نمایندگان مجلس دیروز با توافق دولت و باحذف تبصره‌های الحاقی لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ به موکول شدن حذف یارانه نقدی سه دهک درآمدی بالا به سال آینده رای مثبت دادند.
کد خبر: ۶۱۲۴۰۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، در جلسه علنی دیروز مجلس و در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه سال 92 پیشنهاد حذف تبصره‌های الحاقی این لایحه مطرح شد.

رئیس مجلس نیز با اشاره به در پیش بودن زمان قانونی تقدیم لایحه بودجه سال 93 کل کشور در آذرماه، به مجلس گفت: این‌که در اصلاحیه بودجه سال 92 تبصره‌هایی بیاورید که باعث فربه شدن لایحه شود درست نیست.

علی لاریجانی افزود: بهتر است با توجه به در پیش بودن زمان قانونی تقدیم لایحه بودجه سال 93 موارد مطرح شده در این تبصره‌ها را در لایحه بودجه 93 بیاوریم.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز که در مجلس حضور داشت، با این پیشنهاد موافقت کرد و گفت: مطمئنا تبصره‌های الحاقی را در لایحه بودجه سال 93 کل کشور در نظر خواهیم گرفت و بررسی خواهیم کرد.در لایحه اصلاحیه،‌ 5 تبصره الحاقی آورده شده بود که مهم‌ترین آن تبصره الحاقی 4 درباره تکلیف دولت به حذف 30 درصد از یارانه بگیران با درآمدهای بالا بود.

در نهایت درباره این پیشنهاد که حمایت رئیس مجلس و سخنگوی دولت را نیز در پی داشت، رای‌گیری به عمل آمد که از مجموع 209 نماینده با 125 رأی موافق، 51 رای مخالف و شش رای ممتنع به تصویب رسید و حذف سه دهک درآمدی بالای یارانه بگیران در این لایحه منتفی شد.

تصویب بودجه ۱۷۱ هزار میلیارد تومانی سال ۹۲

نمایندگان مجلس همچنین پس از چند روز بحث و بررسی اصلاح لایحه بودجه سال ۹۲، مبلغ بودجه امسال را با اصلاحاتی ۱۷۱ هزار میلیارد تومان تعیین کردند. دولت در لایحه پیشنهادی خود تقاضا کرده بود سقف اعتبارات بودجه عمومی دولت به 1504 هزار میلیارد ریال کاهش یابد، اما مجلس با این پیشنهاد دولت مخالفت کرد و سقف بودجه عمومی دولت را نسبت به پیشنهاد دولت افزایش داد.به این ترتیب بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه سال 92 کل کشور در مجلس به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها