ایران زمین

10 درصد مطالبات چایکاران پرداخت نشد

مدیرعامل سازمان چای کشور از خرید 80 هزار تن برگ سبز چای در امسال خبر داد و گفت: 10 درصد از مطالبات چایکاران باقی مانده است.
کد خبر: ۶۱۰۷۸۸

علی محرر افزود: امسال از ابتدای خرید برگ سبز چای تاکنون 80 هزار تن برگ سبز از چایکاران خریداری شده است.وی 40 درصد برگ سبز چای خریداری شده را درجه یک عنوان کرد و افزود: بقیه چای خریداری شده درجه دو است.

محرر با بیان این‌که 9500 تن برگ سبز چای به صورت آزاد از چایکاران خریداری شده است، تصریح کرد: امسال کیفیت چای تولیدی نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

رئیس سازمان چای کشور به تولید 20 هزار تن چای خشک امسال اشاره کرد و گفت: چای تولیدی به بازارهای مصرف عرضه شده است.

به گفته محرر، مطالبات چایکاران با تامین اعتبار از طریق سامانه خودپرداز پرداخت می‌شود./فارس

برپایی سیاه ‌چادرهای عشایر در «خنج» فارس

فصل کوچ پاییزه عشایر قشقایی پایان یافت و 2200 خانوار عشایری شمال استان فارس، اصفهان و چهارمحال‌ و بختیاری، سیاه‌‌چادرهای خود را در دشت گرمسیری شهرستان خنج در جنوب فارس برپا کردند.

مسئول امور عشایر خنج در این‌باره گفت: کوچ پاییزه عشایر ایل قشقایی که از اوایل شهریور امسال از مناطق ییلاقی و سرحدات شمال فارس و استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به مقصد مناطق قشلاقی خنج و دیگر مناطق گرمسیری جنوب فارس آغاز شده بود، به پایان رسید.

حمید محمدی افزود: در یک ماه گذشته طوایف مختلف از عشایر کوچنده به مناطق قشلاقی شهرستان خنج وارد شدند و سیاه‌چادرهای خودرا در پهن دشت گرمسیری خنج برای گذراندن فصل دیگری از زندگی ایلی تا پایان فروردین ماه 93 برپا کردند.

به گفته وی، خنج با پنج هزار و 5040 کیلومتر مربع وسعت و دارابودن افزون بر 500 هزار هکتار مرتع، یکی از بزرگ‌ترین مناطق قشلاقی جنوب فارس به ‌شمار می‌رود که همه ساله در ایام فصل سرد سال پذیرای 2200 خانوار عشایر از تیره‌ها و طوایف ایکدر، بهمن‌بیگی، بلو، بکر، عرب، کلاه سیاه، کرانی، میچک، نفر، طیبی، ساروئی، کرش، قادرلو، محمد زمانلو، قزلو، شورباخورلو، سهراب خانلو، مختار خانلو، 14 چریک، عمید احمدی، گله‌زن از ایلات فارس است./ ایرنا

پرداخت 90 میلیارد تومان به خط 2 قطار شهری مشهد

با موافقت اعضای شورای شهر مشهد قرار شد90 میلیارد تومان اعتبار تا پایان امسال به پیمانکار خط 2 قطار شهری مشهد پرداخت ‌شود تا عملیات اجرایی این طرح به پایان برسد.

صولت مرتضوی، شهردار مشهد در جلسه اخیر شورای شهر مشهد با بیان این‌که طرح خط 2 قطار شهری مشهد از نیازهای اساسی این شهر است، گفت: مشکل حمل و نقل، مشکلی اساسی برای کشور و شهر مشهد است و من در بازدیدی که از خط 2 قطار شهری مشهد داشتم، مشاهده کردم به دلایل مالی عملیات اجرایی تقریبا متوقف شده است.مسعود بیژنی، مدیرعامل قطار شهری مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر بودجه برای خط 2 قطار شهری تعیین نشود بسیاری از مهندسان و حتی پیمانکار این طرح به شهرهای اصفهان و شیراز می‌روند و ما با مشکلی جدی رو‌به‌رو خواهیم شد.

سرانجام شورای شهر مشهد مبلغ 90 میلیارد تومان را برای پرداخت به پیمانکار این طرح تصویب کرده و بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داد تا از محل اعتبارات عمرانی، تسهیلات بانکی و دیگر منابع نسبت به پرداخت این مبلغ به مدت پنج ماه تا پایان سال‌ جاری اقدام کند.

این مبلغ مرحله‌ای و ماهانه است و متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح به پیمانکار پرداخت خواهد شد.

همچنین در این جلسه اصلاح مبانی مالی قرارداد خط 2 قطار شهری مشهد با قید یک فوریت از سوی اعضای شورای شهر تصویب شد./فارس

خودروی گمشده، با 3 سرنشین در خلخال پیدا نشد

فرماندار خلخال از پایان بی‌نتیجه عملیات شناسایی و جستجوی یک خانواده که احتمالا در محورهای ارتباطی این شهرستان منتهی به استان گیلان مفقود شده‌اند، خبر داد.

هوشنگ محمدی افزود: این خانواده سه نفری پنجشنبه گذشته با یک دستگاه خودروی سواری پژو 206 از شهر گیوی مرکز شهرستان کوثر حرکت و پس از سوختگیری در پمپ بنزین بین راهی خلخال به گیلان در یکی از مسیرهای راه خلخال به اسالم یا خلخال به پونل مفقود شده‌اند.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، آخرین تماس تلفنی سرنشینان خودروی مفقود شده با تلفن همراه از 25 کیلومتری مرکز شهر خلخال به سمت گیلان صورت گرفته است و به همین دلیل احتمال وقوع حادثه رانندگی برای این خودرو در محورهای منتهی به استان گیلان وجود داشت، سپس این مسیرها کاملا مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت.

به گفته محمدی به دلیل نبود هیچ‌گونه نشانه‌ای از واژگونی یا سقوط خودرو به داخل دره‌های اطراف جاده خلخال به اسالم و خلخال به پونل و احتمال مفقود شدن خودرو در خارج از حوزه استحفاظی این شهرستان، دستور توقف و پایان عملیات جستجو به نیروهای امدادی داده شد./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها