مردی که به اتهام سرقت پول، طلا و گوشی‌های تلفن همراه سه زن، تحت تعقیب پلیس آگاهی شهریار بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۵۷۳۰۹۵
دزدی از مسافران توسط راننده مسافربرنما

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زنی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهریار در غرب استان تهران، از مردی به اتهام سرقت طلا و پول‌هایش شکایت کرد.

شاکی گفت: چند هفته پیش به عنوان مسافر سوار خودروی پرایدی شدم. از لا‌به‌لای صحبت‌هایم راننده، متوجه شد قصد‌خرید خودرویی را دارم. بنابراین ادعا کرد دوستانی دارد که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارند و اگر من پنج میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت تهیه کنم، می‌تواند خودرویی را برایم به صورت اقساطی بخرد.

وی اضافه کرد: چند بار دیگر به طور اتفاقی مرد راننده را در شهریار دیدم و او دوباره گفته‌هایش را تکرار کرد. سرانجام قبول کردم و پس از تهیه پنج میلیون تومان با او تماس گرفتم. چند ساعت بعد مرد راننده به خانه‌ام آمد تا به وکالت از دوستش قولنامه‌ای را تنظیم کند و چند روز بعد خودرو را تحویل بگیرم و همراه فروشنده به دفترخانه برویم و سند را به نامم بزند.

مادر و پسر 2 روز بیهوش بودند

شاکی یادآور شد: پیش از نوشتن قولنامه مرد راننده آبمیوه‌ای به من و پسر 10 ساله‌ام تعارف کرد و ما هم نوشیدیم. دقایقی بعد سرمان گیج رفت و بیهوش شدیم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم دو روز بی‌هوش بودیم، در حالی که اثاثیه خانه به هم ریخته است و پنج میلیون تومان پول و طلاهایم که چند میلیونی ارزش داشت، به سرقت رفته واز راننده هم خبری نیست.

وی گفت: با تلفن همراه مرد راننده ـ سارق ـ تماس گرفتیم که خاموش بود.

با جمع‌بندی این اطلاعات، پرونده در دستور کار اداره سرقت پلیس آگاهی شهریار قرار گرفت و ماموران با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری، جستجو برای دستگیری او را آغاز کردند تا این که چند روز بعد زنی میانسال با حضور در پلیس آگاهی از مردی به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد.

زن مسافر در دام سارق حیله‌گر

در تحقیق از شاکی معلوم شد، روز حادثه به خانه‌اش در شهریار باز می‌گشته که سوار یک خودروی پراید نوک‌مدادی شده که دو زن نیز مسافر آن بودند. در میانه راه آن دو زن پیاده می‌شوند و در ادامه مسیر شاکی دچار افت فشار می‌شود و از راننده می‌خواهد خودرو را متوقف کند تا وی پیاده شود، اما راننده به جای توقف خودرو آبمیوه‌ای به او می‌دهد تا با نوشیدن آن حالش بهتر شود.

شاکی ادامه داد: آبمیوه را خوردم و دیگر متوجه چیزی نشدم تا این که در بیمارستان به هوش آمدم و پرستاران به من گفتند یک هفته است در آنجا بستری هستم.

وی یادآور شد: گویا یک راننده برای ریختن زباله‌های ساختمانی به حومه شهریار رفته بوده، مرا دیده و به بیمارستان آورده است. در این مرحله معلوم شد راننده سارق مقادیری پول، گوشی تلفن همراه و طلاهای شاکی را که 12 میلیون تومان ارزش داشته سرقت کرده است. ماموران با جمع‌بندی اطلاعات و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری، متوجه شدند تصویر او به همان مردی شباهت دارد که پلیس در تعقیبش است.

ردپای سارق فراری در سرقت از زن مورد علاقه‌اش

در حالی که جستجوی پلیس ادامه داشت زنی با حضور در پلیس آگاهی از خواستگار فریبکارش به اتهام سرقت شکایت کرد.

در تحقیق از او معلوم شد، با مرد راننده‌ای آشنا شده و با ابراز علاقه‌مندی به وی و به بهانه ازدواج فریبش داده و با گرفتن سیمکارت تلفن همراهش و مبلغی پول متواری شده و تاکنون موفق به یافتن وی نشده است.

در حالی که تحقیقات از این زن ادامه داشت، کارآگاهان متوجه شدند او نیز در دام همان سارق فراری گرفتار شده است.

جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری متهم که سه زن را در دام خود گرفتار کرده بود، ادامه داشت تا این که کارآگاهان پلیس آگاهی شهریار پاتوق متهم فراری را شناسایی و چند روز پیش اورا دستگیر کردند. در بازرسی از خانه متهم گوشی و سیمکارت‌های مسروقه متعلق به شاکیان کشف و ضبط شد.

اعتراف به یک سرقت

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی مدعی شد، شاکی اول را به بهانه خریدن خورد فریب داده و فقط کیف پولش را که پنج میلیون تومان در آن بوده و در خودرویش جا مانده سرقت کرده ولی او و و فرزندش را بی‌هوش نکرده است و درباره اظهارات شاکی دوم نیز مدعی شد او را نمی‌شناسد و اموالش را سرقت نکرده و شاکی سوم نیز خودش سیمکارتش را به او داده و سرقتی در کار نبوده است.

ردپای متهم در پرونده گم شدن مرموز یک زن

در حالی که متهم اظهارات ضد و نقیضی را بیان می‌کرد، ماموران متوجه شدند او با یک زن جوان مکالمه‌های تلفنی متعددی داشته است بنابراین وقتی موضوع را بررسی کردند متوجه شدند این شماره‌ها متعلق به یک زن جوان بوده که از روز چهاردهم اردیبهشت امسال برای خرید از خانه‌اش خارج شده و دیگر بازنگشته است و خانواده‌اش موضوع گم شدن وی را به پلیس گزارش داده‌اند.

در این مرحله متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی شهریار قرار گرفت و تحقیقات از او از سر گرفته شد.

متهم ابتدا آشنایی با زن گمشده را انکار می‌کرد اما در ادامه مدعی شد زن گمشده چند بار به عنوان مسافر سوار خودرویش شده و با او ارتباط برقرارکرده است و یک روز دختر جوان به ملاقاتش آمده و گفته به پول نیاز دارد و پس از گرفتن 500 هزار تومان از وی، گوشی‌اش را به او امانت داده و رفته است و دیگر از او خبری ندارد.

در ادامه مشخص شد، روزی که متهم با زن گمشده ملاقات داشته همان روزی بوده که او برای آخرین بار از خانه خارج شده است.

بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی از سوی احمدی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار در غرب استان تهران در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی شهریار قرار گرفت تا علاوه بر مشخص شدن دیگر سرقت‌های متهم، راز سرنوشت زن گمشده نیز فاش شود.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
۰
۰
باز هم اعتماد بی جا به هر غریبه ای !!؟؟ به نظر من كه خود خانم ها مقصر اصلی هستند . چرا راحت اعتماد می كنند و آدرس محل سكونت خود را در اختیار سارق قرار می دهند و او را به خانه شان راه می دهند . چرا با یك تعارف راحت آبمیوه یا خوراكی را دریافت و میل می كنند . چند نمونه دیگر باید ببینند یا بشنوند كه باورشان بشود كه این اتفاقات فقط برای دیگران نمی افتد برای آنها هم ممكن است اتفاق بیفتد.
علی
Switzerland
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
۰
۰
سلام این افراد مگر ابرو سرشون میشه كه شما صورتشون میپوشونین باید این افراد با الاغ در محله خودشون چرخانده شوند تا درس عبرتی برای اشغالهایی مثل خودشون بشه تا شاید دست از این اعمال بردارند

نیازمندی ها