وزیر ارشاد و ماجرای «تک‌خوانی زنان»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیئت دولت درباره تک‌خوانی زنان در کنسرت‌ها گفت: در مورد تک‌خوانی خانم‌ها اتفاق‌نظر و اجماعی در بین آقایان مراجع وجود ندارد. برخی از مراجع اعتقادشان این است که بحث درباره تک‌خوانی و جمع‌خوانی خانم‌ها نیست، بحث این است که صدای آنها لهوی نباشد. برخی مراجع نظرشان این است که اگر مفسده‌انگیز نباشد مشکلی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۱۱۰۰۹
وزیر ارشاد و ماجرای «تک‌خوانی زنان»

به گزارش ایسنا،‌ علی جنتی  در جمع خبرنگاران گفت: برخی مراجع نظرشان این است که اگر مفسده‌انگیز نباشد مشکلی وجود ندارد.

از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسیده شد که گفته می‌شود شما در یک کنسرت مربوط به بانوان شرکت داشته‌اید که جنتی پاسخ داد: هیچگاه من در چنین کنسرتی شرکت نکرده‌ام.

بازگشت «شیخ» با ردای اصلاح‌طلبی

زمزمه‌های بازگشت علی‌اکبر ناطق نوری به عرصه فعال سیاسی آن هم از زبان دبیرکل کارگزاران سازندگی به عنوان چهره نزدیک به هاشمی رفسنجانی در نوع خود خبری مهم است، اما تاثیرات این حضور بر روی جریان اصلاحات بسیار مهم‌تر خواهد بود.

به گزارش فارس،‌ با پایان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و استقرار دولت تدبیر و امید، تقریبا همه نگاه‌ها به انتخابات مجلسی معطوف شد که قرار است در آخرین ماه های سال 94، ترکیب بهارستان نشینان دهم را مشخص کند.

غلامحسین کرباسچی، چهره تاثیرگذار حزب کارگزاران سازندگی که سمت دبیرکلی این حزب نزدیک به هاشمی را به عهده دارد، چند روز پیش بخشی از استراتژی احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس را آشکار کرد.

«حرکت به سمت ناطق» برای انتخابات مجلس آینده و احتمال رسیدن اصلاح طلبان بر روی این اجماع که ناطق سرلیست اصلاحات برای حضور در انتخابات مجلس آینده باشد، برای بسیاری از کارشناسان سیاسی تعجب آور خواهد بود؛ چون این شیخ گوشه نشین همان کسی است که ریاست مجلس پنجم متمایل به جریان راست را در اختیار داشته و از طرفی دیگر جدی ترین رقیب انتخاباتی کاندیدای اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 بوده است.

 در این میان و در روزهای ابتدایی مهرماه سال جاری گفت و گویی از تیمور علی عسگری معاون سابق پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد که ناگفته هایی از انتخابات و پشت پرده های پیوند اصلاح طلبان  با یک کاندیدای دارای گرایش های راست سنتی را آشکار می کرد.

علی عسگری در این باره می گوید: نقش آقای ناطق در انصراف عارف از انتخابات بسیار مهم بود. تصور همگان بر این است که آقای خاتمی در انصراف آقای عارف نقش مهمی داشته است.

بررسی طرح جدید تحریم نفت ایران

تحریم های جدید آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران در پشت درهای بسته در مجلس سنا بررسی می شود. هدف از این تحریم ها کاهش صادرات نفت ایران به نصف در مدت یک سال است.

به گزارش  روزنامه لبنانی النهار، این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این مصوبه ای برای کاهش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران داشت.

«روبرت منیندیز» سناتور ارشد در مجلس سنای آمریکا گفت: تحریم های جدید آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران در پشت درهای بسته در مجلس سنا بررسی می شود. هدف از این تحریم ها کاهش صادرات نفت ایران به میزان 500 هزار بشکه در روز در مدت یک سال است.

علیه ایران لابی نکنید

اوباما با لابی هایی که مقامات آی پک و دیگر یهودیان آمریکایی با نمایندگان کنگره انجام می دادند تا تحریم های علیه ایران را افزایش دهند، مخالفت کرد و از رهبران یهودی خواست تا به این لابی ها پایان دهند.

روزنامه جروزالم پست نوشت: کاخ سفید رهبران اسرائیلی را ملزم کرد تا برای افزایش تحریم ها علیه ایران با مقامات آمریکایی لابی نکنند. کاخ سفید بعد از پایان جلسه نیز اعلام کرد که این جلسه سازنده بوده است.

مشاور امنیتی کاخ سفید «سوزان رایس» و برخی از مشاوران و معاونان وزرات امور خارجه آمریکا با رهبران سازمان های یهودی در آمریکا دیدار کردند و از آنها خواستند از لابی کردن با نمایندگان آمریکایی برای تصویب تحریم های بیشتر علیه ایران خود داری کنند و این در حالیست که اخیرا دور جدید مذاکرات با ایران از سر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها