انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری پیامکی در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران، از انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری پیامکی خبر داد.
کد خبر: ۶۲۰۰۸۷

به گزارش پایگاه پلیس، سردار مسعود جعفری‌نسب در این باره گفت: درپی شکایت یکی از شهروندان در این ارتباط که افرادی با ترفند برنده شدن در طرح هزاران لبخند همراه اول 54 میلیون تومان از حساب بانکی وی برداشت کرده‌اند، موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با شروع تحقیقات، ماموران پلیس فتا موفق شدند زنی به نام پروانه اهل و ساکن شهریار در استان تهران را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را دستگیر کنند. سردار جعفری‌نسب خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات به کلاهبرداری اینترنتی با همدستی سه نفر دیگر به نام‌های سلمان، مرتضی و یوسف‌علی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران با شناسایی مخفیگاه متهمان در برخی استان‌های کشور، در چند مرحله عملیات تعقیب و مراقبت، اعضای دیگر این باند را که 20 نفر بودند، دستگیر کردند. وی یادآور شد: متهمان به کلاهبرداری با ارسال پیامک جعلی تحت عنوان برنده شدن در طرح هزاران لبخند همراه اول و ‌روز پدر اعتراف و عنوان کردند با دریافت شماره حساب و رمز دوم کارت عابربانک شهروندان، از طریق اینترنت از حساب بانکی آنان برداشت می‌کردند.

جعفری‌نسب یادآور شد: متهمان تاکنون به 89 فقره کلاهبرداری به ارزش 800 میلیون تومان در استان‌های تهران، اردبیل، گلستان و البرز اعتراف کردند. فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضایی، از شهروندان خواست برای جلوگیری از سوء‌استفاده عوامل سودجو و افراد شیاد از واگذاری اطلاعات شخصی، رمز کارت عابر بانک و دیگر اطلاعات حساب‌های بانکی خود به افراد ناشناس خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها