پخش فصل اول سریال تلویزیونی «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی اواسط آذرماه از شبکه سه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۱۸۴۸۵
«سرزمین‌کهن» به پخش نزدیک می‌شود

این سریال به تهیه‌کنندگی محمد مسعود در 40 قسمت 50 دقیقه‌ای و در سه فصل تولید می‌شود.

کمال تبریزی ساخت سریال سرزمین کهن را از سال 87 آغاز کرده است. این مجموعه تلویزیونی در سه فاز به بررسی تاریخ سیاسی، اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی در بستر زندگی یک پسر‌بچه می‌پردازد.

آخرین بازیگرانی که مقابل دوربین این سریال رفته‌اند و بازی آنها به پایان رسیده، حسن پورشیرازی، هنگامه قاضیانی، محسن تنابنده، مهرداد ضیایی، جواد عزتی، جعفر دهقان و حسین محجوب هستند.

محمد مسعود تهیه‌کننده سرزمین کهن درباره روند تولید این مجموعه به جام‌جم گفت: هم‌اکنون فصل دوم این مجموعه مراحل پایانی تصویربرداری را پشت سرمی‌گذارد و ضبط برخی صحنه‌ها برای اصلاحات این فصل هم در حال انجام است. حدود دو ماه دیگر تصویربرداری مرحله دوم سریال به پایان خواهد رسید و احتمالا پخش آن نیز از اواسط آذرماه آغاز خواهد شد. وی افزود: اکنون در حال ساخت آنونس سریال هستیم که ظرف چند روز آینده از شبکه سه پخش خواهد شد.

مسعود تصریح کرد: این روزها هر سه یا چهار روز در یک لوکیشن خارجی در تهران تصویربرداری می‌کنیم و گروه هم‌اکنون ضبط سکانس‌های خارجی در محله ازگل تهران با بازی شهاب حسینی و نیکی کریمی را آغاز کرده است که در این میان بازی کریمی تا دو، سه جلسه دیگر به پایان می‌رسد.

این تهیه‌کننده درباره آخرین مراحل فنی این سریال نیز اظهار کرد: کار تدوین همزمان با تصویربرداری انجام می‌شود. احمد پژمان هم ساخت موسیقی را در مسکو به پایان رسانده و شهاب نجفی هم تیتراژ سریال را خوانده است.

وی درباره زمان آغاز مرحله سوم این سریال هم اظهار کرد: بعد از تمام شدن مرحله دوم، حدود دو ماه پیش تولید برای فصل سوم خواهیم داشت و به احتمال زیاد تصویربرداری فصل سوم از اواسط سال جدید آغاز می‌شود.

مسعود درباره مرحله سوم این مجموعه نیز گفت: فصل سوم این سریال 67 لوکیشن خواهد داشت. بخش عمده داستان این فصل در سال 1354 و در دانشگاه تهران رخ می‌دهد و در این لوکیشن به اتفاقات سال‌های 54 تا 57 می‌پردازیم.

وی درباره بازیگران فصل سوم این سریال گفت: در این مرحله 23 بازیگر جدید به گروه اضافه می‌شوند. در این فصل 130 بازیگر نقش فرعی و 120 هزار نفر هنرور نیز حضور خواهند داشت.

در فصل اول این سریال میترا حجار، ثریا قاسمی، هنگامه قاضیانی، الهام حمیدی، امیر آقایی، پرویز پورحسینی، علی شادمان، پژمان بازغی، فرهاد قائمیان، بیتا فرهی، شبنم قلی‌خانی و... بازی می‌کنند که از میان آنها هنگامه قاضیانی برای اولین‌ بار است در یک اثر تلویزیونی بازی کرده است.

در این فصل کودکی رهی که شخصیت اصلی سرزمین کهن است، به تصویر کشیده می‌شود که نقش او را علی شادمان (بازیگر کودک فیلم میم مثل مادر) بازی می‌کند. رهی بعد از بمباران دهکده محل سکونت‌شان توسط نیروهای متفقین از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی او به خانواده‌ای درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او رفته‌رفته به هویت خود پی می‌برد و...

در فصل دوم مجموعه «سرزمین کهن» شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، شبنم قلی‌خانی، حسین محجوب، بیتا فرهی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن تنابنده، جواد عزتی، رسول نقوی، شیوا بلوچی، متین حیدرنیا، روح‌الله حسن‌پور، امین رحیمی، درشن سینک، بهرام کمیجانی، فریبرز گرمرودی و... به ایفای نقش می‌پردازند.

در این فصل شهاب حسینی نقش جوانی‌های رهی را بازی می‌کند؛ این در حالی است که نیکی کریمی هم برای اولین ‌بار در یک سریال تلویزیونی حضور یافته است.

برخی از عوامل سازنده این سریال عبارتند از مدیر تصویربرداری: محمدرضا سکوت، صدابردار: بهمن اردلان، صداگذار: محسن روشن، موسیقی: احمد پژمان، طراح گریم: مجید اسکندری، طراح لباس: مجید لیلاجی، طراح صحنه: کیوان مقدم، مجری دکور: مجید شهبازی، تدوین: بهرام دهقان و تروکاژ بصری: بهنام خاکسار.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
۰
۰
كار های كمال تبریزی بسیار عالی است امید وارم این یكی هم عالی باشد....ممنون

نیازمندی ها