هرچند تهران رویکرد تازه‌ای در روابط با دیگر کشورها را آغاز کرده، اما هنوز هم روابط ایران و کانادا تحت تاثیر برخی رفتار دولتمردان اوتاواست. همین امر باعث شد تا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس با اشاره به مواضع دولت کانادا هنگام انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران تاکید کند: دولت کانادا خواسته و تمایل مردم ایران را نادیده گرفته و ایرانیان منتظر معذرت‌خواهی این کشور هستند.
کد خبر: ۶۱۳۹۹۲
ظریف: کانادا عذرخواهی کند

 ظریف ادامه داده است: متاسفانه دولت کانادا با مردم ایران بی‌ادبانه و با بی‌احترامی رفتار می‌کند. اظهارات بیان شده از سوی مقامات کانادا نشان‌دهنده نبود درک است. آنها به طور کامل واقعیت‌های موجود در ایران را انکار می‌کنند.

مداحی با وزن «آمریکا، آمریکا مرگ به نیرنگ تو»

مصادف شدن ماه محرم امسال با ایام ۱۳ آبان و همین‌طور داغ شدن مباحث مذاکره با آمریکا در ایران منجر به خلاقیت‌های نوظهوری شده، به‌گونه‌ای که سایت جهان گزارش داده است، شاعر سرود جدید «مرگ بر آمریکا» با صدای حامد زمانی، نوحه‌ای برای میثم مطیعی، مداح اهل بیت سروده است که بر وزن سرود مشهور اسفندیار قره‌باغی «آمریکا، آمریکا؛ مرگ به نیرنگ تو» است. این نوحه پنجشنبه‌شب در هیات میثاق با شهدا، هیات دانشگاه امام صادق خوانده شده و مضامین معنوی ماه محرم را با موضوع روز جامعه ایران پیونده زده است.

مستندات بابک زنجانی به بهارستان نرسید

درحالی که وضع حساب و کتاب‌های مالی بابک زنجانی در حوزه معاملات نفتی هنوز روشن نیست و همین امر باعث پیگیری نمایندگان مجلس شده است، کمیسیون اصل ۹۰ منتظر است تا زنجانی مستندات خود را برای روشن شدن ابعاد ماجرا به این کمیسیون ارسال کند.

در همین باره رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم، با تأکید بر این‌که بابک زنجانی مستندات خود را برای روشن شدن وقایع و ابهامات موجود، هر چه زود‌تر به این کمیسیون ارائه کند، ارسال نامه وی به کمیسیون اصل ۹۰ را ناکافی اعلام کرد.

محمد علی‌پور مختار درگفت‌و‌گو با ایلنا گفت: کمیسیون اصل ۹۰ به دنبال روشن شدن حقیقت است و در این باره از وزارت نفت نیز خواسته شده است که مستندات خود را همچون بابک زنجانی به این کمیسیون ارائه کند.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس نهم، افزود: کمیسیون اصل ۹۰ خود نیز با دستگاه‌های ذی‌ربط در حال جمع آوری مستندات در رابطه با موضوع مذکور است.

فرجی‌دانا دوباره فراخوانده شد

قریب به دو هفته پس از رأی اعتماد نمایندگان به وزیر علوم، در حالی سخن از استیضاح وی به دلیل برخی انتصابات به میان می‌آید که در تازه‌ترین اظهارنظرها در این باره سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان این‌که فرجی دانا استیضاح نمی‌شود از حضور وی در این کمیسیون طی هفته آینده خبر داد.

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با مهر گفت: سوال از وزیر علوم چهارشنبه تقدیم هیأت رئیسه شد و سوالات نمایندگان از وزیر علوم توسط کمیسیون آموزش از وزیر علوم پرسیده خواهد شد و در صورتی‌که نمایندگان از پاسخ‌های وزیر علوم بار دیگر قانع نشوند طبق آیین‌نامه داخلی وزیر علوم در صحن مجلس حضور می‌یابد.

گفتنی است، 150 نماینده در واکنش به انتصابات اخیر وزیر علوم که بیشتر متوجه حضور میلی منفرد و توفیقی در این وزارتخانه است، نامه‌ای نوشته و در آن خواستار پاسخگویی فرجی دانا نسبت به این انتصابات شده‌اند.

پرونده مهدی هاشمی راکد نیست

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس که از جمله نمایندگان پیگیر پرونده فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، با اشاره به پرسش‌هایی از وزیر دادگستری از جمله درباره مهدی هاشمی به تسنیم گفت: پورمحمدی اطمینان داده که پرونده مهدی هاشمی راکد نشده و در جریان است و هاشمی در حال انتخاب وکلایش و تدارک حضور در دادگاه است.

سفر احتمالی اعضای کمیسیون امنیت ملی به زابل

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس با اشاره به حادثه ترور دادستان زابل، از سفر احتمالی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به این شهر خبر داد و گفت: ترور یک مقام قضایی قطعا منشأ سیاسی دارد و حتما دستگاه‌های ذی‌ربط آن را پیگیری خواهند کرد.

منصور حقیقت‌پور در پی حادثه اخیر زابل که بر اثر آن دادستان این شهر به همراه راننده‌اش به شهادت رسیدند، به باشگاه خبرنگاران گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است هروقت که ما وارد مذاکره و بحث می شویم مقدمه این کار را فراهم کند تا ما را در فشار قرار دهد و از این روش امتیاز بگیرد.

حقیقت‌پور در خصوص سفر احتمالی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به زابل به منظور بررسی حادثه اخیر گفت: در این خصوص تصمیم گرفته نشده است و ان‌شاءالله یکشنبه تصمیم خواهیم گرفت.

یادآور می‌شود، موسی نوری دادستان شهرستان زابل صبح روز چهارشنبه پانزدهم آبان در مسیر محل کارش ترور شد و به همراه راننده‌اش به درجه رفیع شهادت رسید.

پیگیری کاردار غیرمقیم، در حاشیه مذاکرات ژنو

هرچند روزهای پنجشنبه و جمعه روزهای پرکاری برای دیپلمات‌های کشورمان در رابطه با پیگیری مذاکرات هسته‌ای بود، اما در حاشیه همین مذاکرات، برخی دیگر از موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه ایران و کشورهای عضو 1+5 مورد بررسی قرار گرفت که یکی از آنها موضوع فعالیت کاردار غیرمقیم انگلیس در تهران بود.

در همین رابطه مجید تخت روانچی، معاون وزیر امور خارجه دیروز در حاشیه مذاکرات ژنو درباره تصمیم‌گیری پیرامون تبادل کاردار غیر مقیم با حضور وزیر خارجه انگلیس، گفت که قرار بود امروز (روز جمعه) سایمون گس معاون وزیر خارجه انگلیس را ببینم که به دلیل جلسات داخلی خودشان موفق نشدیم. به هر حال ایشان را می‌بینیم و در این باره صحبت خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها