سخنگوی قوه قضاییه: فردی که این کار متقلبانه را انجام می‌داد، دستگیر شده و باید پیگیری شود که انگیزه او از این اقدام چه بوده است

دستگیری عامل راه‌اندازی صفحات فیسبوک به‌نام دولتی‌ها

نشست خبری دیروز سخنگوی قوه قضاییه در حالی برگزار شد که در روزها و هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره تغییر وضع پرونده برخی از چهره‌های مرتبط با حوادث بعد از انتخابات سال 88 منتشر شده بود و بر همین اساس بخشی از نشست خبری دیروز به پاسخ‌های اژه‌ای در این مورد مربوط بود. بحث انتساب صفحات فیسبوک به برخی مسئولان از دیگر موضوعات مطرح در جلسه دیروز اژه‌ای بود و او از دستگیری فردی خبر داد که به نام مسئولان، صفحه فیسبوک ایجاد می‌کرد.
کد خبر: ۶۰۶۶۶۹

آخرین وضع پرونده جهرمی، روند خروج خاوری از کشور و دادگاه رئیس‌جمهور سابق از دیگر موضوعات مطرح در نشست خبری دیروز بود.

به گزارش فارس، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با بیان این‌که گاهی اوقات بر پایه یک سری حرف‌های بی‌اساس و تحقیق‌ نشده، در جامعه التهاب ایجاد می‌شود، افزود: متاسفانه این روزها چند شایعه ایجاد شد که براساس تحقیق‌ها مشخص شد اینها خلاف واقع است. محسنی‌اژه‌ای گفت: در یکی از این شایعه‌ها نام تعدادی از افراد دولت در فیسبوک پیدا شد و صفحه‌ای به نام آنها باز شده بود و با تصویر آنها مطالبی به نقل از این افراد منتشر شد که هر کدام یکی پس از دیگری تکذیب شد و اعضای دولت اظهار کردند که نیازی به صفحه فیسبوک ندارند.

سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد: ‌براساس پیگیری‌ سیستم‌های اطلاعاتی، فردی که این کار متقلبانه را انجام می‌داد، دستگیر شد و اکنون در زندان است و باید پیگیری شود که انگیزه این فرد از این اقدام چه بوده که باعث شد چند هفته فضای کشور متشنج شود. وی افزود: البته فعلا یک فرد بازداشت شده و ممکن است افراد دیگری مرتبط با این پرونده وجود داشته باشند.

گمانه‌زنی برای آزادی سران فتنه درست نیست

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به پرسشی در مورد این‌که آیا پرونده میرحسین موسوی و مهدی کروبی از قوه قضاییه گرفته شده و به شورای عالی امنیت ملی سپرده شده است، گفت: اتفاق خاصی نیفتاده و پرونده نیز به جایی محول نشده است.

وی ادامه داد: در جریان فتنه 88 ظلم بزرگی به مردم و نظام وارد شد که در آن افرادی دخالت داشتند که بعضی از آنها به خارج از کشور رفته و برخی هم در داخل حضور دارند.

اژه‌ای تاکید کرد: آنهایی که در داخل در مظان اتهام قرار دارند، باید نسبت به جبران ظلمی که به نظام و مردم کرده‌اند، اقدام کنند و ضمن توبه، خسارت‌هایی را که زده‌اند جبران کنند که تاکنون در این زمینه اتفاق خاصی نیفتاده است.

اژه‌ای در ادامه در مورد گمانه‌زنی‌ها برای آزادی سران فتنه به مناسبت عید قربان، گفت: قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد و چون قبلا به مناسبت‌های مختلف تعدادی از زندانیان امنیتی آزاد‌شده‌اند، دیگر عفوی برای آنها در این دو عید نخواهیم داشت.

خبرنگار دیگری درخصوص برخی اخبار مبنی بر اتمام دوره ممنوع‌الخروج شدن خاتمی از سخنگوی دستگاه قضایی پرسش کرد و دلیل آن را پرسید که اژه‌ای گفت: بعضی‌ها در جریان فتنه 88 ظلم کرده‌اند از جمله شخصی که شما نام بردید، اما اکنون هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و تنها گمانه‌زنی است.

وی افزود: هر چیزی که قبلا بوده بر همان مبنا پابرجاست و هیچ اتفاق تازه‌ای نیفتاده است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد این‌که آیا قرار است دادگاه مربوط به دانشگاه ایرانیان با دادگاه آذرماه محمود احمدی‌نژاد ادغام شود، گفت: اگر چنانچه اتهامی متوجه شخصی باشد و در مرحله رسیدگی به آن مورد دیگری نیز به آن اضافه شود، هردوی این اتهام‌ها در صورت صلاحیت دادگاه با هم تلفیق شده و در یک دادگاه به آن رسیدگی می‌شود.

اژه‌ای تاکید کرد: اما این‌که آیا این دو اتهام با یکدیگر همزمان رسیدگی می‌شود یا خیر، بستگی به این دارد که پرونده دانشگاه ایرانیان تا زمان دادگاه آذرماه تشکیل شده باشد، بنابراین باید تا آن زمان صبر کرد.

دادستان کل کشور در مورد این‌که آیا برای فیلمی که احمدی‌نژاد در مجلس پخش کرد، کیفرخواستی صادر شده است یا خیر، گفت: در این مورد کیفرخواستی صادر نشده است.

خاوری با حکم ماموریت از کشور خارج شد

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که جهرمی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود، نحوه خروج خاوری از کشور را باید از اژه‌ای پرسید، گفت: روزی که خاوری قصد خروج از کشور را داشت، اتهامی متوجه او نبود، چرا که پرونده در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد. وی تاکید کرد: خاوری برای خروج از کشور از طرف دولت ماموریت داشت و دولت رسما به ما اعلام کرد که خاوری برای انجام ماموریت از کشور خارج می‌شود. سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: حتی اگر بحث ماموریت نیز نبود باید بدانیم که در آن زمان اتهام خاصی متوجه خاوری نبوده است.

اژه‌ای در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد سرنوشت پرونده جهرمی و این‌که وی مدعی شده است که بی‌گناه است، گفت: باید بدانیم که هیچ‌کس نمی‌گوید من متهم هستم؛ دادگاه جهرمی ان‌شاءالله بزودی برگزار می‌شود چرا که کیفرخواست به دادگاه رفته است. اژه‌ای در مورد پرونده مهدی هاشمی هم گفت: پرونده مهدی هاشمی یک بار با صدور کیفرخواست به دادگاه رفت، اما به دلیل نقص در پرونده بار دیگر به دادسرا بازگشت.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: زمانی که کیفرخواست صادر می‌شود، قاضی دادسرا فرد را مجرم شناخته که برای او کیفرخواست صادر کرده است.

محسنی‌اژه‌ای همچنین از جلسه روز یکشنبه بازپرس با مهدی هاشمی خبر داد و گفت: پرونده بزودی تکمیل می‌شود و به دادگاه می‌رود و هرچه دادگاه حکم کند، ما مطیع نظر دادگاه خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها