یک فوق‌تخصص غدد و متابولیسم تاکید کرد: روزانه نیم‌ساعت پیاده‌روی تند در پیشگیری از بروز دیابت بسیار موثر است.
کد خبر: ۶۱۳۱۲۵

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود رحمانیان، چاقی، کم‌تحرکی، پرخوری و تنبلی را از عوامل مستعد‌کننده بروز دیابت دانست و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده چاقی و سابقه خانوادگی دو عامل مهم بروز دیابت در افراد شناخته شده است. وی توصیه کرد: تمام افراد بالای ۴۵ سال و افراد زیر ۴۵ سال که دارای فاکتورهای خطر هستند باید به طور مرتب با انجام آزمایش، قند خون خود را کنترل کنند. همچنین باید به پرهیز از مصرف غذاهای پرکالری، افزایش تحرک و ورزش، استفاده مرتب و صحیح دارو‌ها و انجام آزمایش قند خون توجه داشته باشند.

زنان به انرژی روزانه کمتری نسبت به مردان نیاز دارند

یک متخصص تغذیه گفت: زنان انرژی کمتری برای فعالیت‌های غیرارادی نیاز دارند، چرا که تعداد عضلات آنان کمتر از مردان است.

دکتر سید ضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: انرژی پایه مورد نیاز خانم‌ها کمتر از آقایان است، چرا که تعداد عضلات زنان نسبت به مردان کمتر است و برای تامین انرژی مورد نیاز فعالیت‌های غیرارادی احتیاج به سوخت کمتری دارند.وی درباره انرژی مورد نیاز زنان و مردان اظهار کرد: بر مبنای محاسباتی که انجام شده، هر زن به ازای هر کیلو وزن خود 9‌/‌0 کالری و هر مرد به ازای هر کیلو وزن، یک کالری برای تامین انرژی پایه نیاز دارد که این در افراد به نوع فعالیت و میزان مصرف انرژی روزانه بستگی دارد و بین افراد متفاوت است.

زنان به 1600 و مردان به 2500 کالری در روز برای فعالیت‌های عادی و روزانه نیاز دارند که باید با استفاده از منابع درست مغذی‌ها تامین شود. بنابراین برای تغذیه درست باید از منابع چربی‌ها، قندها و پروتئین‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: برای تامین منابع مورد نیاز باید بین 10 تا 20 درصد کل انرژی از منابع پروتئینی، 45 تا 60 درصد از محل کربوهیدرات‌های پیچیده و 20 تا 30 درصد از کل انرژی‌های روزانه باید از منابع چربی به دست بیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها