ایسنا:هزینه های جاری بودجه 84 مجموعا در حدود 14000 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد که عمده افزایش آن مربوط به سازمان های حمایتی بوده است زیرا نظر مجلس بر کمک به آنها استوار بود.
کد خبر: ۶۱۱۱۰

مدیر دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: 3400 میلیارد ریال به اعتبارات سازمان خدمات درمانی برای بیمه روستاییان ، 2168 میلیارد ریال به اعتبارات کمیته امداد ، 400 میلیارد ریال به اعتبارات سازمان بهزیستی ، حدود 200 میلیارد ریال به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و حدود 300 میلیارد ریال به آموزش عالی و نزدیک به 600 میلیارد ریال به اعتبارات بنیاد شهید و امور جانبازان اضافه شد.محمد کردبچه به اعتبارات عمرانی بودجه 84 اشاره کرد و افزود: اعتبارات عمرانی ، 105 هزار میلیارد ریال در لایحه بودجه آمده است که در مجلس به 113 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد که این افزایش بالغ بر 8000 میلیارد ریال بوده که بیشتر مربوط به منابع آب و راه و ترابری به دلیل تعهدات طرحهای نیمه تمام است .وی اظهار کرد: بانک مرکزی مکلف شده است به نحوی بازار ارز را مدیریت کند که نوسانات نرخ ارز حداکثر تا 3 درصد بالا یا پایین 909 تومان و 5ریال باشد.وی درباره تغییرات ایجاد شده در قانون بودجه سال 84 نسبت به لایحه آن گفت : بودجه کل کشور مجموعا با رقم یک میلیون و 590هزار میلیارد ریال به تصویب رسید که نسبت به رقم مندرج در لایحه حدود 45000میلیارد ریال یا 2.9 درصد افزایش یافت .مدیرکل دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حساب ذخیره ارزی و استفاده از آن در سال 84 را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: برداشت از حساب ذخیره ارزی در لایحه بودجه 7.7 میلیارد دلار مدنظر بود که 4.6 میلیارد دلار آن مربوط به طرحهای عمرانی ، 1.5 میلیارد دلار برای واردات بنزین و 1.6 میلیارد دلار برای بازپرداخت تعهدات در نظر گرفته شده بود. این در حالی بود که رقم تصویب شده در مجلس تقریبا همین میزان بود و فقط 50 میلیون دلار اضافه شد.وی به میزان فروش اوراق مشارکت در سال 84 اشاره کرد و افزود: 7000 میلیارد ریال برای بودجه عمومی دولت و 3200 میلیارد ریال برای شرکتهای دولتی در لایحه در نظر گرفته شده بود که در مجلس به تصویب رسید. درخصوص تسهیلات فاینانس در لایحه 3 میلیارد و 800 میلیون دلار پیش بینی شده بود که عینا همان رقم جدول شماره 7 قانون برنامه چهارم بود که به 7.8 میلیارد دلار رسید. بانک مرکزی موظف شده این رقم را در قالب سقف مندرجه در برنامه چهارم تضمین کند.وی ادامه داد: مجلس کار دیگری برای مساله تحقق درآمدها انجام داده مبنی بر پیش بینی حساب ذخیره ریالی که در 2 حکمی که در مجلس اضافه شده ؛ انتقال درآمد حاصل از واردات خودرو که حدود 10 هزار میلیارد ریال و همین طور فروش تاسیسات و ساختمان های دولت و مهمانسراها با رقم 10هزار میلیارد ریال به حساب ذخیره ارزی مطرح شد که در این راستا از آذر سال 84 به دولت اجازه داده شده که اگر این منابع حاصل شد ، از آنها استفاده کند.

مذاکره با 3 کشور اروپایی تاکنون رضایت بخش نبوده است

رئیس مجلس شورای اسلامی نتایج مذاکره با 3 کشور اروپایی را درباره پرونده هسته ای ایران تاکنون غیر رضایت بخش توصیف کرد. حداد عادل گفت : در موافقتنامه پاریس از ایران خواسته شده بود اقدامات خود را برای غنی سازی به منظور اطمینان یافتن از صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای و به دست آمدن تضمین عینی متوقف کند ، اما در مذاکرات بعدی اروپایی ها تضمین عینی را توقف دایم و کامل غنی سازی دانستند ، حال آن که چنین پیشنهادی مسلما با روح اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی مغایرت دارد. وی افزود: مسلم است که ملت ایران که برای استقلال کشور خویش قیام کرده ، چنین تحمیلی را نخواهد پذیرفت . حداد عادل گفت : خطاب ما به اروپایی ها این است که در مذاکره با ایران دنباله رو امریکا نباشید. انتظار ما این است که اروپایی ها هویت خود را در مقابل امریکا حفظ کنند و به حقوق ملتها که از شعارهای اتحادیه اروپاست ، احترام بگذارند.

  • مجوز استخدام سالانه 6هزار نفر در بخش بهداشت و درمان صادر شد


    نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجوز استخدام سالانه 6هزار نفر نیروی انسانی بهداشتی و درمانی را تا پایان برنامه چهارم توسعه صادر کردند.
    براساس این قانون ، دولت موظف است برای راه اندازی فضاهای بهداشتی و درمانی و تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز ، علاوه بر به کارگیری معادل نیروی انسانی که سالانه بازنشسته می شوند ، سالانه 6هزار نفر را با اولویت مناطق محروم ، به منظور تامین پزشک دندانپزشک ، بهورز ، پیراپزشک ، پرستار ، ماما و نیروی انسانی مورد نیاز فوریتهای پزشکی بیمارستانی استخدام کند.
  • newsQrCode
    ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

    نیازمندی ها