روزنامه روسی مدعی شد:

پیش نویس توافق با ایران

رادیو فردا به نقل از روزنامه روسی کامرسانت به جزئیات جدیدترین پیش نویس توافق پنج به علاوه یک و ایران اشاره کرد و نوشت: مهم ترین تقاضای ایران به رسمیت شناختن حق این کشور برای توسعه برنامه صلح آمیز اتمی اش است.
کد خبر: ۶۱۷۰۴۳
پیش نویس توافق با ایران

در این گزارش آمده است:مطالبات گروه پنج به علاوه یک عبارتند از چشم پوشی کامل ایران از غنی سازی 20 درصدی و کاهش ذخیره اورانیوم غنی شده توقف راه اندازی سانتریفیوژهای جدید و ساخت و ساز تاسیسات آب سنگین اراک و تامین شرایط بازرسی تمام تاسیسات اتمی توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی.

 در ازای این اقدامات برخی از تحریم ها علیه ایران برداشته خواهد شد از جمله ممنوعیت صدور قطعات خودرو و هواپیما و مواد و تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی آزاد سازی تجارت طلا و فلزات گران بها و بخش هایی از صادرات نفت ایران. همچنین احتمال دارد اموال مسدود شده ایران در بانک های غربی به مرور به این کشور بازگردانده شود.

رئیس کمیته امور بین الملل سنای روسیه گفت: ایران همچون سایر کشورها مستحق است برنامه صلح آمیز اتمی اش را توسعه دهد، امید است در روزهای پیش رو شاهد گام های عملی ایران برای رفع نگرانی های موجود باشیم اما میانجی گران بین المللی نیز باید در مطالبات خود واقع بین باشند. ایرانی ها خوب بلد هستند شطرنج دیپلماتیک بازی کنند نباید فکر کرد که بازی راگبی با آنها نتیجه می دهد.

بنی صدر: ایرانیان رشد یافته ‌نیستند

 یکی از اعضای حزب منحله و تروریستی دمکرات کردستان ایران در پاریس، در تماس با خبرنگار بولتن نیوز از برگزاری یک مهمانی و نشستی در منزل بنی صدر میان او و حزب دمکرات خبر دارد.

 این گزارش آمده است؛هیئتی از حزب منحله و تروریستی دمکرات کردستان متشکل از کاوه آهنگری و حسن حاتمی از اعضای رهبری و آرش زمانی مسئول کمیته حزب منحله دمکرات کردستان ایران، با ابوالحسن بنی صدر در محل اقامت بنی صدر در پاریس دیدار محرمانه ای را برگزار کردند.
 
به گزارش منبع موثق بولتن نیوز در این نشست، در این دیدار که با همراهی دکتر جمشید اسدی انجام گرفت، طرفین در رابطه با موضوعات مختلفی همچون مسائل روز و آینده ایران، موضوع هسته‌ای ایران و مواضع حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، کارنامه صد روزه آقای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و وضعیت مخالفین جمهوری اسلامی ایران و ایران آینده و ملیتها و اقوام ایرانی به شور و گفتگو پرداختند.

بنی صدر تاکید کرد که ایرانیان جامعه‌ای رشد یافته ‌نیستند  و حاکمیت نیز می داند که نمی توانند بر این مردم به راحتی حکومت کنند.

ادعای اسرائیل درباره مشاور شیرازی اوباما
 
شبکه ۱۰ تلویزیون اسراییل با انتشار یک گزارش مدعی شد گفت و گوهای ایران و گروه 1+۵ تنها پوششی برای گفت وگوهای محرمانه بین ایران و آمریکا است که در یک سال گذشته در جریان بوده است.

به گزارش عصرایران، این کانال تلویزیونی اسراییل به نقل از برخی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی که نامی از آنها نبرده نوشته است دولت اوباما به مدت قریب یک سال است که با ایران به طور محرمانه و زیر نظر شخص اوباما گفت وگو و مذاکره می کند.

بر اساس این گزارش مسئول تیم مذاکره محرمانه آمریکا با ایران خانم « والری جارت» یکی از مشاوران اوباما است و در یک سال گذشته چند دور گفت و گوی محرمانه بین ایران و آمریکا در کشورهای مختلف منطقه در جریان بوده است.

این گزارش با ادعای اینکه دولت اوباما ، تل آویو را از نتایج این گفت وگوها مطلع نکرده است یکی از دلایل مخالفت های شدید اسراییل با توافق احتمالی ایران و آمریکا را به توافقاتی مربوط می داند که اسراییل از روند مذاکرات محرمانه دو طرف مطلع شده است.

ادعای جدید نتانیاهوبر ضد ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد : میزان اورانیوم غنی شده در سطح پایین ایران به حدی است که این کشور می تواند با استفاده از آنها پنج بمب اتم بسازد.

بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد مدعی شد: می خواهم تاریخ از من به عنوان کسی یاد کند که هر کاری را انجام داد تا مردم یهود و کشور یهود در امان باشند و حوادث تلخ گذشته رخ ندهد.

وی سپس بار دیگر اقدام به فرافکنی درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران کرد و مدعی شد: میزان اورانیوم غنی شده در سطح پایین ایران به حدی است که این کشور می تواند با استفاده از آنها پنج بمب اتم بسازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها