اوباما می‎خواهد به تهران سفر کند

روزنامه کویتی الجریده به نقل از یک منبع دیپلماتیک آمریکا ادعا کرد که اوباما تمایل دارد در اواسط سال آینده میلادی(2014) به تهران سفر کند.
کد خبر: ۶۲۰۳۶۶
اوباما می‎خواهد به تهران سفر کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجریده، در این گزارش ادعا شده که اوباما می‌خواهد اولین رئیس‌جمهور آمریکایی باشد که پس از انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 به این کشور سفر می‌کند.

این منبع اعلام کرده که اوباما در انتظار دعوت‌نامه رسمی دکتر حسن روحانی همتای ایرانی خود است.

حق غنی سازی ایران، توهم است

«دنیس راس» دستیار ارشد سابق «اوباما» و عضو ارشد شورای امنیت ملّی آمریکا که همواره به عنوان یکی از دست راستی ترین مشاورین امنیتی دولت دموکرات «اوباما» مطرح می شود و حامی سرسخت منافع رژیم صهیونیستی است؛ اخیراً در مقاله ای مهم برای «انستیتو واشینگتن»، مباحث مهمّی را مطرح می کند.

 وی ضمن تشریح نگرانی های رژیم غاصب و کشورهایی چون عربستان، اشاره می کند که در «ژنو»، هیچ تخلّفی نسبت به خط کشی های استراتژیک رژیم صهیونیستی، از سوی آمریکا وجود نداشته است. این دقیقاً همان حرفی است که «جان کری»، بلافاصله بعد از امضای توافق در بیانیه مطبوعاتی اش در «ژنو» گفت: با اسرائیل، اختلافات تاکتیکی داریم.

«راس» می نویسد: این همچنین پیامی است برای ایران: اگر شما فکر می کنید که نیازی به تکان دادن در برنامه هسته ای تان ندارید و اینکه، تحریم ها از وزن شان به شدّت کاسته می شود؛ دوباره فکر کنید. ایرانی ها باید بدانند که تنها راهی که ایران بتواند به یک آرامش واقعی از تحریم ها برسد، این است که از برنامه هسته ای اش عقب گرد کند؛ ایست کامل!

پروسه اصلاح‌طلبان برای فتح بهارستان

تکاپوی اصلاح‌طلبان برای چگونگی ورود به انتخابات مجلس دهم و تقلای آنها برای کسب کرسی های سبز رنگ بهارستان موضوعی است که در هفته‌های اخیر به شدت مورد توجه آنها قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، مصاحبه ها و گزارش های پی در پی اصلاح طلبان در دو بعد «به تصویر کشیدن اختلافات دولت و مجلس» و همچنین «مطرح کردن اسامی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب برای ریاست مجلس دهم» نشان از آن دارد که اصلاح‌طلبان و جریان رسانه‌ای آنها بیش از هر چیز دیگر به دنبال کسب قدرت کرسی های سبز رنگ بهارستان هستند.

اصلاح‌طلبان سعی دارند با انکار ضعف‌ها و عملکردهای اشتباه خود در طول سال‌های گذشته و همچنین بزرگ‌نمایی برخی دستاوردهای دیپلماسی دولت یازدهم یک جنگ روانی به راه انداخته و با ایجاد پروپاگاندا در مورد ضعف‌های مجلس شورای اسلامی خود را به عنوان ناجی ملت معرفی کنند. این پروسه راهی است برای فتح مجلس دهم توسط اصلاح‌طلبان.

اختلاف نظر ایران و آمریکا در خصوص توافقنامه ژنو

رادیو فردا با اشاره به اختلاف نظر ایران و آمریکا در خصوص برخی مفاد توافقنامه هسته ای ژنو گفت: در پی امضای توافقنامه مقدماتی هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک در یکشنبه گذشته همواره گمانه زنی ها و تعریف های متفاوتی از مفاد این توافقنامه از قول چهره های سیاسی مرتبط با مذاکرات در رسانه ها انعکاس یافت که طرفین را وادار کرد بلافاصله واکنش نشان دهند.

تحلیلگر رادیو فردا تصریح کرد:ما شاهد یک توافقنامه کامل و نهایی بین ایران و کشورهای پنج به اضافه یک نیستیم . چیزی که در ژنو حاصل شده یک نوع برنامه ای است برای یک سری اقدامات و یک توافقی است برای برنامه مشترکی که دو طرف به آن اقدام می کنند و در نتیجه می شود گفت که این شروع راه است.

طرف آمریکایی که معتقدند که حرفی از غنی سازی در ان پی تی اولاً زده نشده و دوماً اگر هم چیزی هست این حق مال کسانی است که بقیه مواد ان پی تی را هم به طور کامل اجرا بکنند و باز هم تفسیر طرف آمریکایی با تفسیر طرف ایرانی از کلماتی مثل ساخت و سازها و فعالیت هایی که در آنجا می تواند صورت بگیرد متفاوت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
۰
۰
من خیلی ادم متعصبی نیستم اما ایرانی ها یه عمر دارن میگن مرگ بر امیركا تقریبا ما از بچگی گفتیم حالا رئیس جمهور امریكا می خواد بیاد ایران چیكار ؟ مگه نسبت به قبل چه تفاوتی كرده یا این رئیس جمهور نسبت به قبلی ها چه تفاوتی داره . اگه بیاد یكی به این سئوال ما جواب بده ؟ ما از بچگی تومدرسه . تو سرودهای و برنامه دهه فجر گقتیم مرگ بر امریكا . نسل ما كه زمانی كه امریكا با ایرانی ها خوب بوده كه ندیدش . اگر كلا این كشور خوب بوده چرا از بچگی تا همین الان به ما گفتندبگیم مرگ بر امریكا ؟؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
۰
۰
مردم با ایجاد روابط گسترده با امریكا مردم ازشر كالاهای بنجل چینی راحت میشن
ننه جون
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
۰
۰
واه ،واه ،واه چه غلطا ،نه نه این پسره بی حیا خجالت نمی كشه حرفای گنده تر از دهنش می زنه .اوبامارو می گم
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
۰
۰
هی دنیس رایس . خیالت رو راحت كنم اگه ما برای بحث هسته ایمون شهید نمیدادیم می شد یه كاریش كرد ولی حالا دیگه نه .شما هرچی دلتون می خواد تحریم كنید برای ما فرقی نمی كن یه وقت دیدید با بمبهاب هسته ای بوم رفتین هوا
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
۰
۰
یادتون نره این عراقی هایی كه الان دوستان صمیمی برای ایران هستند دستانشون بیشتر از امریكایی ها به خون جوانان این مملكت آلوده شده.
هر زمان باید از موقعیت ها بهره برد.اگر رابطه با آمریكا الان برای بقای ایران عزیز لازم است چرا كه نه؟

نیازمندی ها