رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تشریح کرد:

برنامه دولت برای مقابله با آلودگی هوا

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت برای مقابله با ریزگردها برنامه جدی دارد که به صورت جدا از بحث آلودگی هوا آنرا پیگیری می‌کند.
کد خبر: ۶۱۴۸۹۹
برنامه دولت برای مقابله با آلودگی هوا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معصومه ابتکار با بیان اینکه دولت برای مقابله با ریزگردها برنامه جدی دارد که به صورت جدا از بحث آلودگی هوا آنرا پیگیری می کند، گفت: آلودگی های ناشی از ریزگردها، معضلی است که طی سال های گذشته به مشکل آلاینده ها و آلودگی هوا اضافه شده و باید به طور جداگانه به آن رسیدگی کرد.

وی در خصوص رفع منشا و از بین رفتن منبع ریزگردها، افزود: علاوه بر فعالیت های داخل کشور اقداماتی نیز باید در عرصه بین الملل و از سوی سازمان های بین المللی و همچنین برخی کشورهای همسایه صورت پذیرد تا منبع ریزگردها از بین برود.

ابتکار گفت: بخشی از معضل ریزگردها به منابع طبیعی، مدیریت جلوگیری از بیابان زایی و مدیریت عرصه سرزمینی مربوط می شود و بخشی هم به دیگر کشورهای همجوار مانند عراق مربوط است که در این زمینه همکاری هایی شروع شده و سازمان های بین المللی مشارکت دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در این زمینه صندوقی پیش ‏بینی شده و امیدواریم اثرات مثبتی داشته باشد و بتوانیم کار را ادامه دهیم.

وی با اشاره به راه ‏اندازی کارگروه های مقابله با آلودگی هوا در چند شهر بزرگ کشور افزود: در تعدادی از شهرها از جمله تهران، اصفهان، اراک، کرج و اهواز کارگروه هایی راه اندازی شده تا به طور دقیق برنامه های کاهش آلودگی هوا را با همکاری دستگاه های زیربط پیگیری کنند.

ابتکار در خصوص ضمانت اجرای مصوبات و تصمیمات این کارگروه ها، خاطر نشان کرد: قانون، استانداردها، ضوابط و مقررات ضمانت اجرای تصمیمات کارگروههای کاهش آلودگی هواست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: دولت در خصوص کاهش آلودگی هوا مصوبه ای دارد که وظایف و تکالیف دستگاههای ذیربط را مشخص کرده است.

ابتکار با اشاره به اینکه برای کاهش آلودگی هوا روی مشارکت مردمی نیز تاکید شده است، گفت: برای آگاهی بخشی و بکارگیری نقش و مشارکت مردم حداقل 15 بخش مختلف باید با هم همکاری کنند تا برنامه دقیق اجرا شود و آلودگی هوا به استاندارد برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها