تهیه‌کننده «سرزمین کهن» درباره زمان پخش و تغییرات به‌وجود آمده در این سریال توضیح داد.
کد خبر: ۶۱۸۹۱۱
آخرین جزئیات پخش و ساخت «سرزمین کهن» کمال تبریزی

محمد مسعود تهیه‌کننده «سرزمین کهن» درباره علت پخش نشدن این سریال از ابتدای آبان ماه گفت: به‌دلیل انجام برخی کارهای فنی مجموعه «سرزمین کهن» پخش این سریال به زمان دیگری موکول شد.

وی از آغاز پخش 43 قسمت سریال «سرزمین کهن» به‌کارگردانی کمال تبریزی از نیمه آذر ماه خبر داد و افزود: در چند روز آینده پخش آنونس‌های این سریال از شبکه سه سیما شروع می‌شود.

مسعود با اشاره به اینکه در حال حاضر فاز دوم سریال تصویربرداری می‌شود و نیکی کریمی و شهاب حسینی مقابل دوربین هستند، ‌اضافه کرد: بازی شهاب حسینی تا دو ماه دیگر ادامه دارد.

به‌گفته این تهیه‌کننده، بازی نیکی کریمی تا دو هفته دیگر به پایان می‌رسد و قرار است که بازیگرانی از جمله پژمان بازغی، ‌فرهاد قائمیان و هنگامه قاضیانی از چند روز آینده به گروه اضافه ‌شوند. بازی حسن پورشیرازی، محسن تنابنده و جواد عزتی هم به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: کار تصویربرداری فاز دوم تا پایان دی‌ماه ادامه دارد.

مسعود گفت: پیش‌تولید فاز سوم سریال «سرزمین کهن» از بهمن ماه شروع می‌شود و پس از بازنویسی فیلم‌نامه، از اوایل سال آینده کار تصویربرداری را آغاز می‌کنیم.

کار تصویربرداری این سریال که از سال 87 آغاز شد، تاکنون دو فاز از این پروژه بزرگ تاریخی تصویربرداری شد‌ه است.

بخش عمده داستان در فصل سوم در سال 1354 و در دانشگاه تهران رخ می‌دهد. در این لوکیشن به اتفاقات سال‌های 54 تا 57 اشاره می‌شود.

آهنگسازی سریال «سرزمین کهن» به‌عهده‌ احمد پژمان و ساخت تیتراژ این سریال نیز به‌عهده‌ شهاب نجفی است.

در فصل اول سریال، کودکی رهی که شخصیت اصلی «سرزمین کهن» است به تصویر کشیده شده است که نقش او را علی شادمان  بازی می‌کند. رهی بعد از بمباران دهکده محل سکونت‌شان توسط نیروهای متفقین از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما براثر به وقوع پیوستن ماجراهایی او به خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او رفته رفته به هویت خود پی می‌برد و... .

در این فصل میترا حجار، ثریا قاسمی، هنگامه قاضیانی، الهام حمیدی، امیر آقایی، پرویز پورحسینی، علی شادمان، پژمان بازغی، فرهاد قائمیان، بیتا فرهی، شبنم قلی‌خانی و... ایفای نقش کرده‌اند.

در مقطع دوم نیز که از سال‌های 1338 تا 1342 به طول می‌انجامد وضع سیاسی‌ اجتماعی ایران که به قیام 15 خرداد 1342 منتهی می‌شود، به نمایش گذاشته می‌شود. مقطع سوم این مجموعه مربوط به دوران کهن سه سال پایانی دوران پهلوی است که با پیروزی انقلاب اسلامی به پایان می‌رسد.

در فصل دوم مجموعه «سرزمین کهن» بازیگرانی از جمله شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، شبنم قلی‌خانی، حسین محجوب، بیتا فرهی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن تنابنده، جواد عزتی، رسول نقوی، شیوا بلوچی، متین حیدرنیا، روح‌الله حسن‌پور، امین رحیمی، درشن سینک، بهرام کمیجانی، فریبرز گرمرودی و... به ایفای نقش‌ می‌پردازند.

مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» به بررسی تاریخ سیاسی اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی در بستر زندگی یک پسربچه می‌پردازد.در این مجموعه تلویزیونی، علاوه بر جذابیت‌های داستانی سعی شده بخشی از تاریخ ایران از سال 1320 تا 1357 بازگو شود. این 37 سال در سه مقطع زمانی ساخته می‌شود که شامل مهم‌ترین وقایع این دوران است. در مقطع اول که سال‌های 1332 ــ 1320 را در بر می‌گیرد، تلاش شده موقعیت ایران در جنگ جهانی دوم، نهضت ملی‌شدن صنعت نفت و سایر حوادث رخ‌داده در آن دوره زمانی نمایش داده شود که با کودتای آمریکایی سال 1332 به پایان می‌رسد.

تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها