اگر تاکنون هنگام خرید مواد غذایی به مواردی چون بررسی مشخصات بسته‌های کالباس و سوسیس دقت نداشته‌اید، یا به محض گرسنگی وارد اولین اغذیه فروشی سر راه‌تان می‌شوید و سفارش ساندویچ و فست فود می‌دهید، خواندن این نوشته را از دست ندهید.
کد خبر: ۶۰۷۵۱۵

هیچ می‌دانستید کالباس و سوسیس زیر پله‌ای و روی پله‌ای از خمیر امحا و احشای مرغ تولید می‌شود؟!

مصاحبه رییس سازمان غذا و دارو را بخوانید: ازمرغ فروش می‌خواهید که مرغ راپاک کند و تمام پوست و آشغال وچربی و دل و روده آن را بگیرد. او هم این کار را می‌کند و زواید را در پاتیلی می‌ریزد و مرغ پاک کرده را به بیش از دو برابر قیمت به شما میفروشد. چند روز بعد برای فرزندان دلبندتان باقیمت‌های گزاف پیتزا یا ساندویچ کالباس وسوسیس سفارش می‌دهید و چه بسا خودتان هم با لذت ناخنکی به آن می‌زنید و کلی خوشحال می‌شوید که چه غذای دلچسبی برای فرزندانتان خریده اید غافل ازاینکه‌‌ همان پوست و دل و روده و پی و چربی‌های مملو از هورمون را که چند روزقبل به قیمت مرغ کامل و پاک نکرده خریده و سپس دور ریخته بودید دوباره خریده‌اید و با لذت شاهدخورده شدن آن‌ها توسط فرزندان عزیز و دلبندتان هستید! بعدهم غصه می‌خورید که چرا سینه پسر هشت نه ساله دلبندتان مانند سینه های یک دختر سیزده چهارده ساله شده و دلخراش‌تر آن که همین فرزندی را که از جان خود عزیز‌تر می‌دارید به سی سالگی نرسیده به دلیل چاقی و اختلالات هورمونی و گرفتگی عروق باید از این مطب به آن مطب و از این بیمارستان به آن بیمارستان ببرید و بر بخت بد او و بخت بدخودتان نفرین کنید.

تولید کالباس و سوسیس زیر پله‌ای و روی پله‌ای از خمیر امحاو احشای مرغ
رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام تولید سوسیس و کالباس زیر پله‌ای و استفاده از خمیر مرغ (که حاوی همه امحا و احشای زائد مرغ هم هست) در تولید این محصولات گفت: حتی اگر جلوی چشمم از بهترین جای گوشت هم در تولید این فرآورده‌ها استفاده کنند لب به سوسیس و کالباس نمی‌زنم.
احمد شیبانی درباره وضعیت تولید فرآورده‌های پروتئینی در کشور افزود: ‌ وقتی ما حدود ۲ سال پیش مسئولیت غذا و دارو را پذیرفتیم برخی تولید کنندگان سوسیس و کالباس از خمیر مرغ که حاوی همه امحا و احشا و اشغال مرغ بود استفاده می‌کردند.
وی ادامه داد: ما نامه نوشتیم که جلوی این کار را بگیریم، بگذریم که چقدر اذیت شدیم و چقدر مقاومت کردند اما این یک واقعیت است که می‌گفتند اگر ما از این مواد استفاده نکنیم ضرر می‌کنیم.
معاون وزیر بهداشت گفت: برخی کارخانه‌های بزرگ و معروف آمدند که این دستورالعمل را رعایت کنند اما بعد معلوم شد که یکسری تولید کنندگان زیر پله‌ای و قاچاق در بازار هستند که این کار‌ها را می‌کنند و محصولات با قیمت ارزان وارد بازار می‌کنند و در اختیار ساندویچی‌ها قرار می‌دهند. کارخانه‌های بزرگ و معروف سوسیس و کالباس که از وزارت بهداشت پروانه دارند، مشکلات کمتری دارند اما همه سوسیس و کالباس‌هایی که در بازار هستند از برندهای معروف نیستند، شما می‌روی در ساندویجی یک کالباس یا سوسیسی را لای نان می‌گذارد و به شما می‌دهد؛ از کجا می‌دانید که چیست.
رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: تازه سوسیس و کالباس فله هم در بازار هست، ما وظیفه داشتیم این برخورد را داشته باشیم و محکم هم پای آن ایستادیم و گفتیم خلاف است بعد هم آیین نامه آن را به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ کردیم و گفتیم پیگیری می‌کنیم. البته اگر محصولات قاچاق وارد بازار شود باید مسئولان معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و بهداشت محیط با آن برخورد کنند و مأموران بهداشتی که در محل عرضه مرغ در مغازه‌ها حاضر می‌شوند و جلوی آن‌ها مرغ را پوست می‌کنند و اشغالش را در یک ظرف می‌اندازند باید مراقبت کنند که این اشغال‌ها وارد سیستم نشود.
شیبانی افزود: بنده خودم لب به سوسیس و کالباس نمی‌زنم حتی اگر جلوی چشمم گوشت ران را هم بگذارند و با آن سوسیس و کالباس درست کنند باز هم نمی‌خورم و کلاً وزارت بهداشت به مردم توصیه می‌کند که اصلاً فست فود و سوسیس و کالباس یا همبرگر نخورند.
>> سایت طعام اسرار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
۰
۰
كارخانه سوسیس كالباس رو تعطیل كنید
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
۰
۰
جالب بود اما كوووو رسیدگی
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
۰
۰
واقعا خوشمزس اصلا بوش كه راه میوفته همه دلشون میخواد ولی مردم هم باید از ماركهای خوب و با كیفیت استفاده كنن و خیلی كم بخورند
unknown artist :)
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
آخه مگه تولید كردن سوسیس و كالباس و توزیع و پخش اون میشه مخفیانه صورت بگیره...اگه جدی باشن میتونن در همشونو ببندن..اینكه نشد توصیه كه چون كالباس قلابی تو بازاره كلا كالباس نخوریم..البته این رو قبول دارم كه كلا فست فود ضرر داره!
نیكو
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
۰
۰
اگه اینجوریه چرا درشو تخته نمیكنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مهم نیست دیگه سلامتی مردم

نیازمندی ها