واحد مرکزی خبر: تیم ملی فوتبال ژاپن امروز شنبه پس از شکست دو بر یک مقابل تیم ملی فوتبال ایران در حالی به توکیو بازگشت که زیکو مربی برزیلی این تیم به علت امیدواری بیش از حد خود به هیدهتوشی ناکاتا هافبک تیم فیورنتینای ایتالیا با انتقادات شدیدی روبروست.
کد خبر: ۶۱۷۱۰

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو ، روزنامه نیکان گندای چاپ ژاپن که پیشتر هشدار داده بود در صورت شکست تیم ژاپن در بازی بعدی مقابل تیم بحرین ، زیکو با فشارهایی مواجه خواهد شد با تیتر بزرگی نوشت این حقشان بود.
زیکو برای استفاده از ناکاتا در ترکیب تیم ملی ژاپن ، شاگردانش را به جای شیوه سه پنج دو با شیوه چهار چهار دو ، مقابل تیم ایران به میدان فرستاد.
ناکاتا به علت اسیب دیدگی از ناحیه کشاله ران یکسال بود که از صحنه بازیهای بینالمللی دور بود.
تیم ژاپن معمولا با سه هافبک و دو مدافع در جناحین میدان بازی میکند ولی ناکاتا که اغلب در ترکیب ذخیرههای تیم فیورنتینا قرار داشت ، به جمع این سه هافبک پیوست.
هدف از بکارگیری خط دفاعی چهارنفره در شیوه چهار چهار دو نیز جلوگیری از نفوذ خط حمله تیم ملی ایران بود که در نوک ان علی دائی کاپیتان کهنهکار این تیم قرار داشت.
اما تغییر شیوه بازی تیم ژاپن ، به بهای سنگین باخت این تیم انجامید و ناکاتای بیست و هشت ساله با وجود یدک کشیدن لقب برترین فوتبالیست قاره اسیا ، درخشندگی چندانی از خود نشان نداد.
شونسوکه ناکامورا که در کنار ناکاتا بازی میکرد پس از مسابقه مقابل تیم ایران در جمع خبرنگاران گفت ما بدنبال فوتبال خاص و ویژه خود هستیم و وضعیت ما اهمیت زیادی ندارد.
وی افزود بازگشت به شیوه قدیمی بازی ، بهترین راهحل ممکن است.
نائو هیرو تاکاهارا مهاجم تیم هامبورگ المان نیز گفت من زمان کافی برای بازی سازی نداشتم. ترکیب و حرکات تیمی ما مشخص نبود.
وی افزود ما چارهای نداریم جز اینکه شیوه بازی خود را برای مسابقه با تیم بحرین از نو بسازیم.
اما روزنامه اساهی شیمبون نوشت پیش از هرچیز این بازی یک شکست بود.
این روزنامه با اشاره به وجود اختلاف نظرهایی در تیم ژاپن افزود ، ناکاتا و دیگر بازیکنان بر سر شیوههای دفاعی نظر موافقی نداشتند.
اساهی ادامه داد زیکو باید طی چهار روز اینده و پیش از حضور مقابل تیم بحرین انسجام و همکاری تیمی بازیکنانش را احیا کند.
اما یوشییوکی اوسومی منتقد و کارشناس برجسته فوتبال در روزنامه توکیو شیمبون نوشت جدای از ترکیب تیمی ، ناکاتا چندین موقعیت عالی ساخت ولی از سوی دیگر او بارها توپ و بازی را از دست داد.
روزنامه نیکان گندای در پایان به نقل از منابع اگاه فدراسیون فوتبال ژاپن نوشت اگر تیم ملی فوتبال این کشور مقابل بحرین تن به شکست دهد ، ثابت خواهد شد که انها دیگر نمیتوانند برای برنده شدن به شانس و اقبال تکیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها