چهار عضو یک باند سرقت که شبانه با ورود به خانه‌های مردم در تهران و شهرری، اموال و طلاهایشان را سرقت می‌کردند، از سوی کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۰۶۳۸۰
خواهر شوهر برای انتقام از زن برادر، دزد اجیر کرد

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری، از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد او و خانواده‌اش پس از چند روز که از سفر بازگشته‌اند، مشاهده کرده‌اند توپی قفل در آپارتمان تخریب و یک دستگاه تلویزیون، لپ‌تاپ و مقداری پول و طلا از خانه‌شان سرقت شده است.

با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، تحقیقات ماموران برای بررسی موضوع آغاز و معلوم شد، سارقان به شیوه‌ای ماهرانه اقدام به سرقت کرده‌اند و به نظر می‌رسد از افراد سابقه‌دار باشند.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ده‌ها شهروند دیگر در شهرری نیز با حضور در پلیس آگاهی از سرقت اموال قیمتی خانه‌شان شکایت کردند.

کارآگاهان با بررسی این محل‌ها متوجه شدند شیوه سرقت‌ها یکسان بوده و به نظر می‌رسد متهمانی که پلیس در تعقیبشان است، در این دزدی‌ها نقش دارند. به این ترتیب کارآگاهان در قالب چند گروه عملیاتی، جستجوی گسترده‌ای را برای دستگیری این سارقان شب‌ رو آغاز کردند.

هوشیاری یک شهروند، پلیس را به دزدها رساند

در حالی که تلاش پلیس برای شناسایی این باند سرقت ادامه داشت، چند هفته پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در شهرری تماس گرفت و خبر داد سه مرد و یک زن وارد خانه همسایه‌شان ـ که به مسافرت رفته‌اند ـ شده و گمان می‌برد آنها سارق هستند.

در پی این تماس، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران به محل اعزام و متوجه شدند سارقان وقتی پی برده‌اند مرد همسایه متوجه حضور آنها در آپارتمان شده، بخشی از اموال را دزدیده و قصد فرار داشته‌اند که مرد همسایه می‌خواسته مانع فرار آنها شود، اما سارقان او را با قمه تهدید و فرار کرده‌اند.

در ادامه تحقیق از مرد همسایه معلوم شد، متهمان یک زن و سه مرد بوده و با خودروی پژو فرار کرده‌اند و این مرد توانسته شماره پلاک خودرویشان را به خاطر بسپارد.

دستگیری نخستین متهم

ماموران با اطلاعات به دست آمده از شاهد سرقت و شماره پلاک خودروی سارقان، هویت مالک خودرو را شناسایی کردند و وقتی تصویر او را به شاهد حادثه نشان دادند، معلوم شد او یکی از همان دزدهاست. در ادامه مخفیگاه متهم شناسایی و وی دستگیر شد.

مرد سارق با انتقال به پلیس آگاهی به جرمش اعتراف و عنوان کرد، او فقط در سرقت‌ها همراهی داشته و سرکرده اصلی باند، مردی به نام سجاد است که سارق حرفه‌ای با چند فقره سابقه کیفری است.

در پی اعتراف متهم، سرکرده باند چند روز پیش همراه یک متهم مرد و یک متهم زن دستگیر شد.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با دیگر متهم پرونـــده، به دزدی از منازل اعتراف و راز حدود 50 فقره دزدی از منازل را فاش کردند.

اعتراف سرکرده باند

سرکرده باند ـ سجاد ـ درباره نحوه دزدی‌های خود و همدستانش گفت: من و دو مرد متهم با هم همدست بودیم و زن بازداشت شده فقط دوست زنی بود که ما را در سرقت‌ها همراهی می‌کرد. یکی از همدستانم با خودرو در محله‌های شهرری، حومه آن و نیز محله‌های جنوب و جنوب غرب تهران، خانه‌هایی را که صاحبان آنها در منازل حضور نداشتند، شناسایی می‌کرد سپس اطلاعات مورد نیاز را در اختیارمان قرار می‌داد و ما هم ابتدا با شاه کلید درآپارتمان‌ها را باز و در برخی موارد هم توپی قفل در‌ها را تخریب می‌کردیم.

وی اضافه کرد: در همه سرقت‌ها زنی را که اکنون متواری است و همدستمان بود، با خود می‌بردیم که اگر همسایه‌ها متوجه حضورمان شدند، گمان ببرند او زن صاحبخانه است و به ما شک نکند. بعد اموالی از جمله تلویزیون، ال‌سی‌دی، لپ‌تاپ، دوربین عکاسی،ساعت، پول، مدارک و طلاهایشان را سرقت می‌کردیم.

سرکرده باند سرقت همچنین عنوان کرد در موردی هم زنی که دستگیر شده، ما اجیر کرده بودیم تا از خانه برادرش سرقت کنیم و ما هم اموال باارزش به همراه طلا‌ها که ده‌ها میلیون تومان ارزش داشت از منزل او دزدیدیم.

در پی اظهارات این مرد، همدستانش نیز گفته‌های او را تائید و عنوان کردند در سرقت‌ها و فروش اموال دست داشته‌اند.

زن بازداشت شده عنوان کرد ازمدت‌ها پیش با همسر برادرم اختلاف داشتم و درصدد انتقامگیری از او بودم. به همین دلیل موضوع را با زنی که از دوستانم بود و با اعضای این باند سرقت همدست بود، در میان گذاشتم و مشخصات خانه برادرم را در اختیار آنها قرار دادم تا این که روز حادثه آنها با اطمینان از این که اعضای خانواده برادرم به سفر رفته‌اند شبانه اموال قیمتی او را سرقت کردند.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، آنها روانه زندان شدند.

تحقیقات تکمیلی در حالی از متهمان ادامه دارد که آنها تاکنون به حدود 50 فقره سرقت از منازل اعتراف کرده‌اند. جستجو برای دستگیری دیگر اعضای باند ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها