پایگاه اینترنتی صهیونیستی مدعی شد:

توافق آمریکا با ایران قبل از کریسمس

پایگاه اینترنتی صهیونیستی دبکا، در گزارشی مدعی شد توافق نهایی بین ایران و آمریکا نزدیک است، بخش‌های اصلی توافقنامه نهایی آماده است و به همین ترتیب باراک اوباما قصد دارد، قبل از کریسمس اعلام کند که آمریکا به توافقی نسبی با ایران دست یافته است و مذاکرات ادامه دارد.
کد خبر: ۶۱۱۴۱۴
توافق آمریکا با ایران قبل از کریسمس

دبکا یکی از آخرین مراحل فرایند توافق بین ایران و آمریکا را مذاکرات محرمانه مقامات ایرانی و خزانه‌ داری آمریکا درباره تحریم‌ها و کوتاه کردن دست کنگره از افزایش تحریم‌ها دانست وافزود: بدین ترتیب اوباما می تواند، برنامه توافق با دولت روحانی را به پیش برد.

سایت صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نیز نوشت: تهدید این است که اکنون رئیس جمهور اوباما عاشق شده است و او به هیچ وجه از گزینه نظامی علیه ایران حمایت نمی کند.

یدیعوت آحارنوت افزود: اوباما هیچ قصدی برای حمله به ایران ندارد و اسرائیل هم بدون حمایت آمریکا حمله ای را ترتیب نخواهد داد. بسیاری از کشور های عربی نیز از این روند جدید راضی نبوده و به رویکرد جدید ایران اصلا اطمینانی ندارند.

افزایش تحریم ایران و دودستگی در کنگره آمریکا

جو بایدن معاون رئیس جمهور در کنار جان کری وزیر امور خارجه و جاک لو وزیر خزانه داری آمریکا در نشستی غیرعلنی با سران دموکرات در مجلس سنا و اعضای کمیته بانکی این مجلس شرکت کردند تا از آنها بخواهند از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خودداری کنند.

به گزارش رویترز، بایدن  در کنار جان کری وزیر امور خارجه و جاک لو وزیر خزانه داری آمریکا در نشستی غیرعلنی با سران دموکرات در مجلس سنا و اعضای کمیته بانکی این مجلس شرکت کردند تا آنها را از نتیجه مذاکرات هسته ای با ایران مطلع کنند.

یک مقام مسؤول در دفتر بایدن گفت: پیامی که دولت آمریکا به کنگره منتقل کرده این است که وقت آن می رسد که نیاز به اعمال تحریم های بیشتری باشد اما در حال حاضر زمان مناسب برای تحرک کنگره و افزایش تحریم ها علیه ایران نیست.

برخی از اعضای کنگره پس از نشست مشترک با مقامات ارشد کابینه آمریکا گفته اند که از دلایل مطرح شده قانع نشده اند و معتقدند باید تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال شود.

ماجرای بازداشت مدیران شرکت‌های اروپایی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اقدام شرکت های اروپایی در ایران در دوران اصلاحات را جنایت خواند و گفت: وزارت نفت امروز هم برای توسعه میادین نفتی نباید معطل شرکت های خارجی شود.

مسعود میرکاظمی در گفتگو با  مهر در خصوص تلاش وزارت نفت برای انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی به ویژه شرکت توتال و شل گفت: شرکت های توتال و شل از گذشته علاقه مند به حضور در قراردادهای نفتی ایران بودند اما از آمریکا وحشت دارند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که من در وزارت نفت بودم چندین بار این دو شرکت علاقه مند به حضور در میادین نفتی ایران بودند اما مدیرعامل آنها چند بار به خاطر ارتباط با ایران توسط دولت آمریکا بازداشت شده بود.

عربستان حامی تروریسم

نظریه‌پرداز و استاد سیاست خارجی آمریکا در یادداشتی از سیاست خارجی عربستان انتقاد و این کشور پادشاهی را از حامیان تروریسم دانست.

به گزارش فارس، فرید زکریا، نظریه‌پرداز و از شناخته شده‌ترین اساتید سیاست خارجی آمریکا در یادداشتی در روزنامه تایم به شدت از سیاست خارجی عربستان انتقاد کرد.

زکریا نوشت: «اگر قرار بود جایزه‌ای برای سیاست خارجی غیرمسئولانه وجود داشته باشد، مطمئناً به عربستان داده می‌شود.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی، سیاستهای این کشور را از جمله عوامل ایجاد کننده نزاع‌طلبی در سراسر جهان دانست و نوشت منابع غنی نفتی این کشور در حال حاضر صرف افراطی‌گری، خشونت و تعصب می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها