این فرانسوی‌های دو به هم زن

«فرانسه اینجا نقش مدافع اسرائیل را به عهده گرفته و خیلی تند حرکت می‌کند. فرانسه در حقیقت چوب لای چرخ مذاکرات می گذارد».این گزارشی بود که خبرنگار بی بی سی از محل مذاکرات هسته ای در ژنو ارسال می کرد. فرانسه چوب لای چرخ مذاکرات گذاشت و توافق را به هم زد اما این اولین مورد دو بهم زنی مقامات فرانسوی علیه ایران نبود.
کد خبر: ۶۱۵۰۱۴
این فرانسوی‌های دو به هم زن

در دوران جنگ تحمیلی فرانسه دومین صادرکننده تجهیزات و ادوات نظامی به عراق بودند. فرانسه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، پیشرفته‌ترین تسلیحات را به کشور عراق واگذار کرد. این کمک‌ها که از سال 1359 تا سال1367 ادامه داشت به ارزش تقریبی 11میلیارد دلار بود که حدود هفت میلیارد دلار آن درقالب وام واعتبارات به دولت عراق واگذار گردید .واگذاری هواپیماهای سوپراتاندارد، موشک‌های اگزوست  am39 ، موشک‌های هوا به هوای ماژیک 1، از دیگر کمک‌های نظامی پاریس به بغداد بود همچنین فرانسه درساخت رآکتور اتمی وفراهم کردن زمینه دستیابی عراق به سلاح اتمی نیزنقش برجسته‌ای داشت.

"

میتران رئیس جمهور وقت فرانسه در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران کمک های نظامی زیادی به رژیم بعث کرد


کمک‌های نظامی فرانسه به عراق حتی به جایی رسید که فرستاده آنها به بغداد آمد و با وزیر دفاع وقت، عدنان خیرا... ملاقات نمود و به او گفت «فرانسه به طور جدی زمینه اعطای یک بمب اتمی به عراق را بررسی می‌نماید. که بتوان برای مجبور کردن ایران به توقف جنگ این بمب را به هدف مشخصی پرتاب نمود.» مسئول اسبق بخش ایران در استخبارات عراق می گوید که من تا سال 1984 نسخه‌ای از این گزارش را که با امضای وزیر دفاع برای صدام ارسال شده بود، در یک صندوق ویژه نگهداری می‌کردم.
کنت تیمرمن محقق و نویسنده آمریکایی می گوید که در ژانویه 1981 تحویل 60 فروند میراژ اف 1 جهز به موشک که ابتدا از سوی والری ژیسکاردستن معلق شده بود آغاز گشت. در ژوئیه همان سال فرانسه بنی‌صدر و مسعود رجوی را به عنوان پناهنده سیاسی پذیرفت. رجوی، پاریس را به ستاد اپوزیسیون ایران تبدیل کرد. به دنبال خروج دیپلمات‌های فرانسه از تهران در سال 1982، فرانسه اقدام به تحویل پنج فروند هواپیمای سوپراتاندارد مجهز به موشک‌های اگزوست به عراق کرد
همراهی با آلمان
همراهی فرانسه در ماجرای میکونوس با آلمان؛ خیلی پیامد خوبی برای این کشور نداشت. در سال 76 که حکم مغرضانه دادگاه برلین علیه ایران تحت فشار لابی صهیونیسم صادر شد، فرانسه از اولین کشورهایی بود که در همراهی با آلمان سفیر خود را ا از ایران فراخواند.  علاوه بر آلمان و فرانسه 10 کشور عضو اتحادیه اروپا طی بیانیه ای سفرای خود را از ایران فرا خواندند و سفرای ایران در کشورهای اروپایی نیز متقابلا به ایران مراجعت کردند.
رهبر معظم انقلاب طی سخنانی فرمودند به وزارت امورخارجه دستور داده ام که رفتار دولتها را در این نمایش بی معنی به دقت ثبت کنند تا در حافظه تاریخی ملت ایران محفوظ بماند. 
مدتی بعد مجله اشپیگل در گزارشی به نام «همه بیرون، همه برگردند» نوشت: ده نفر از سفرای اتحادیه اروپا با استفاده از پرواز شبانه سوئیس ایر از زوریخ بسمت تهران پرواز کردند تا قبل از سپیده دم روز بعد در تهران باشند. و جالب آنکه سفیران بن و پاریس هم تلاش سعی کردند به محل ماموریت خود در ایران بازگردند. اشپیگل به نقل از یک دیپلمات عالیرتبه اروپایی همچنین نوشت که ایران اصولاً نیازی به این توافق نداشت زیرا پایان همبستگی اعضای اتحادیه اروپا با آلمان به خوبی قابل پیش بینی بود وسفرای اروپایی در این اواخر چنان عجله می کردند که دوست داشتند ده روز زودتر در تهران باشند.
همراهی با رژیم صهیونیستی
بعد از روی کار آمدن نیکلا سارکوزی، فرانسه در همراهی با رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران گوی سبقت را از دیگران ربود.
سارکوزی برخلاف روسای جمهور سابق فرانسه به طبقه نخبگانی که از مدارس عالی فارغ التحصیل شده بودند تعلق نداشت و  به نزدیکی بیشتر با اسرائیل تمایل نشان می داد.
سارکوزی طی سخنانی که در 8 دسامبر 2008 به مناسبت شصتمین سالگرد صدور اعلامیه جهانی حقوق بشر ایراد کرد در واکنش به طرح مسئله هولوکاست از جانب رئیس جمهور ایران ابراز داشت که “ما باید آنچه را که احتمالا جدی ترین بحران بین المللی به شمار می رود حل کنیم یعنی بحران ناشی از حرکت ایران به سوی بمب هسته ای”

"

نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در همراهی با رژیم صهیونیستی علیه ایران گوی سبقت را از شرکای اروپایی خود ربوده بود


او شهریورماه 90 هم  در اظهاراتی مدعی شد برنامه هسته‌ای ایران ممکن است باعث شود حمله پیش‌دستانه‌ای به این کشور صورت گیرد.
رابطه این اظهارات و خوش خدمتی رئیس جمهور فرانسه به مقامات رژیم صهیونیستی وقتی از پرده افتاد که او در نامه ای خصوصی به نخست وزیر رژیم صهیونیستی به او اطمینان داده بود فرانسه برای تصویب تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران تلاش می‌کند. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: سارکوزی نامه‌ای را درباره چگونگی پرداختن به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نتانیاهو فرستاد. این نامه حاوی عباراتی تند علیه ایران است و با نوشتن عبارت"ارادتمند" به دست‌خط سارکوزی امضا شده است. شکل این نامه در چارچوب مکاتبات دیپلماتیک شکلی کاملا غیرمعمول است.

"

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نقش مدافع رژیم صهیونیستی را در ژنو بازی کرد


فرانسوی ها در ژنو همه معادلات را بهم ریختند. آن ها چنان مواضعی در ژنو گرفتند که خبرنگار بی بی سی نوشت فابیوس نقش مدافع اسرائیل را در ژنو بازی می کند. گزارشی که شبکه ۲ تلویزیون رژیم اسرائیل منتشر کرده، بیان می‌کند که لابی‌گری رژیم اسرائیل برای جلوگیری از توافق هسته‌ای با ایران در ژنو، از طریق یکی از نمایندگان پارلمان فرانسه انجام شده است؛ نماینده‌ای که از دوستان نزدیک نتانیاهو به شمار می‌رود.
هشدار رهبر معظم انقلاب
اما این گونه دشمنی فرانسوی ها را رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال در حرم رضوی گوشزد کرده بودند: «من اینجا مناسب میدانم که بگویم مسئولین دولت فرانسه هم در چند سال اخیر دشمنی‌های آشکاری با ملت ایران کرده‌اند؛ این یک ناهوشمندی از سوی دولتمردان فرانسه است. انسان عاقل، بخصوص سیاستمدار عاقل، هرگز نباید انگیزه‌ی این را داشته باشد که موجودی را که دشمن او نیست، تبدیل به دشمن کند. ما با دولت فرانسه، با کشور فرانسه مشکلی نداشتیم؛ نه در طول تاریخ مشکلی داشتیم، نه در دوران حاضر؛ اما سیاست غلط از زمان سارکوزی ــ که دولت امروز فرانسه هم متأسفانه همان راه را میرود ــ دشمنی با ملت ایران است. به نظر ما این کار غلطی است، کار غیرمدبرانه و غیرعاقلانه‌ای است، کار ناهوشمندانه‌ای است». (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرادی
United States
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
۰
۰
خیلی غلط كردن

نیازمندی ها