استاندار باید بر روند کار نظارت کند گفت: بنیاد مسکن موظف است مرمت تاسیسات زیربنایی را که نیاز به تعمیر دارد انجام دهد و دولت نیز متعهد است در این زمینه برنامه ریزی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها