غبارزدایی از مکتب هنر رضوی
با حضور تولیت آستان قدس رضوی؛

غبارزدایی از مکتب هنر رضوی

نمایش دست‌نویس‌های شیخ طوسی در مشهد

دست‌نویس‌های ارزشمندی از آثار شیخ طوسی در قالب نمایشگاه علمی و فرهنگی از امروز تا 12 آذرماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم گذاشته شد.
کد خبر: ۶۱۹۹۵۴
نمایش دست‌نویس‌های شیخ طوسی در مشهد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، محمدهادی زاهدی اظهار کرد: شیخ ابوجعفر محمد بن حسن طوسی، معروف به شیخ طوسی و ملقب به شیخ‌الطایفه و شیخ اعظم، از دانشمندان ایرانی شیعه در سده پنجم هجری قمری، معاصر سلطان محمود غزنوی، حکومت آل بویه، شیخ صدوق و فردوسی و شاگرد شیخ مفید و سید مرتضی بوده ‌است که کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، گنجینه بی‌همتایی از آثار و تألیفات این دانشمند برجسته ایرانی و اسلامی را در اختیار دارد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، گنجینه ارزشمندی افزون بر 400 جلد دست‌نویس‌ کهن با موضوع شیخ طوسی نگهداری می‌شود که از مجموع آن‌ها، تعداد ارزشمندی گزینش شده و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه، آثار ارزشمندی از این دانشمند برجسته دینی مانندِ الإستبصار فیما إختلف من الأخبار، اختیار معرفة الرجال، الخلاف فی الأحکام، المبسوط فی الفقه، الإقتصاد الهادی إلی طریق الرشاد، الغیبة و ... در معرض دید عموم قرار گرفته است.

زاهدی با بیان این‌که با توجه به وجود دست‌نویس‌های نفیس کهن، اسناد بی‌همتای تاریخی، عکس‌های قدیمی ارزشمند از اماکن متبرکه رضوی و کتاب‌های چاپ سنگی و چاپی کم‌مانند در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، این سازمان به مناسبت‌های مختلف، نمایشگاه‌هایی را با هدف معرفی این منابع ارزشمند برگزار می‌کند، افزود: در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، بیش از 140 هزار جلد دست‌نویس کهن و کتاب چاپ سنگی و بیش از 3 میلیون و 500 هزار جلد کتاب چاپی وجود دارد که مورد توجه بسیاری از نسخه‌شناسان، دانش‌پژوهان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار دارد.

گفتنی است؛ نمایشگاه دست‌نویس‌هایی کهن از آثار شیخ طوسی، دانشمند برجسته شیعه در سده پنجم هجری، در قالب نمایشگاهی علمی و فرهنگی، از ششم تا دوازدهم آذرماه، صبح و بعدازظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است.

newsQrCode
برچسب ها: آستان قدس
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها