رحمتاله حافظی با اشاره به اینکه اجرای طرحهای مقطعی هیچگاه نمیتواند معضل آلودگی هوای تهران را برطرف کند، اظهارداشت: در این راستا باید برنامههای مدونی اجرا شود که این موضوع هم نیاز به همکاری دستگاههای متولی است.
وی با تاکید براینکه شورای شهر تهران مخالف جمعآوری طرح زوج و فرد خودروها تا پایان سال است،گفت: در خصوص آلودگی هوای شهر تهران باید دستگاههای مسئول برنامههای خوبی را تدوین کنند و نباید به طرحهای مقطعی بسنده کرد چرا که اینگونه طرحها نمیتوانند پاسخگوی مشکلات شهری باشند.
حافظی گفت: ما هر وقت مشکل پیدا کردهایم کمیته اضطرار آلودگی هوا را تشکیل دادهایم و با اجرای طرحهای مقطعی خواتسهایم مشکل آلودگی هوا را برطرف کنیم و این در حالی است که هیچگاه نیز موفقیتی در این بخش حاصل نشده است.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر با تاکید بر اینکه جمع کردن طرح زوج و فرد و همچنین محدود کردن خودروها برای ورود تنها مشکلات شهروندان را زیاد میکند، گفت: با طرحهای جدید میتوان مشکل آلودگی هوا و همچنین آلودگی صوتی را برطرف کرد.
وی با انتقاد از ورود موتور سیکلتها در شهر تهران، گفت: براساس آمار هر موتور سیکلت 8 برابر خودرو آلودگی ایجاد میکند که در این بخش باید با حمایت بخش خصوصی به سمت تولید موتورهای برقی برویم.
حافظی با اشاره به اینکه وزارت نفت نیز باید تمهیدات لازم را برای نیروگاههای بعثت و کرج بیاندیشد، گفت: سوختهایی که برای این نیروگاه استفاده میشود مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تصریح کرد: شهرداری تهران باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی و بخصوص مترو گام بردارد و در این بخش باید دولت نیز حمایتهای لازم را انجام دهد. (فارس)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
كسانی كه هر روزه فقط با مدیریت ضعیفشان حال و روز مردم رابدتر از روز قبل میكنند، باید به خدا پاسخ دهند!
بجای حل كردن مسئله صورت سوال را تغییر میدهند؛ بهتر از خودروسازها شروع كنید كه با ماشین های معیوبشان نقش اعظمی در آلودگی هوا دارند نه محدودكردن مردم و اجرای طرح زوج و فرد.