212 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صداوسیما به دلیل پخش مستند حرمت‌شکنی در عاشورای 88 و پوشش مناسب عزاداری‌ها قدردانی کردند و جمعی از علما و ائمه جمعه نیز پوشش مراسم عزاداری سالار شهیدان را از تلویزیون مثبت و تاثیرگذار دانستند.
کد خبر: ۶۱۶۴۱۱

به گزارش فارس، 212 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز با امضای بیانیه‌ای از ملت بزرگ ایران به دلیل حضور گسترده در عزاداری سیدالشهدا و از صداوسیما به دلیل پوشش مناسب مراسم عزاداری سالار شهیدان و پخش مستند فتنه 88 قدردانی کردند.

در بخشی از این بیانیه که علیرضا منادی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی آن را قرائت کرد، آمده است: جهان اسلام و ملت ایران یک بار دیگر در عاشورای حسینی با اظهار ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران وفادار ایشان، شور و شعور حماسی و معنوی خود را به اثبات رساندند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر خود لازم می‌دانیم با امضای این بیانیه از ملت مسلمان و انقلابی، حق‌طلب و ظلم‌ستیز ایران سپاسگزاری کنیم و وظیفه خود می‌دانیم از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز که با پخش برنامه‌های آموزنده و جذاب و گزارش‌های خبری گسترده از تجمعات یکپارچه عزاداران و هیات‌های عزاداری در همه شهرها وظیفه خود را انجام داد تشکر کنیم.

همچنین سپاسگزاری ویژه خود را برای پخش برنامه آگاهی بخش و عبرت‌آموز «حرمت‌شکنان» در بخش‌های مختلف خبری در روز شنبه بیست و پنجم آبان اعلام می‌کنیم.

انعکاس فراگیر عزاداری‌ها

جمعی از علما و نمایندگان مجلس در شهرهای مختلف کشور با ارسال پیام‌هایی از رسانه ملی به دلیل پوشش تصویری عزاداری‌های مردم قدردانی کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌بوشهری امام جمعه قم با اشاره به انعکاس خوب تصاویر عزاداری‌های مردم در سراسر کشور گفت: از مسئولان و کارکنان رسانه ملی برای پوشش خوب و بین‌المللی عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تشکر می‌کنم.

آیت‌الله باریک‌بین امام جمعه قزوین، اقدام صداوسیما را در تبیین قیام کربلا خوب ارزیابی کرد و افزود: رسانه ملی بخوبی توانست عزاداری‌ها و اوج تالمات مردم را در این ایام انعکاس دهد و این اقدام صداوسیما در روشن شدن اهداف قیام امام حسین(ع) و ترغیب جوانان به عزاداری‌های بی‌آلایش و خالص، بسیار موثر بود.

آیت‌الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز برنامه‌های دهه اول محرم صداوسیما را قابل قدردانی ارزیابی کرد. نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی از نشان دادن جمعیت پرشکوه عزاداران حسینی در شهر‌های مختلف در تلویزیون جمهوری اسلامی قدردانی کرد و تاکید کرد: رسانه ملی با انعکاس وسیع مراسم سوگواری مردم در شهر‌های مختلف کشور، موفق شد تصویری در شأن عزاداری امام حسین(ع) ارائه کند.

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان، در پیام خود پخش عزاداری‌های سنتی و بی‌آلایش مردم کشورمان از شبکه‌های مختلف صداوسیما را اقدامی برای تنویر افکار عمومی دانست. نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان هم اظهار کرد: رسانه ملی در انعکاس جلوه‌های عزاداری مردم بسیار خوب عمل کرد. آیت‌الله طباطبایی افزود: شبکه‌های مختلف تلویزیون به زیبایی عزاداری‌های مردم را در قالب‌های مختلف سینه‌زنی، روضه‌خوانی و دسته‌های عزاداری به تصویر کشیدند. امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نمازجمعه خود از صداوسیما به دلیل تولید و پخش برنامه‌های فاخر در دهه اول محرم قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی گفت: مردم در عزاداری‌ها سنگ تمام گذاشتند و صداوسیما نیز در انعکاس این مراسم تلاش شایانی کرد که جای تشکر از همه کارکنان و مدیران این سازمان وجود دارد.

امام جمعه موقت ارومیه با قدردانی از رسانه ملی به سبب پوشش گسترده عزاداری‌های مردم در سراسر کشور در روزهای عاشورا و تاسوعا یادآور شد: رسانه ملی انصافا در انعکاس میزان ارادت مردم به اباعبدالله الحسین(ع) از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. حجت‌الاسلام فخری برنامه‌های رسانه ملی در شبکه‌های مختلف در دهه محرم را نیز خوب و تاثیرگذار ارزیابی کرد.

امام جمعه ایلام هم از تلاش رسانه ملی به دلیل انعکاس مناسب مراسم عزاداری سالار شهیدان(ع) قدردانی کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی گفت: صداوسیما در نشر شعائر دینی تلاش قابل سپاسی دارد. امام جمعه یاسوج هم در پیامی از رئیس رسانه ملی به دلیل پخش برنامه‌های عزاداری در روز‌های عاشورا و تاسوعا تشکر کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تاکید کرد: لازم می‌دانم از مدیریت ارزشمند مهندس ضرغامی و زحمات و تلاش‌های کارکنان رسانه ملی که جلوه‌های نابی از عشق و ارادت مردم دینمدار ایران اسلامی را در روزهای عاشورا و تاسوعا منعکس کردند، تشکر کنم.

امام جمعه گنبدکاووس پخش هماهنگ تصاویر عزاداری‌های مردم نقاط مختلف کشور را از شبکه‌های صداوسیما قابل قدردانی دانست. حجت‌الاسلام سبحانی یادآور شد: نگاه هماهنگ دوربین‌های رسانه ملی به عزاداری در دورافتاده‌ترین روستاها و بزرگ‌ترین شهر‌های کشور جای تشکر دارد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان ضمن ستودن تلاش رسانه ملی در دهه اول محرم بویژه در روزهای عاشورا و تاسوعا گفت: به همت رسانه ملی این روزها منازل مردم به حسینیه‌ای برای اقامه عزای سالار شهیدان(ع) تبدیل شده بود.

حجت‌الاسلام منصوری، امام جمعه بندرترکمن هم برنامه‌های رسانه ملی در دهه اول محرم را در آگاهی بخشی به مردم در باره قیام امام حسین(ع) بسیار موثر خواند.

امام جمعه بندرگز تاکید کرد: با پوشش همه‌جانبه رسانه ملی فرهنگ عاشورایی در نقاط مختلف توسعه یافت. حجت‌الاسلام محمدی پخش تصاویر عزاداری مردم در نقاط مختلف را در تقویت شور حسینی در کشور بسیار موثر دانست.

امام جمعه علی‌آباد کتول در استان گلستان رسانه ملی را عامل گرایش اقلیت‌های مذهبی به امام حسین(ع) خواند. حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: صداوسیما که به تعبیر امام(ره) یک دانشگاه است با پخش این‌گونه عزاداری‌ها تاثیر خوبی بر مخاطب خود گذاشته و در گرایش همه مذاهب به امام حسین(ع) موثر بوده است.

آیت‌الله علما، امام جمعه کرمانشاه نیز عملکرد صداوسیما در ایام محرم بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا را ستود . وی عملکرد صداوسیما را در این زمینه خوب ارزیابی کرد و افزود: هر سال شاهد عملکرد بهتر صداوسیما در تولید و پخش برنامه‌های مذهبی هستیم و امسال نیز رسانه ملی نقش مهمی در بیان اهداف قیام عاشورا و تفسیر آن واقعه بزرگ ایفا کرد؛ کاری که باعث جهانی شدن اهداف این قیام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شهرکرد نیز برنامه‌های صداوسیما در ایام محرم امسال را بسیار متفاوت‌تر از سال‌های قبل ارزیابی و از مدیران و برنامه‌سازان این سازمان به دلیل این تلاش گسترده قدردانی کرد. حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام تاکید کرد: رسانه ملی امسال در ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در عزاداری‌ها موفق عمل کرد و این عملکرد صداوسیما منطبق با دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در ترویج شعائر اسلامی بود.

امام جمعه بندرانزلی کار صداوسیما را در ایام محرم و بویژه در تاسوعا و عاشورا بسیار ارزشمند دانست. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدداوود موسوی گفت: رسانه ملی با پخش فراگیر عزاداری‌های خالص مردم شهرهای مختلف ایران، در مقابل انحرافات و خرافه‌گری‌ها در عزاداری ایستاد و با این کار در تقویت وحدت دینی و فرهنگی میان ملت ایران گام موثری برداشت.

حجت‌الاسلام میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد هم از صداوسیما به دلیل معرفی شایسته میزان ارادت مردم لرستان به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) تشکر کرد.

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز رضایت از برنامه‌های رسانه ملی در دهه اول محرم، پوشش سراسری عزاداری‌های تاسوعا و عاشورا از سوی رسانه ملی را تاثیرگذار دانست.

بیژن نوباوه‌وطن، پوشش تصویری فراگیر از عزاداری‌های ساده در شهر‌های مختلف کشور را در تشویق مردم به حضور در هیات‌ها و دستجات عزاداری موثر دانست و تاکید کرد: امسال رسانه ملی به نحو احسن این کار را انجام داد. وی، ساخت سریال‌های تاثیر‌گذاری مانند شب دهم را برای این ایام خواستار شد.

سیدمسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تصاویری که از روستاهای دورافتاده تا شهر‌های بزرگ در روزهای تاسوعا و عاشورا پخش شد، نشان از تلاش گسترده‌ای در صداوسیما دارد. وی ضمن قدردانی از این اقدام رسانه ملی، پخش تصاویر عزاداری‌های سنتی مردم در سراسر میهن اسلامی در ایجاد شور و حال عزاداری خالص در هیات‌های عزاداری را موثر دانست.

نماینده مردم بناب در استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی پخش تصاویر کربلای معلی را در روز‌های عاشورا و تاسوعا بسیار تاثیرگذار خواند. محمد باقری ضمن تشکر از کارکنان و مدیران صداوسیما به دلیل پوشش فراگیر عزاداری‌های مردم در شهر‌های مختلف، از ارتباط‌های مستقیم شبکه‌ها با کربلا و ایجاد حال و هوایی کربلایی برای مخاطبان رسانه ملی ابراز رضایت کرد و این اقدام را بسیار ارزنده دانست.

قدردانی ستاد نماز جمعه تهران از صدا و سیما

ستاد نماز جمعه تهران طی نامه‌ای به مهندس ضرغامی از پوشش وسیع مراسم عزاداری و پخش تصاویر حضور گسترده مردم در این مراسم از تلویزیون قدردانی کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: شورآفرینان مکتب حسینی در جای جای میهن اسلامی و حتی در خارج کشور، بزرگ و کوچک، خرد و کلان در اقامه عزای سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارشان سنگ تمام گذاشته و با نمایش همبستگی و وحدت اقوام و مذاهب اسلامی در سرزمین اسلام و دیگر کشورهای مسلمان، زیباترین و ماناترین صحنه‌های ایثار، آزادگی و حماسه پایداری را خلق کردند.

در این میان، سفیران فرهنگی ایران اسلامی نیز در رسانه ملی، نقشی بی‌بدیل در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا، این نهضت و حماسه الهی ایفا کردند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با انتخاب، پخش، اطلاع‌رسانی و انعکاس پرشور، متقن و موثر اخبار برپایی عزاداری‌ها و دیگر برنامه‌های وزین مرتبط با ایام سوگواری، سندی پرافتخار در کارنامه درخشان خود به ثبت رساند.

ستاد نماز جمعه تهران بر خود وظیفه می‌داند که از تمامی دست‌اندرکاران اجرایی، تولید و پخش سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و بخصوص نقش ارزنده ریاست آن سازمان جناب آقای مهندس ضرغامی که با حضور میدانی، حتی در روزهای تعطیل به رصد برنامه‌های اجرایی پرداختند و در راه خدمت به فرهنگ اسلامی اهتمام ورزیدند، قدردانی و تشکر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها