بارانی یا آفتابی؛ روز روشن یا سر شب، از کلاس برمی‌گردید، از خرید یا از محل کار؛ خسته و بی‌حوصله‌اید؟ اینقدر در ایستگاه اتوبوس یا تاکسی منتظر ایستاده‌اید که چیزی نمانده زیر پایتان علف سبز شود، شاید هم اصلا مسیرتان به اتوبوس و تاکسی خطی نمی‌خورد و...
کد خبر: ۶۱۹۷۷۶
این هشدارها را جدی بگیرید

به هر حال چاره‌ای نمانده جز این‌که به اولین خودروی شخصی که برایتان چراغ می‌زند اعتماد کنید، دل به دریا بزنید و سوار شوید.

حالا وقت است که تا رسیدن به مقصد، هرچه دعا بلدید در دل بخوانید که این راننده واقعا مسافرکش باشد، نه مسافربرنما!

متاسفانه با وجود هشدارهای مکرر پلیس هنوز بسیاری از شهروندان از خودروهای شخصی برای سفرهای درونشهری استفاده می‌کنند و این در حالی است که مجرمان در پوشش مسافربر در کمین نشسته‌اند.

اگر بپذیریم کمبود وسایل نقلیه عمومی چاره‌ای برای شهروندان نمی‌گذارد جز این‌که برای جابه‌جایی در شهر از مسافربرهای شخصی استفاده کنند، با این حال هوشیاری شهروندان و رعایت توصیه‌ های پلیس در این زمینه می‌تواند تا حد زیادی از وقوع حوادث تلخ پیشگیری کند.

هوشیاری و توجه به علائم و نشانه‌ها برای این‌که راه را بر سوءاستفاده رانندگان متخلف ببندیم، زن و مرد نمی‌شناسد، پس اگر قرار است به عنوان مسافر، سوار یکی از خودروهای بی‌نام و نشانی شوید که به آن می‌گویند مسافربر شخصی، حواستان را خوب جمع کنید و توجه به این توصیه‌ها را جدی بگیرید:

- به مسافران و بخصوص بانوان توصیه می‌شود در سفرهایشان یک نفر همراه داشته باشند و در ساعات پایانی روز به هیچ‌ وجه سوار خودروهای ناشناس نشوند. اگر مسافران چاره‌ای جز استفاده از خودروهای مسافربر شخصی ندارند در صورت تغییر مسیر ناگهانی یا خروج از مسیر اصلی حتما به راننده اعتراض و از او بخواهند خودرو را متوقف کند.

- مسافران و بویژه بانوان قبل از سوار شدن به خودروی مسافربر شخصی، مشخصات خودرو شامل شماره پلاک، رنگ و حتی مشخصات ظاهری راننده را به خاطر بسپارند تا در صورت بروز هر گونه حادثه‌ با ارائه مشخصات خودرو و مشخصات ظاهری راننده، پلیس را در شناسایی هرچه سریع‌تر و دستگیری مجرمان یاری دهند. پیشنهاد کرایه پایین‌تر از حد معمول یا خودرویی که تمام سرنشینان آن مرد و در رده سنی 20 تا 35 سال باشند، می‌تواند شک مسافران را برانگیزاند زیرا بررسی پرونده مسافربرنماهای بزهکار نشان می‌دهد بیشتر آنها در این رده سنی قرار داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جانباز
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
۰
۰
باسلام ایجاد سرگرمی و تفریحی و اشتغال برای جوانان، كنسرت خوانندگان مجاز، برنامه های كمدی و سرگرمی، ایجاد ورزشگاه و سالن های تفریحی برای جوانان شرایط امن رو برای مردم بوجود بیاورید. واقعا كسی دلسوزانه تو این مملكت برای جوانان كار نمیكن و فقط گرفتن پست ومقام مهم شده ! آقای مسئول اگر نا امنی بشه.برای خانواده خودت هم مشكل پیش میاد! از ما گفتن بود

نیازمندی ها