نگاهی به زیباترین ایستگاه‌های مترو در جهان

موزه‌های سیار‌ زیر‌زمین

مدیرکل امور موزه‌های کشور اعلام کرد

۹۰ درصد موزه‌ها ناتمام رها شده‌اند

مدیرکل امور موزه‌های کشور گفت: 90 درصد موزه‌هایی که طی سال‌های گذشته عملیات ساخت آنها آغاز شده ناتمام باقی مانده‌اند.
کد خبر: ۶۰۸۱۱۴
۹۰ درصد موزه‌ها ناتمام رها شده‌اند

به گزارش فارس، محمدرضا کارگر با اشاره به اینکه موزه های ناتمام به چند بخش تقسیم می‌شوند گفت: موزه‌های منطقه‌ای، استانی، محلی و مشارکتی بسیاری در کشور وجود دارند که درصد پیشرفت هرکدام از آنها به تفکیک موجود است.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته بدون مطالعات جامع و براساس لابی‌های غیرکارشناسی و داد و ستدهایی که هیچ گونه مبنای تحقیقاتی نداشته، عملیات ساخت موزه‌هایی در کشور آغاز شده است که هیچ سنخیتی با وسعت، جمعیت و فضای منطقه‌ای که در آن قرار گرفته‌اند ندارند.

کارگر یادآور شد: با توجه به اینکه در طرح اجرایی بسیاری از این موزه‌ها، استانداردهای لازم رعایت نشده است، ما چاره‌ای جز ادامه عملیات ساخت و راه اندازی موزه نداریم.

مدیرکل امور موزه‎‌ها افزود: در برخی استان‌ها آمار طولانی از موزه‌هایی ارائه می‌شود که با استانداردها و تعاریف موزه مطابقت ندارد به طور مثال اتاقی تبدیل به موزه شده و در آن چند مجسمه با لباس‌های محلی که از بازار خریداری شده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مطالعه و بررسی پروژه‌ها و موزه‌هایی که کلنگ آنها زمین خورده و ناتمام باقی مانده است آغاز شده تا براساس الویت بندی و درصد پیشرفت کار، عملیات ساخت از سد گرفته شود.

کارگر تصریح کرد: 90 درصد موزه‌هایی که طی چند سال اخیر کلنگ زنی شده‌اند ناتمام باقی مانده و بخش قابل توجهی از این موزه‌ها پیشرفت 30 تا 40 درصدی داشته اند.

مدیرکل موزه ها گفت: ما بر اساس نظرات کارشناسی، آمایش جمعیت و بررسی منطقی که هدف گردشگری هستند، گسترش موزه‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی افزود: با توجه به سیاست سازمان، همکاری با نهادها و دستگاه‌ها برای راه‌اندازی موزه و یا مشارکت در راه‌اندازی موزه، استانداردسازی موزه‌ها با نگاه کارشناسی و ایجاد تغییرات شکلی در موزه‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که بر اساس الویت اجرا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها